Studiul „Automotive Performance, Execution and Layout” (performanță auto, execuție și aspect - APEAL), dat publicității astăzi, arată că atracția vehiculului a atins cel mai înalt scor de când a început această statistică, în 1996, cu o medie a industriei ce a crescut la 781 de la 778 în 2010, pe o scală de la 0 la 1.000 puncte. Mai mult, recent lansatele modele noi și facelift sunt substanțial mai atrăgătoare decât cele anterioare, mărind diferența de scor pentru al doilea an consecutiv. În 2011, diferența este de 29 puncte comparativ cu 18 puncte în 2010 și 10 puncte în 2009. Îmbunătățirile se datorează parțial ratingului mai înalt dat de posesorii acestor noi mașini pentru stilul vehiculului și eficiența acestuia.
„Industria auto duce un război în ultimii ani”, spune David Sargent, vice președinte al departamentului de cercetare al vehiculelor la JD Power. „Cu toate acestea, este clar că de-a lungul acestei perioade, producătorii auto nu au pierdut din vedere faptul că supraviețuirea - și în final, succesul - vine doar din câștigarea clienților în showroom. Oferirea de vehicule mai atractive este principalul mijloc pentru succes”.
În timp ce studiul inițial al calității (IQS), dat publicității în iunie, scotea în evidență că modelele noi și redesenate au mia multe probleme, în medie, decât vehiculele anterioare, studiul APEAL 2011 arată că aceleași modele oferă mai mult stil, performanță și facilități pentru clienți.
BMW și Dodge au reușit fiecare obținerea a trei premii la nivel de segment. Modelele BMW sunt X3, Z4 Roadster și Seria 5, iar Dodge a fost premiat pentru Challenger, Charger și Durango. Charger, Durango, X3 și Seria 5 sunt toate modele facelift pentru 2011.
Ford și Honda au primit două premii fiecare, Ford pentru noul Fiesta și F-150 LD, iar Honda pentru Ridgeline și Odyssey.
Au mai fost premiate modelele Chevrolet Volt, Hyundai Equus, Land Rover Range Rover, Lexus IS, MINI Countryman, Nissan Armada, Porsche Cayenne, Scion xB, Suzuki Kizashi și Volkswagen GTI.
Hyundai Equus a obținut cel mai mare scor APEAL 2011. Este primul an când un alt model decât BMW Seria 7, Lexus LS sau Mercedes-Benz Clasa S conduce clasamentul general.
Porsche este marca cea mai bine clasificată în studiul APEAL 2011 pentru al șaptelea an consecutiv. Hyundai și-a îmbunătățit poziția față de 2010, mai mult decât oricare altă marcă, alături de Jeep și Chrysler, de asemenea cu îmbunătățiri semnificative.
Studiul APEAL examinează cât de satisfăcătoare sunt mașinile noi pentru posesorii lor, bazându-se pe evaluarea a peste 80 de atribute ale vehiculului. Studiul APEAL 2011 are la bază răspunsurile obținute în perioada februarie - mai 2011 de la peste 73.000 de cumpărători de mașini noi, model 2011, chestionați după 90 de zile de la achiziție.