Kona reprezinta o poveste de succes pentru Hyundai in Europa. In numai trei ani, SUV-ul subcompact a devenit unul dintre cele mai populare modele ale gamei pe piata europeana. De la lansare pana in prezent au fost vandute in regiune peste 228.000 de unitati. Castigator al premiilor „iF Design 2018”, „Red Dot 2018”, „IDEA 2018”, designul autovehiculului a fost apreciat de-a lungul timpului atat de clienti, cat si de specialistii in domeniu.
Kona are un rol foarte important in strategia de electrificare a producatorului, fiind primul model Hyundai de clasa SUV disponibil cu o gama de propulsoare electrificate (hybrid, electric). Acum, gama va fi extinsa odata cu introducerea tehnologiei mild hybrid de 48 V la motoarele diesel si pe benzina.
„Clientii sunt din ce in ce mai interesati de autovehiculele de clasa SUV, cat si de solutiile de electrificare - Hyundai raspunde acestor cerinte oferind o combinatie intre cele doua. Fiind unul dintre cele mai populare modele ale gamei, Kona a contribuit la succesul inregistrat de catre Hyundai in ultimii ani in Europa”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product - Hyundai Motor Europe. „De aceea este important sa aducem in mod constant imbunatatiri modelului - pentru a continua sa livram clientilor nostri cel mai bun produs posibil.”
Kona N Line - design sportiv si progresist
Kona va fi disponibil, in premiera, in versiunea N Line, care pune accent pe placerea de a conduce si pe impactul emotional asupra conducatorului auto.
In comparatie cu versiunea standard, aspectul dinamic al modelului este amplificat de bara frontala, care se conecteaza armonios cu pasajele rotilor disponibile in culoarea caroseriei. Elementele decorative, prezente pe prizele de aer laterale, contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Alura atletica este completata de bara spate - care incorporeaza un difuzor aerodinamic de mari dimensiuni disponibil intr-o culoare contrastanta - precum si de toba de esapament cu dubla evacuare. In plus, Kona N Line beneficiaza de praguri si bandouri laterale in culoarea caroseriei, dar si de jante de 18 inchi cu design dedicat.
Interiorul este disponibil cu un pachet dedicat echiparii N Line, cu scaune din material textil, din piele sau din piele de caprioara, in negru monocrom. In plus, accentele de culoare rosie, pedalele cu insertii metalice, schimbatorul de viteze si scaunele personalizate cu logo-ul “N” contribuie la aspectul sportiv.
Noul Kona - design rafinat, contemporan
Cu un aspect progresist, Kona a devenit un simbol in segmentul din care face parte. Actualizarile de design adauga noului model un aer rafinat, contemporan.
Noul Kona dispune de dimensiuni generoase (cu 40 mm mai lung decat varianta anterioara), dar si de o silueta cu linii ascutite care confera modelului un aspect mai elegant. Partea frontala se remarca prin alura sportiva, care este amplificata de designul remarcabil al bandourilor. Luminile de zi (DRL) cu LED adauga un aer high-tech, in timp ce caracterul impunator este reliefat de bara frontala redesenata. Designul actualizat al partii din spate este evidentiat de grafica orizontala a stopurilor, dar si de bara spate. Toate acestea sunt completate de jantele de 16 inchi preluate de la predecesor, dar si de cele de 17 inchi si de 18 inchi, care au fost actualizate.
Clientii pot alege intre 10 culori de caroserie, dintre care cinci nou introduse - Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey si Misty Jungle, care pot fi combinate cu plafonul, dar si cu oglinzile disponibile in aceeasi nuanta - Phantom Black.
Noi optiuni de propulsie
Varful de gama este motorul „Smartstream” T-GDi de 1,6 l cu transmise cu dublu ambreiaj in 7 trepte si 198 CP, fiind disponibil cu tractiune 4x2 sau 4x4.
In premiera, Hyundai Kona este disponibil cu tehnologia mild hybrid de 48 V. Motorul diesel „Smartstream” de 1,6 litri, 136 CP dispune, in echiparea standard, de sistemul mild hybrid de 48 V. Acesta poate fi cuplat la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte sau cu dublu ambreiaj cu sapte trepte si este disponibil optional cu tractiune integrala. In plus, pentru eficienta consumului, versiunea T-GDi de 1,0 litri si 120 CP poate fi echipata optional cu sistemul mild hybrid de 48 V, cuplat la o transmisie manuala inteligenta (iMT) cu sase trepte.
iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Mild Hybrid Starter Generator asista motorul termic la plecare, compensand cu necesarul de cuplu motor si de putere.
Atunci cand nu este echipata cu sistemul mild hybrid de 48 V, versiunea „Smartstream” de 1,0 litri T-GDi poate fi asociata unei transmisii cu dublu ambreiaj cu 7 trepte sau transmisiei manuale cu 6 trepte.
Noul Kona Hybrid
Versiunea hybrid – care este echipata cu un motor pe benzina de 1,6 litri GDi combinat cu un propulsor electric de 32 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,56 kWh – ofera 141 CP, fiind disponibila cu tractiune 4x2, dar si cu transmisie cu dublu ambreiaj in 6 trepte.