Fiat Chrysler pariază pe extinderea masivă a brandurilor Alfa Romeo, Jeep și Maserati pentru tranformarea sa într-un producător auto global de primă mână în următorii cinci ani.
Noua companie ce a luat ființă prin fuzionarea celor două grupuri auto – Fiat și Chrysler – au oferit primele detalii ale mult-așteptatului său plan de afaceri pentru următorii cinci ani, în încercarea de a micșora distanța față de liderii industriei Volkswagen și Toyota.
„Astăzi este mult mai mult decât un nou capitol. Scriem o întreagă nouă carte”, a declarat directorul executiv Sergio Marchonne în timpul prezentării de la Detroit.
Iată principalele aspecte ale noului plan al Fiat Chrysler Automobiles:
Pentru marca Jeep:
- vânzările globale ale Jeep vor crește la 1,9 milioane de vehicule până în 2018, de la 732.000 în 2013.
- compania spune că este pe drumul cel bun în atingerea țintei de 1 milion de vehicule Jeep vândute în acest an
- uzinele Jeep vor ajunge la un număr de 10 în șase țări, inclusiv Brazilia și China, față de doar 4 uzine în SUA la momentul actual
Pentru marca Chrysler:
- vânzările Chrysler vor crește la 800.000 vehicule până în 2018, de la 350.000 unități la momentul actual
Fiat Chrysler în America de Nord:
- Fiat Chrysler anticipează că vânzările totale ale grupului în America de Nord vor ajunge la 3,1 milioane de vehicule până în 2018, de la 2,1 milioane în 2013
Marca Dodge:
- vânzările în SUA vor crește la 600.000 mașini până în 2018, de la 596.300 în 2013.
Pentru marca Fiat:
- vânzările globale ale Fiat vor crește la 1,9 milioane de vehicule în următorii cinci ani, de la 1,5 milioane în 2013
- cea mai mare creștere se va înregistra în regiunea Asia-Pacific
- Fiat Chrysler vede operațiunile sale din regiunea EMEA să exporte circa 40% din producție până în 2018
- vânzările din regiunea EMEA sunt așteptate să rămână constante între 2013 și 2018, la circa 700.000 vehicule.
- în America Latină este un singur obiectiv: să rămână în top în Brazilia.
Pentru marca Alfa Romeo:
- Alfa Romeo are o țintă de vânzări de 400.000 vehicule până în 2018, de la 74.000 în 2013
- compania va investi 5 milarde de euro în următorii cinci ani pentru dezvoltarea brantului
- Alfa Romeo va introduce 8 noi modele între 2015-2018
- compania se așteaptă la vânzări de 150.000 vehicule în America de Nord până în 2018, pornind de la zero la momentul actual.
Pentru marca Maserati:
- Maserati are o țintă de vânzări de 75.000 unități până în 2018, de la 15.400 în 2013
- Maserati trebuie să ajungă la o profitabilitate de două cifre în perioada 2014-2018.
Pentru marca Ferrari:
- Marchionne a precizat că Ferrari nu este de vânzare
- compania plănuiește să mențină producția la 7.000 unități pentru a păstra „unicitatea și exclusivitatea brandului”.