Obiectivul este construcția rapidă a unui număr important de stații din dorința de a permite automobilelor electrice cu baterii să efectueze călătorii pe distanțe lungi. Acesta va fi un pas important către facilitatea unei adoptări în masă a automobilelor electrice cu baterii (BEV).
Rețeaua de încărcare ultrarapidă de mare putere ce este proiectată să atingă un nivel al puterii de până la 350 kW va fi semnificativ mai rapidă decât cele mai puternice sisteme de încărcare utilizate în prezent. Construcția este prevăzută să înceapă în 2017. Obiectivul inițial prevede construcția a aproximativ 400 de locații în Europa. Până în 2020, clienții ar trebui să aibă acces la mii de puncte de încărcare de mare putere. Obiectivul este acela de a permite călătorii pe distanțe lungi într-o rețea deschisă de stații de încărcare de-a lungul autostrăzilor și principalelor șosele, ceea ce până acum nu era fezabil pentru cei mai mulți conducători de automobile electrice pe baterii. Experiența încărcării este de așteptat să evolueze prin a fi la fel de convenabilă precum realimentarea la stațiile de combustibil convenționale.
Rețeaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS / sistem combinat de încărcare). Infrastructura de încărcare planificată extinde standardul tehnic existent pentru încărcarea cu curent alternativ și continuu a automobilelor electrice la următorul nivel de capacitate pentru încărcare rapidă cu curent continuu cu putere de până la 350 kW.
Automobilele electrice cu baterii care au capacitatea de a accepta întreaga energie a stațiilor de încărcare se pot reîncărca, indiferent de marcă, într-o fracțiune din timpul actualelor BEVs. Rețeaua este destinată să deservească toate automobilele echipate CCS pentru a facilita adoptarea modelelor electrice cu baterie în Europa.