Mai mult de un sfert dintre clienții de mașini electrice din România au ales marca Volkswagen. Astfel, până la sfârșitul lunii octombrie au fost vândute în România 206 mașini electrice și hibrid plug-in Volkswagen, iar oficialii mărcii estimează că vor ajunge până la finalul anului la un total de circa 300 unități vândute. Marca va susține dezvoltarea infrastructurii electrice și va facilita instalarea de stații tip fast-charging (încărcare rapidă) în întreaga rețea de distribuitori locali pe parcursul anului viitor.
"Cererea de mașini electrice din România este din ce în ce mai mare. Ne dorim să fim cel mai important furnizor de mobilitate electrică din România, atât prin gama de modele electrice oferite, cât și prin infrastructura pe care dorim să o facilităm pentru clienții noștri prin intermediul rețelei de distribuitori", declară Bogdan Florea, Brand Manager Volkswagen.
Marca Volkswagen a fost preferata românilor care au ales o mașină electrică sau una hibrid plug-in în 2018. În primele zece luni ale anului, au fost livrate la nivel național 206 de mașini Volkswagen de acest tip. Modelele 100% electrice comercializate de marcă sunt e-Golf și e-Up, iar cele hibrid plug-in sunt Golf GTE și Passat GTE.
Volkswagen se va dezvolta tot mai mult pe acest segment. În prima jumătate a anului viitor, marca va lansa în România prevânzările pentru unul dintre modelele din familia ID., iar până în anul 2025 grupul va avea în producție pentru fiecare model din portofoliu câte un echivalent pe segmentul electric.
Modelele din gama ID. realizate pe platforma MEB vor fi văzute la București în 2020, unde acestea vor transporta oficialități și jucători ai echipelor de fotbal participanți la competițiile din Campionatul European de Fotbal organizate la București. Volkswagen este sponsor și partener de mobilitate UEFA în intervalul 2018-2022.
Germania, centru pentru producția de mașini electrice
Marca Volkswagen avansează în ofensiva sa electrică globală prin crearea capacității de producție necesare pentru a construi anual peste un milion de mașini electrice, până în anul 2025.
Cea mai mare și mai performantă fabrică de mașini electrice a grupului este în dezvoltare la Zwickau. În viitor, de pe liniile de producție de aici vor ieși peste 330.000 de mașini electrice pe an, mai mult decât din orice altă fabrică a Grupului Volkswagen.
Volkswagen este primul producător auto mondial de volume mari care transformă complet o fabrică de mașini cu motoare pe combustie internă într-o unitate de producție de autoturisme electrice. În acest moment, la fabrica din Zwickau sunt produse modelele Golf și Golf Estate. În mai puțin de un an, aici va demara producția ID., primul model electric Volkswagen realizat pe platforma MEB. Începând cu anul 2021, la Zwickau vor fi produse șase modele diferite pentru trei mărci ale grupului.
Impact minim asupra mediului încă din faza de producție
Modelele ID. nu emit dioxid carbon în faza de utilizare. Și fabrica din Zwickau va avea un impact minim asupra mediului. Unitatea de producție este alimentată încă din anul 2017 integral din surse de energie regenerabile. Chiar și furnizorii de baterii pentru mașinile realizate în această fabrică vor utiliza energii verzi în procesul de producție.
Transformările de aici sunt însoțite de programe de pregătire a angajaților pentru a se adapta noilor cerințe. Cei 7.700 de angajați de la fabrica din Zwickau participă la evenimente de informare în domeniul mobilității electrice. O echipă formată din 3.000 de membri este înscrisă într-un program de pregătire care include sesiuni specifice pentru adaptarea la noile tehnologii.
Fabrica Volkswagen din Zwickau va deveni un exemplu în materie de digitalizare, flexibilitate și eficiență. Echipamentele de aici vor include roboți industriali inteligenți 4.0 și sisteme de transport complet autonome care vor duce componentele direct către liniile de asamblare. Gradul de automatizare în procesul de asamblare va fi de trei ori mai mare. Cu toate acestea, forța de muncă din fabrică va rămâne la același nivel. Per total, Volkswagen investește circa 1,2 miliarde euro doar pentru transformarea fabricii din Zwickau.