Centrul va dezvolta o nouă arhitectură modulară și un set de componente pentru viitoarele mașini de clasă C, vândute atât sub marca Volvo cât și sub marca chineză Geely. Noul Centru de Cercetare și Dezvoltare, amplasat în orașul de bază al companiei suedeze, Gothenburg, va avea circa 200 noi angajați full-time.
„Grupul nostru are ambiții mari pentru a crește competitivitatea brandurilor noastre”, a declarat Li Shufu, directorul companiei chineze. „Geely va continua să-și îmbunătățească calitatea produselor sale în anii ce urmează și poate învăța asta de la Volvo. Cu toate acestea, împărtășirea cunoștințelor și tehnologiilor trebuie făcută fără a pune în pericol identitatea brandului și dezvoltarea individuală de produs. Credem că un centru de cercetare&dezvoltare comun, concentrat pe această abordare, este cea mai bună cale pentru atingerea acestui țel”.
Geely, ce a cumpărat brandul suedez Volvo, are o poziție puternică în segmentul de masă din China, în timp ce Volvo țintește segmentele premium. Companiile spun că noul centru, ce va fi operațional până la finalul acestui an, va conduce și la economie în costuri.