Bazat pe informațiile primite de la o camera video și un sistem radar, noul sistem i-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control) monitorizează poziția și comportamentul mașinilor situate pe benzile adiacente, după care aplică un algoritm pentru a anticipa posibilitatea că ele să schimbe bandă de mers. Acest nou sistem permite mașinii să reacționeze rapid, sigur și confortabil într-un scenariu în care sistemele tradiționale cruise control își ating limitele constructive.
În mod uzual, un sistem cruise control adaptiv menține o distanță constanța față de mașină din față prin aplicarea frânei sau a accelerației în funcție de viteză de deplasare a mașinii monitorizate și setările aplicate de șofer. Atunci când o mașină intră în rază de acțiune a senzorilor de pe o bandă laterală, de cele mai multe ori, sistemul clasic aplică frânele brusc deoarece noul reper apărut schimbă datele setate de șofer relativ la distanță față de mașină din față.
Cu scopul de elimina efectele nedorite ale unui astfel de scenariu, sistemul i-ACC dezvoltat de Honda monitorizează în mod constant nu doar mașină din față ci și cele din lateral, aplicând un algoritm complex de predicție capabil să reacționeze cu până la cinci secunde înainte de apariția unei mașini pe bandă de deplasare.
Acest timp “tampon” permite mașinii să scadă gradual viteză de deplasare și astfel să elimine reacțiile bruște ce ar putea deranja pasagerii. În momentul în care se aplică frână inițială un mesaj este afișat în zona cadranelor de bord pentru a informa șoferul de ce mașină își micșorează viteză de deplasare. De la acest punct, sistemul va aplică o forță de frânare suplimentară pentru a adapta viteză de deplasare cu scopul de a menține o distanță sigură.
Sistemul i-ACC este un rezultat al colaborării între Centrele de Dezvoltare și Cercetare Honda din Europa și Japonia și a fost dezvoltat special pentru piață europeană. Cercetarea care a stat la baza algoritmului complex de predicție a avut loc pe drumurile europene.
“i-ACC este un pas important în direcția dezvoltării unei noi generații de sisteme de asistență capabile să anticipeze comportamentul participanților la trafic”, declara Dr. Schmuedderich, responsabil pentru dezvoltarea sistemului i-ACC în cadrul Institutului European de Cercetare Honda.
Noua Honda CR-V, primul model Honda care va beneficia de aportul sistemului i-ACC va fi disponibilă pe piață din România începând cu luna aprilie a anului în curs.