Echipajul este pregătit pentru legendarul Raliu de la Monte-Carlo, prima competiție WRC din acest an, ce se va desfășura în perioada 19 – 22 ianuarie pe un circuit dificil prin munți, unde condițiile pot alterna între asfalt uscat, gheață și zăpadă.
Condusă de Tommi Mäkinen – de patru ori campion World Rally și cvadruplu câștigător al Raliului Monte-Carlo – și cu un puternic efectiv de piloți format din Jari-Matti Latvala (#10), unul dintre cei mai rapizi piloți de raliu din lume, și din experimentatul Juho Hänninen (#11), echipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team are toate ingredientele necesare pentru această aventură captivantă.
Dacă Toyota s-a bucurat de un succes considerabil în World Rally Championship în trecut, proiectul Yaris WRC (o mașină de peste 380 CP) reprezintă un nou capitol în lunga și ilustra istorie în motorsport a mărcii, parte a angajamentului acesteia de a-și îmbunătăți continuu gama de mașini prin experiența dezvoltată în motorsport. Această experiență translatată în zona de cercetare-dezvoltare a companiei, în slujba noilor modele Toyota, reprezintă prioritatea principală a echipei TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pentru 2017.
Legendarul Raliu de la Monte-Carlo este cel mai vechi raliu din lume, în 2017 fiind la a 85-a ediție. Competiția marchează și startul unei noi perioade în WRC, cu noutăți în regulamentul tehnic, care au determinat prezența unor mașini mai rapide, mai ușoare și, mai ales, mai spectaculoase.
Cu o lungime de aproape 380 km, Raliul Monte-Carlo nu este cel mai lung eveniment din calendarul de raliuri, dar este probabil cel mai dificil. Vremea schimbătoare și suprafețele variate se traduc adesea prin compromiterea alegerilor inițiale în materie de anvelope și setări ale mașinilor, iar rolul așa-numitelor “ice-note crews”, echipele care furnizează informații de ultimă oră despre condițiile traseului, devine crucial.