Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Toyota Urban Cruiser - drive test la Cheia

Toyota Urban Cruiser - drive test la Cheia

Publicat în data de: 22 Octombrie 2009
Categorii: Toyota, Drive-test.
 

La Cheia, în cadrul mega-testului pentru desemnarea titlului Mașina Anului 2010, am avut șansa să conduc, noul Urban Cruiser de la Toyota lansat recent și în România, echipat cu motorul diesel 1.4 D-4D DPF 4WD și dotare Sol.



Am spus „șansa”, pentru că după câteva zeci de minute am aflat că mașina a suferit un accident, destul de grav, fiind complet scoasă din programul de teste pentru desemnarea titlului Mașina Anului 2010 și câștigătoarele categoriilor City Car 2010 și Design-ul Anului 2010. Astfel, pe lângă impresiile din drive test pe care vi le pot împărtăși, pot de asemenea spune și că este o mașină foarte sigură. În ciuda impactului violent cu un cap de pod și a plonjării în câțiva copaci (pe unul l-a rupt din rădăcină), șoferul a ieșit teafăr și nevătămat, fără NICIO zgârietură. Dar să revenim la drive test ...

Noul Urban Cruiser a fost lansat de Toyota la Salonul Auto de la Paris, anul trecut în septembrie. Modelul de clasă B se prezintă ca un SUV ultra-compact, ce poate transporta cinci pasageri chiar și pe drumuri neasfaltate, beneficiind de o gardă la sol mărită și de tracțiune 2WD sau integrală 4WD.

La Cheia importatorul a adus modelul Urban Cruiser 1.4 D-4D de 90 CP 4WD în echiparea de top - Sol. Propulsorul diesel de 1.4 litri D-4D are filtru de particule DPF și dezvoltă 90 CP și 205 Nm. Cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte, modelul cu tracțiune 4WD nu are cine știe ce pretenții sportive, ci a fost creat mai ales pentru a oferi performanțe dinamice la un consum optim de carburant (în medie doar 4,9 litri/100 km și 130 g CO2/km - reprezentând cele mai scăzute emisii din lume pentru un autoturism cu tracțiune integrală). Modelul din test nu a fost iertat, însă, fiind condus mult mai agresiv decât în mod normal, iar consumul mediu afișat de computerul de bord, după aproape 500 km, era de 8,9 litri/100 km.

Urban Cruiser îmbină aspectul robust al unui vehicul all-road Toyota cu dimensiunile compacte, adaptate mediului urban și aspectul practic al mașinilor hatchback în 5 uși. Interiorul, proiectat de către Studioul European ED2 de Design Toyota, oferă un nivel de calitate și rafinament deosebite pentru un all-roader din segmentul B. În cadrul panoului cu instrumente de bord, se remarcă vitezometrul și turometrul îmbinate în cercuri concentrice, în spatele unui geam fumuriu cu o suprafață care nu reflectă lumina, ce creează impresia unui ecran radar high-tech. Consola centrală este destul de simplă, dar ergonomică, fără prea multe butoane inutile și plasate la întâmplare.

În ciuda dimensiunilor compacte ale exteriorului, ampatamentul de 2.460 mm și consolele scurte, 785 mm față și 685 mm spate, permit crearea unui spațiu interior remarcabil. Mai mult, capacitatea de încărcare de 314 litri poate fi crescută până la 749 litri prin plierea banchetei din spate. Există două tipuri de banchetă spate, fiecare dispunând de un mecanism de pliere îmbunătățit: pentru varianta 2WD, bancheta este divizată 60:40 și dispune de funcții de glisare, înclinare și rabatare, iar pentru versiunea AWD disponibilă și în testul nostru, bancheta este divizată 60:40 și dispune de funcții de înclinare și pliere în două trepte.

În ton cu interiorul de culoare gri închis, scaunele sunt îmbrăcate într-un material jerse de înaltă calitate. Scaunele frontale cu aspect sportiv dispun de un profil foarte îngust, care asigură un plus de spațiu pentru picioare pasagerilor de pe bancheta din spate.

Toyota Urban Cruiser dispune de o gamă largă de compartimente de depozitare. Torpedoul are două compartimente, unul superior și unul inferior, ușile din față au buzunare cu suport pentru documente A4 sau pentru sticle, iar cele din spate au suport pentru pahare. Mai există un suport central spate pentru pahare, un spațiu de depozitare cu capac lângă frâna de mână și unul pentru șofer, suport dublu pentru pahare pe consola centrală față și un suport pentru pahare destinat pasagerului din dreapta, localizat convenabil în fața orificiilor de ventilație pentru răcirea conținutului în timpul verii.

Ținuta de drum a noului Toyota Urban cruiser pe șosea este excelentă, neavând impresia că te afli într-un crossover 4x4 ci într-un hatchback cuminte de oraș. Poziția la volan este ușor mai înaltă, însă acest lucru îmbunătățește vizibilitatea șoferului și face condusul mai ușor și relaxant. Direcția electrică este precisă, oferind asistență în grad variabil în funcție de necesitățile urbane sau cele pentru drum lung.

Dacă se părăsește șoseaua asfaltată sau drumul devine mai problematic, noul Toyota Urban Cruiser are la îndemână Sistemul Activ de Control al Cuplului AWD, ce asigură optimizarea distribuției cuplului între puntea față și puntea spate pornind de la 100:0 și ajungând la 50:50, în funcție de stilul de condus și condițiile de drum. Dispunând de un sistem de cuplaj controlat electronic, plasat în fața diferențialului spate, noul sistem AWD asigură performanțe de tracțiune și stabilitate în viraje îmbunătățite. În timpul accelerării sau pornirii pe suprafețe cu aderență scăzută, cuplul este distribuit tuturor celor patru roți pentru a garanta accelerație optimă cu un nivel minim de pierdere a tracțiunii. În cazul virajelor la viteze inferioare, cuplul distribuit roților din spate este redus pentru a evita frânarea strânsă în viraje. La frânare, sistemul de cuplaj controlat electronic este dezactivat pentru a optimiza controlul ABS. În condiții normale de drum, cuplul este distribuit numai roților din față, reducându-se astfel consumul de combustibil.

Sistemul Activ de Control al Cuplului AWD este complet automat. Totuși, cu ajutorul unui buton amplasat în spatele schimbătorului de viteze, sistemul poate fi blocat pentru a îmbunătăți tracțiunea pe suprafețe noroioase sau înzăpezite. Când este blocat, sistemul distribuie cuplu maxim punții spate. Când viteza vehiculului depășește 40 km/h, modul „Lock” este eliberat și trece automat la modul „Auto”.

Noul Urban Cruiser a fost special proiectat pentru a oferi cel mai înalt nivel de siguranță activă și pasivă atât pentru pietoni, dar mai ales pentru ocupanții vehiculului, așa cum a demonstrat-o pe viu, la Cheia. Are caroserie cu absorbție a forțelor de impact și în dotarea standard se află nouă airbag-uri cu SRS (inclusiv pentru genunchii șoferului), centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte ELR (Emergency Locking Retractor), tetiere active față, discuri de frână față și spate puternice, ABS, EBD, BA, VSC + TRC (sistem de control al stabilității + control al tracțiunii).

Modelul Toyota Urban Cruiser echipat cu motorul de 1.4 litri D-4D FPF 4WD și dotare Sol are un preț de 18139 Euro (fără TVA), însă cu motorul pe benzină de 1.33 litri VVT-I 2WD și echipare Terra poate fi achiziționat de clienți de la numai 13.214 Euro (tot fără TVA). Deci cine poate renunța la diesel în favoarea benzinei și la unele gadgeturi sau dotări de confort (precum A/C automat, scaune încălzite, etc.) poate avea, la un preț foarte mic, un model numai bun pentru șoselele din România, dotat cu sisteme de siguranță de șase stele! Dar mai bine mergeți la un drive test la cel mai apropiat dealer Toyota ca să vă convingeți.

 
 
Citește și:
› Noua Toyota Aygo, în România de la 9.637 Euro ...01/10/2018
› Toyota Corola 2019 înlocuiește Auris ...04/09/2018
› Toyota RAV4 pentru 2019, primele detalii ...12/08/2018
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.