„Mașina nu este doar o piesă de metal, ci o ființă vie cu o inima care îi bate puternic în piept și care este veselă sau tristă în funcție de cum o tratezi. Dacă vrei să îți dea tot ceea ce îi ceri, trebuie să o cunoști bine și să știi cum să o ajuți să își elibereze propria personalitate.” Aceste cuvinte, rostite de nimeni altul decât marele Juan Manuel Fangio, marele pilot de curse din Argentina, reprezintă perfect spiritul strânsei colaborări care unește Pirelli și Maserati de un secol, atât în competiții cât și pe stradă. Fangio a fost probabil cel mai mare exponent al parteneriatului dintre cele două companii. Cu modelul 250F, cu care a fost prezent în Grand Prix-uri, a câștigat cu o consistentă care îți tăia respirația, chiar până la ultima să participare în Campionatul Mondial din 1957, an în care a reeditat primul titlu obținut cu Maserati în 1954.
Dar rădăcinile parteneriatului tehnic dintre cele două companii, care au devenit simboluri ale industriei auto italiene, merg mult mai înainte, în era când anvelopele Pirelli se numeau „Stella Bianca”. De fapt, Pirelli și Maserati colaborau deja din primele decade ale secolului trecut, când modelul Maserati cu 8 cilindri a lui Giuseppe Campari a obținut victoria în 1933 în Grand Prix-ul Franței. Această perioada triumfătoare avea să dureze mai bine de 30 de ani, chiar atunci când anvelopele cu construcție radială au început să evolueze. A urmat apoi perioada de aur a lui Gigi Villoresi și Giuseppe Farina, cu modelul Pirelli Stelvio preluând „coroana de lauri ai victoriei pneurilor” de la venerabilul Stella Bianca. Odată cu Grand Prix-ul Italiei din 1953 – prima victorie cu Maserati – steaua lui Fangio a început să strălucească.
Parteneriatul care unește Maserati și Pirelli pe pistă a avut de asemenea un profund impact în produsele destinate publicului larg, lumea Pirelli fiind transformată din 1960 încoace de introducerea noului pneu Cinturato: nume care există și astăzi. Din 1961 Maserati 3500 GT Spyder și Coupe au fost echipate cu Cinturato S. Acest pneu emblematic a devenit versiunea HS (high speed) în 1963, fiind folosit pe modelul Maserati 5000. Dimensiunea 205 VR 15 care a debutat pe Maserati 5000 va ajunge să echipeze întreagă gama a constructorului în anii 60: de la 4000 Coupe și Spyder până la Sebring, Quattroporte și 4700 Mexico. La începutul anilor 1970 intră în scenă Ghibli echipat cu prima anvelopa Pirelli cu profil îngust „Series 70”. Această piatră de hotar pentru pneurile Cinturato a primit indicativul CN72, fiind cunoscut și că ”the American”.
Pirelli și Maserati s-au reunit mulți ani mai târziu, după o lungă perioada de schimbări. La începutul anilor 2000, pneul emblematic Pirelli a fost numit P Zero: devenind „pneul victoriilor” la fel că și modelele anterioare, atât pe stradă cât și pe pistă. În 2002 pneul P Zero a fost creditat să echipeze revenirea Maserati în competiții cu Trofeo Maserati; un campionat pentru performanțele noilor modele Coupe și Spyder, care au reaprins pasiunea pentru sport adânc încrustată în ADN-ul Maserati în întreagă lume. În 2003, proiectul MC12 avea să ia naștere. Acesta era un supercar cu 12 cilindri care a câștigat noul campionat FIA GT din 2005. Pneurile erau bineînțeles Pirelli P Zero.
Acum, cel mai nou capitol al colaborării de peste un secol a fost scris de noile modele Quattroporte și Ghibli. Aceste recente creații Maserati sunt din nou echipate cu pneuri Pirelli, dar spre deosebire de versiunile anterioare, pneurile sunt concepute special pentru acestea. Astfel pneurile pentru Maserati pot fi identificate prin marcajele distinctive de pe flancuri „MGT”, o semnătură a potrivirii perfecte cu nevoile și caracteristicile prestigiosului constructor italian de mașini.
Pneurile Pirelli unice prezente pe orice Maserati contribuie la individualizarea personalității unei mașini, după cum a spus și Fangio „nu este doar o piesă de metal, ci o ființă vie cu o inima mare”. Iar acesta se întâmplă încă după un secol de pasiune combinată cu capodopere ale tehnologiei.