Nou-venitul are cu până la 175 de kilograme mai puțin decât modelele precedente, ceea ce aduce avantaje evidente prin sporirea manevrabilității și performanței în timpul conducerii. Atletul este mai lat cu 29 de milimetri decât predecesorul său, ecartamentul a fost mărit cu 11 milimetri, consolele au fost reduse considerabil și ampatamentul este mai mare cu 92 de milimetri, ceea ce conferă o stabilitate direcțională suplimentară la viteze mari. Șasiul FlexRide este îmbunătățit și mai mult, adaptează automat amortizoarele, sistemul de direcție și cel de propulsie prin selectarea modurilor „Standard”, „Sport” și „Tour”. Acesta poate fi testat cel mai bine în cadrul buclei de nord a circuitului legendar Nürburgring, Nordschleife. Circuitul este extrem de dificil, cu suprafețe în schimbare și combinații între porțiuni drepte și viraje. Aici este testată la final abilitatea fiecărui autovehicul Opel nou.
Echipa condusă de inginerul șef Andreas Zipser, responsabil cu dezvoltarea modelului Insignia, a condus prototipurile camuflate către Nürburgring, pentru efectuarea testelor rutiere. Inginerii au studiat comportamentul pe porțiunea Nordschleife de 21 de kilometri, pentru a determina punctele procentuale finale în drumul către un autovehicul perfect reglat.
„Îți dai seama că Insignia a fost dezvoltat pornind de la zero din momentul în care te urci la bord. Integrarea șoferului este extraordinară și acest lucru asigură o percepție mai bună a comportamentului autovehiculului. Modelul Insignia a devenit mult mai agil, chiar și cu același motor”, a declarat Zipser, care așteaptă deja cu nerăbdare următoarele tururi rapide.
Inginerul șef iese din „padoc” și pornește către Nordschleife cu Insignia Grand Sport. În scurt timp, acesta forțează la maximum sedanul cu 5 uși și se avântă pe secțiunea cunoscută sub numele de „Brünnchen”, iar apoi abordează cu măiestrie „Pflanzgarten”, o secțiune renumită printre fanii sportului cu motor. Noul vârf de lance al mărcii Opel se deplasează rapid. Zipser se bucură de noul sistem de direcție precis, sensibil la viteză și de poziția din cadrul postului de conducere orientat spre șofer. Poziția șoferului este mai coborâtă cu trei centimetri față de modelul precedent și îi creează acestuia senzația că face parte din autovehicul: consola centrală oferă susținere suplimentară, instrumentele sunt orientate către șofer și toate comenzile sunt ușor de accesat. Toate aceste elemente asigură o poziție similară celei dintr-un autovehicul de curse, ideală pentru o călătorie dinamică, nu doar pentru Nürburgring.
În mod ideal, pentru o astfel de excursie dinamică, șoferul trebuie să selecteze modul „Sport” al șasiului FlexRide: amortizoarele devin mai rigide, răspunsul direcției și al accelerației este mai rapid. În plus, sistemul anti-derapare ESP intervine mai târziu, ceea ce îi oferă șoferului mai mult spațiu de manevră. În combinație cu transmisia automată, modul „Sport” schimbă mai târziu în treptele superioare: modelul Insignia este configurat complet pentru o conducere dinamică.
Șoferul poate selecta unul din cele trei moduri, în funcție de caracteristicile drumului și preferințele sale:
„Standard”: sistemul automat de comandă selectează setarea optimă în funcție de informațiile colectate de senzorii autovehiculului.
„Tour”: configurație confortabilă a șasiului, setările propulsiei sunt favorabile unui consum redus – este modul adecvat pentru o conducere relaxată, pe distanțe lungi.
„Sport”: cursa pedalei de frână este redusă, unghiurile șasiului sunt reduse considerabil în timpul virajelor la viteze mari și sistemul de direcție asigură reacții la condițiile de drum mai rapid.
Șasiul FlexRide adaptează amortizoarele electro-hidraulic la condițiile de drum și la situația de conducere curentă, cu o frecvență de 500 de ori pe secundă sau de 30.000 de ori pe minut. În plus, șoferul poate beneficia de memorarea preferințelor sale privind caracteristicile sistemului de direcție, răspunsul accelerației și setarea amortizoarelor cu ajutorul butonului „Sport”.
„Noul software central „Drive Mode Control” este inima șasiului adaptiv. Acesta analizează continuu informațiile furnizate de senzori și setări și recunoaște stilul de conducere individual. Apoi diferitele sisteme sunt optimizate, pentru a asigura cea mai bună tracțiune și o ținută la drum perfectă”, explică Zipser.
De exemplu, dacă modelul Opel Insignia Grand Sport este condus în modul „Standard” și șoferul decide să abordeze mai în forță curbele unui drum sinuos, software-ul recunoaște stilul mai dinamic pe baza valorilor accelerării și frânării și comută imediat șasiul și componentele propulsiei la modul sportiv.