Următoarea generație BMW Seria 3 Sedan tocmai își încheie etapele cruciale pentru pregătirea pentru producției de serie. Există un singur decor posibil atunci când vine vorba de teste și reglaje dinamice: legendara buclă Nordschleife a circuitului Nürburgring. În mod tradițional, testele din "Infernul Verde" reprezintă botezul focului pentru tehnologia de rulare și suspensie a nou modelelor BMW nou dezvoltate. Un program de teste foarte vast a fost dezvoltat pentru prototipurile camuflate ale noului BMW Seria 3 Sedan. Soluții complet noi pentru suspensia roților, direcție, amortizoare/suspensie și frâne au oferit dezvoltatorilor o gamă largă de posibilități de optimizare a confortului călătoriei și performanțelor dinamice, permițând sedanului sport suprem din segmentul premium al clasei medii să se maturizeze cu fiecare tur parcurs.
Conceptul de bază al modelului cu patru uși arată cât de mult procesul de dezvoltare pentru noul BMW Seria 3 Sedan este orientat spre o atitudine sportivă îmbunătățită. Centrul de greutate este coborât cu aproximativ 10 milimetri față de modelul anterior, distribuția sarcinii pe punți este echilibrată în raportul optim 50:50, iar masa totală este mai mică cu până la 55 de kilograme. Totodată, nivelurile de rigiditate ale structurii caroseriei și ale prinderilor suspensiei - atât de importante pentru reglajul direcției și acustica rulării - au fost îmbunătățite semnificativ. Agilitatea și precizia direcției automobilului beneficiază de ecartamentele mult extinse, în timp ce nivelurile de înclinare a roților oferă potențial suplimentar pentru dinamica transversală maximă.
În ceea ce privește portofoliul de motorizări, o caracteristică foarte atractivă este motorul pe benzină, cu patru cilindri, ce a fost complet revizuit. Este cel mai puternic motor cu patru cilindri ce a fost disponibil vreodată la un model BMW de serie. Cu toate acestea, datele de consum sunt mai mici cu aproape 5% față de cele ale predecesorului său: un factor care contribuie la acest aspect este transmisia Steptronic cu opt trepte ce a fost dezvoltată suplimentar. Mai mult, un filtru de particule optimizează emisiile noului motor, ceea ce îi permite să îndeplinească standardul Euro 6d-TEMP.
Nu numai caroseria este mai ușoară și mai rigidă ca design decât cea a modelului predecesor: același lucru este valabil și pentru punțile față și spate ale noului BMW Seria 3 Sedan. Rezultatul este o orientare specifică a cineticii și a elastocineticii punților către proprietăți sportive superioare.
Particularitatea principală în ceea ce privește dezvoltarea suspensiei noului BMW Seria 3 Sedan este sistemul de amortizare inovator. În premieră pentru BMW, noul model vine cu amortizoare cu răspuns variabil în funcție de cursă. Acestea sigură un răspuns continuu și progresiv în raport cu cursa arcului respectiv, devenind tot mai rigide pe măsură ce curs suspensiei crește. Prin urmare, vibrațiile care apar atunci când sunt compensate denivelările drumului și în timpul virajelor dinamice pot fi neutralizate în mod special cu ușurință și precizie - baza perfectă pentru atingerea unui echilibru unic între sportivitate și confortul călătoriei, care este o caracteristică definitorie a noului BMW Seria 3 Sedan.
Renumit pentru diversitatea sa, desenul pistei Nordschleife a devenit imediat decorul perfect pentru rafinarea selectivă a interacțiunii dintre noua tehnologie de amortizare și celelalte componente ale suspensiei. "Folosim noile amortizoare ca element de reglaj activ astfel încât să creăm proprietăți de condus superioare în orice condiții", explică Peter Langen, director pentru dinamică. "Cu o cursă scurtă a arcului, o reacție sensibilă de amortizare asigură compensație confortabilă a vibrației. Când automobilul trece peste denivelări mari, mișcarea caroseriei este controlată prin forțe de amortizare crescute."
Amortizoarele cu funcție răspuns variabil în funcție de cursă sunt o dotare standard a tehnologiei de suspensie la noul BMW Seria 3 Sedan. Într-un reglaj specific, ele fac parte și din suspensia sport M, care suplimentar include o coborâre cu 10 milimetri a gărzii la sol, jante de 18 țoli din aliaj ușor și anvelope mixte. Aceasta oferă un plus de dinamism. Forțele de amortizare crescute pot fi simțite mai ales pe Nordschleife: la suspensia sport M, acestea sunt cu aproximativ 20% mai mari decât la suspensia standard. "Aceasta înseamnă că diferența față de suspensia standard este mult mai perceptibilă decât înainte", spune Peter Langen. "De asemenea, am făcut suspensia M mai sportivă, cu rulmenți și stabilizatori mai rigizi, arcuri mai ferme și lonjeroane ale caroseriei suplimentare."
Pentru a consolida suplimentar caracteristicile dinamice ale automobilului, noua suspensie sport M este oferită doar în combinație cu Variable Sports Steering (direcția sport variabilă). Pe lângă asistarea direcției Servotronic în funcție de viteză, aceasta oferă și un raport variabil al direcției în funcție de cursa volanului. De asemenea, direcția sport variabilă a fost configurată special pentru noul BMW Seria 3 Sedan. Aceasta reacționează cu mai mare precizie mișcărilor ușoare de direcție, fără să pară nervoasă în poziție centrală. Reglajul armonios al sistemului de direcție poate fi simțit pe virajele lungi, precum și la schimbarea direcției de mai multe ori în succesiune rapidă. Creșterea liniară a forțelor de direcție și feedbackul optimizat sporesc precizia atunci când se abordează virajele într-un mod dinamic.
Diferențialul sport M poate să-și demonstreze perfect calitățile atât pe Nordschleife, cât și pe circuitul de Grand Prix. Funcția de blocare controlată electronic din diferențialul punții spate este conectată la Dynamic Stability Control (DSC), asigurând limitarea orientată pe necesități a compensării vitezei de rotație dintre roțile spate, de la interiorul și exteriorul virajului. În funcție de situația de pe șosea, este posibilă să influențeze în mod preferențial atât subvirarea, cât și supravirarea fără o intervenție a frânei. Diferențialul blocant activ distribuie cuplul selectiv între roțile spate. În acest fel, previne patinarea pe o roată cu aderență redusă, în timp ce asigură că puterea motorului poate fi utilizată fără restricție pentru a genera plăcere a condusului sportiv. "Spre deosebire de blocarea mecanică tradițională, diferențialul sport M adaptat poate optimiza mult mai mult decât tracțiunea", spune Peter Langen. "Pe lângă dinamica în viraje, există o creștere evidentă a stabilității de rulare în cazul unor schimbări de sarcină, de exemplu. Aceasta permite noului BMW Seria 3 Sedan să fie condus cu încredere și fără efort chiar și în cazul unei călătorii în stil dinamic." Pentru condusul sportiv, diferențialul blocant activ oferă niveluri mult mai ridicate de accelerație transversală, precum și un impuls perceptibil al performanțelor dinamice când se accelerează la ieșirea din viraje. De asemenea, susține stabilitatea optimizată, precizia și previzibilitatea virării la noul BMW Seria 3 Sedan - fără intervenția frânei.
Noul BMW Seria 3 Sedan va fi prezentat în premieră în acest an și va debuta pe piață la începutul lui 2019.