Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți BMW și-a mărit profitul cu 10% în 2015

BMW și-a mărit profitul cu 10% în 2015

Publicat în data de: 09 Martie 2016
Categorii: Bmw, Mini, Statistici, Stiri, Rolls-Royce, Motociclete.
 

În 2015, BMW Group a obținut cel de-al șaselea an consecutiv de recorduri, stabilind cele mai bune performanțe din istorie pentru volumul vânzărilor, venituri și profit brut, în ciuda unui mediu volatil al pieței.



foto-bmw si-a marit profitul cu 10 in 2015
"Ne-am îndeplinit toate obiectivele ambițioase pentru acest an fiscal", a declarat Harald Krüger, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG, la München. "Cu un nou set de date impresionante pentru anul centenar, BMW Group rămâne furnizorul numărul 1 în lume de automobile și servicii de mobilitate premium."

Volumul vânzărilor de automobile a crescut cu 6,1%, la un nou nivel-record de 2.247.485 de unități (2014: 2.117.965 de unități).

Cu impulsuri suplimentare din schimbul valutar favorabil, veniturile concernului au crescut cu 14,6% în 2015, la 92,175 miliarde de euro (2014: 80,401 miliarde €). Profitul înaintea exercițiului financiar (EBIT) a crescut cu 5,2%, la 9,593 miliarde de euro (2014: 9,118 miliarde €), în special pe fondul creșterii volumului de vânzări. Profitul brut al concernului (EBT) a depășit, în premieră, pragul de nouă miliarde de euro, o creștere de 5,9% la un nou nivel maxim de 9,224 miliarde € (2014: 8,707 miliarde €). Profitul net al concernului a trecut și el, în premieră, de șase miliarde de euro, creștere de 10,0% ducându-l la un nou maxim istoric de 6,396 miliarde € (2014: 5,817 miliarde €).

Propunere pentru un dividend de 3,20 € per acțiune ordinară

"Angajamentul exemplar al forței noastre de muncă și încredere mare pe care ne-o acordă acționarii reprezintă principalele teme care au dus la povestea de succes a BMW Group", a continuat Krüger. "Pentru a marca centenarul companiei, creștem încă o dată bonusul asociat pentru angajații noștri permanenți din Germania, cea mai mare sumă plătită în industria auto premium din Germania. Plata dividendelor către acționarii noștri va depăși, în premieră, două miliarde de euro, ceea ce reflectă performanțele bune obținute de BMW Group în 2015." La Adunarea Generală Anuală ce va avea loc la 12 mai 2016, Consiliul de Administrație și Consiliul Director vor propune acționarilor ca dividendele să fie crescute la un nou maxim de 3,20 € per acțiune ordinară (2014: 2,90 €), respectiv de 3,22 € per acțiune preferențială (2014: 2,92 €). Rata de distribuție se menține la 32,9% (2014: 32,7%), bine în intervalul prestabilit, între 30 și 40%, de BMW Group.

Profitabilitatea segmentului auto în obiectivul propus

Veniturile segmentului auto au crescut cu 13,8%, la 85,536 miliarde de euro (2014: 75,173 miliarde €), ceea ce reflectă în principal performanțele bune ale volumului de vânzări, modelele noi și factorii favorabili de curs valutar. EBIT a crescut cu 8,2%, la 7,836 miliarde de euro (2014: 7,244 miliarde €). Marja EBIT a fost de 9,2% (2014: 9,6%) și astfel s-a situat în jumătatea superioară a intervalului prestabilit, de 8-10%. Profitul brut al segmentului (EBT) a urcat cu 9,3%, la un nou maxim de 7,523 miliarde de euro (2014: 6,886 miliarde €).

Marca BMW și-a menținut poziția de lider în segmentul premium și în 2015, obținând un nou record al volumului de vânzări. Livrările către clienți au fost mai mari cu 5,2%, la 1.905.234 de unități (2014: 1.811.719 unități), cu performanțe excelente din partea gamelor BMW Seria 2, BMW Seria 4 și a familiei BMW X, care au fost principali vectori de creștere a vânzărilor. Impulsuri suplimentare se așteaptă pe parcursul acestui an, în special de la noile BMW Seria 7 și BMW X1.

BMW Seria 2 s-a dovedit deosebit de popular în 2015, cu livrări către clienți care au atins un total de 157.144 de unități (2014: 41.038 de unități), inclusiv peste 107.000 de unități BMW Seria 2 Active și Gran Tourer, care au acoperit peste două treimi din totalul vânzărilor gamei. BMW Seria 4 a performat la fel de bine, astfel că și-a consolidat poziția ca lider de piață în segmentul său, cu o creștere de 27,4% a volumului de vânzări, la 152.390 de unități (2014: 119.580 de unități). Creșterea mărcii a fost impulsionară și de succesul familiei BMW X. Vânzările BMW X4 au crescut de peste două ori, la 55.050 de unități (2014: 21.688 de unități). Livrările la nivel mondial ale BMW X5, de asemenea un lider de piață în segmentul lui, au crescut cu 14,1%, la 168.143 de unități (2014: 147.381 de unități), în timp ce BMW X6 a înregistrat un salt de 53,1%, la 46.305 unități (2014: 30.244 de unități).

Numărul de automobile BMW i livrate clienților a crescut cu 65,9%, la 29.513 unități (2014: 17.793 de unități), care a cuprins 24.057 de unități (2014: 16.052 unități) BMW i3 (+49,9%) și 5.456 de unități (2014: 1.741 de unități) BMW i8.

MINI a atins noi recorduri ale volumului de vânzări în 2015, cu livrări mai mari cu 12,0%, la un total de 338.466 de unități (2014: 302.183 de unități). La nivel mondial, livrările noului MINI Hatch cu cinci uși au totalizat 94.788 de unități (2014: 13.113 unități), în timp ce vânzările MINI Hatch cu trei uși au atins 127.194 de unități (2014: 126.938 de unități; +0,2%). Noul MINI Clubman a început să fie comercializat din octombrie și a înregistrat vânzări de 8.003 unități până la finalul anului.

Rolls-Royce Motor Cars a înregistrat a doua cea mai bună performanță în istoria de 112 ani a mărcii. Compania din Goodwood a vândut 3.785 de unități la nivel mondial în 2015 (-6,8%), modelele Wraith și Ghost fiind cei mai mari contribuabili la volumul de vânzări. Cererea pentru acest brand rămâne ridicată pe mapamond, singura excepție notabilă fiind China, unde segmentul de lux, ca ansamblu, trece printr-o perioadă foarte dificilă.

În conformitate cu strategia sa de a obține o distribuție echilibrată a vânzărilor la nivel global, BMW Group a înregistrat creșteri ale volumului de vânzări în toate regiunile majore de vânzări. De-a lungul anului trecut, cele mai mari patru piețe pentru BMW Group au fost China, SUA, Germania și Marea Britanie.

Vânzările de automobile BMW Group în Europa în 2015 au depășit, în premieră, nivelul de un milion de unități, cu un total de 1.000.427 de unități (2014: 914.587 de unități; +9,4%) livrate clienților. Volumul de vânzări a crescut cu 5,0% în Germania, la 286.098 de unități (2014: 272.345 de unități), și cu 12,6% în Marea Britanie, la 230.982 de unități (2014: 205.071 de unități).

Ritmul creșterii în Asia a încetinit în 2015 ca urmare a normalizării continue a pieței din China. BMW Group a vândut 685.792 de unități (2014: 658.384 de unități) în această regiune, cu 4,2% mai mult decât în anul anterior, inclusiv vânzările din China continentală, care au crescut cu 1,6%, la 464.086 de unități (2014: 456.732 de unități).

De asemenea, BMW Group și-a mărit volumul vânzărilor și în regiunea America, unde s-a obținut o creștere de 2,8%, la 495.897 de unități (2014: 482.257 de unități), inclusiv 405.715 unități (2014: 396.961 de unități) vândute în SUA (+2,2%).

Creștere semnificativă a veniturilor segmentului moto

Veniturile segmentului moto au crescut cu 18,5% față de anul anterior, la 1,990 miliarde de euro (2014: 1,679 miliarde €). EBIT a urcat cu 62,5%, la 182 de milioane de euro (2014: 112 milioane €), în timp ce profitul brut a crescut cu 67,3%, la 179 de milioane de euro (2014: 107 milioane €). Volumul vânzărilor a crescut cu 10,9%, la 136.963 de unități (2014: 123.495 de unități), astfel că a depășit piața ca ansamblu. Cele mai mari cinci piețe ale BMW Motorrad au fost Germania, SUA, Franța, Italia și Spania.

Segmentul Financial Services continuă să crească

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine și în 2015. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 15,2%, la 23,793 miliarde de euro (2014: 20,599 miliarde €), în timp ce profitul brut s-a îmbunătățit cu 14,6%, la 1,975 miliarde de euro (2014: 1,723 miliarde €).

În total au fost semnate 1.655.961 (2014: 1.509.113) de contracte noi de finanțare și leasing, o creștere de 9,7% față de anul anterior. Portofoliul de contracte de finanțare și leasing existent cu dealerii și clienții retail la finalul perioadei de raportare a crescut cu 8,2%, la un total de 4.718.970 de contracte (2014: 4.359.572 de contracte).

Creștere a forței de muncă și a numărului de ucenici

Forța de muncă a crescut cu 5,1% în comparație cu anul anterior. Per total, BMW Group dispunea, la nivel global, de o forță de muncă de 122.244 de angajați la finalul perioade de raportare (2014: 116.324). În principal, creșterea reflectă extinderea continuă a rețelei internaționale de producție a BMW Group și recrutarea orientată de ingineri, specialiști IT și personal calificat necesari pentru sporirea dezvoltării tehnologiilor viitoare și a serviciilor noi.

BMW Group și-a extins și activitățile de ucenicie la nivel global. De-a lungul anului anterior, aproximativ 1.500 de tineri și-au început cariera în cadrul organizației, inclusiv 1.200 în Germania. La finalul perioadei de raportare, 4.700 de persoane tinere s-au aflat în perioade de formare profesională și programe de pregătire pentru tinerii talentați în cadrul BMW Group.

BMW Group vizează noi creșteri ale vânzărilor în 2016

Tendința în creștere a volumului vânzărilor la nivel mondial se estimează că va continua și în 2016, având în vedere gama de modele foarte atractivă a BMW Group, recent revigorată cu noul BMW Seria 7. "Obiectivul nostru prevede obținerea unui nou record al vânzărilor în 2016, nivelul fiind de așteptat să îl depășească ușor pe cel al anului anterior", a comentat Krüger. Mediul politic și economic de la nivel global este de așteptat să fie tot unul volatil.

 
 
Citește și:
› Noi modele entry-level cu propulsie plug-in hybrid pentru BMW Ser ...21/02/2021
› Primele informații oficiale BMW iX3 ...18/07/2020
› BMW lansează noile Seria 5 Sedan și Touring ...31/05/2020
› Noul MINI Cooper SE, în România de la 27.900 euro ...07/05/2020
› MINI câștigă Raliul Dakar 2020 ...18/01/2020
› Electric! MINI Cooper SE, în România de la 27.800 Euro ...25/08/2019
› Vânzarile Dacia, cele mai bune din ultimii 10 ani ...20/01/2019
› Vânzările Kia au crescut cu 2,4% în 2018 ...06/01/2019
› Volkswagen, lider în România pe segmentul de mașini electrice ...05/12/2018
› 6 premiere BMW și MINI la SIAB 2018 ...27/03/2018
› Noul Rolls-Royce Phantom debutează la SIAB 2018 ...21/03/2018
› Rolls-Royce VISION NEXT 100, viitorului mobilității de superlux ...19/06/2016
› BMW Hover Ride, concept de design în parteneriat cu LEGO ...20/02/2017
› BMW S 1000 XR joacă în Resident Evil: The Final Chapter ...03/02/2017
› VIDEO: Honda a prezentat motocicleta care se auto-balansează ...09/01/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.