"Designul auto este despre cucerirea inimii, pentru a o face să bată din ce în ce mai repede. Noi credem că nu există absolut niciun motiv pentru care ar trebui să se schimbe acest lucru doar pentru că mașina este electrică”, spune Gregory Guillaume, Vice Președinte de Design al Kia Motors Europe. "De aceea, conceptul nostru 100% electric este proiectat nu numai pentru a vă crește pulsul, ci și pentru a semnaliza abordarea noastră emoțională asupra electrificării.”
Această atitudine orientată spre om este perfect aliniată cu atitudinea Kia față de designul auto, după cum explică Guillaume: "Când vorbesc despre mașinile lor electrice, mulți producători auto promovează aceleași mesaje empirice bazate pe date ca și în cazul automobilelor cu combustie internă, cum ar fi gamă, economie și criterii de performanță."
"Kia se mândrește cu puterea de a surprinde, de aceea vrem să ne îndepărtăm de rațional și să ne concentrăm pe emoțional și să adoptăm o abordare mai caldă și mai umană a electrificării. La urma urmei, electricitatea se găsește în fiecare atom - este energia care curge în noi și în jurul nostru pe planeta noastră. Folosirea potențialului său ne-a ajutat de la o inovație la alta,” spune Guillaume.
O întruchipare vizuală a dorinței sale de a avansa în lumea incitantă a electrificării, acest concept-car este primul automobil complet electric în patru uși al companiei. Intenționat conceput pentru a nu se încadra în categoriile de automobile predefinite ale industriei auto, acesta coagulează în mod coerent elementele unui automobil sportiv musculos, ale unui automobil de familie elegant și atletic și ale unui crossover versatil și spațios.
Cu o reinterpretare inteligentă a grilei iconice ‘nas de tigru’, conceptul oferă o nouă mască iluminată a grilei care înconjoară blocurile optice pentru a crea un motiv optic ușor de recunoscut, unul care arată instant că este vorba de un automobil Kia al secolului 21.
Un geam unic este utilizat atât pentru parbriz cât și pentru plafon, curgând de la baza stâlpului A și continuând peste cabină, pentru a crea o fereastră imensă spre cer, înainte de a se reduce într-un balon dublu peste compartimentul pasagerilor din spate. Profilul înalt și zvelt al automobilului și marginile înguste ale ramelor geamurilor sunt puse în evidență de o linie dinamică evidentă, care atrage privirea de la stâlpul A către stâlpul C.
Guillaume și echipa sa au exploatat din plin arhitectura șasiului sistemului de propulsie 100% electric, pentru a maximiza spațiul cabinei și a crea un interior aerisit și spațios. Într-o ripostă plină de umor față de obsesia curentă a industriei de a avea display-uri tot mai mari, conceptul include 21 de display-uri individuale cu rezoluție foarte ridicată. Modul lor de amplasare este sincronizat sub forma unei curbe de-a lungul părții superioare a planșei de bord, oferind un aspect care este în același timp atât casual, cât și coordonat.
„Cred că abordarea noastră neortodoxă asupra electrificării a aprins imaginația noastră colectivă”, spune Guillaume. „Acest lucru ne-a permis să privim către un viitor în care automobile atractive și dinamice ca acesta sunt parte integrantă a nevoilor noastre de transport. Și mesajul său este clar”, adaugă Guillaume. „Este momentul să dăm frâu liber imaginației, să nu mai ezităm și să începem să conducem!”
Noul concept-car Kia va fi dezvăluit pe 5 martie 2019, la Salonul Auto de la Geneva.