„Oportunitatile oferite de propulsia electrica sunt imense. Vehiculele electrice ofera designerilor o libertate mult mai mare, iar aceasta este o oportunitate de care trebuie sa profitam. Acesta este motivul pentru care conceptul I-PACE a fost dezvoltat pe o platforma noua, proiectata pentru optimizarea performantelor unui vehicul electric, aerodinamicii si spatiului interior” adauga Ian Callum, Director de design, Jaguar.
Profilul conceptului I-PACE are mai multe in comun cu supercarul C-X75, cu motor central, decât cu SUV-urile conventionale. Proportia cabinei avansate, linia dinamica, curbura aripilor fata, aspectul robust al pasajelor de roata spate si jantele mari, sportive, subliniaza acest lucru. Si totusi, dimensiunile generale ale conceptului I-PACE nu sunt mai mari decât cele ale unui SUV de clasa medie. Ampatamentul de 2.990 mm creeaza un interior generos, cu un spatiu pentru pasagerii din spate, specific SUV-urilor de clasa mare si limuzinelor de lux.
Conceptul I-PACE cu 5 locuri este o dovada clara a planurilor Jaguar privind modelul de serie, cu design avangardist, care porneste de la un habitaclu spatios si primitor. De asemenea, acesta etaleaza imbinarea de tehnologii inovatoare si materiale traditionale, care intruchipeaza viziunea Jaguar privind vehiculele de lux cu propulsie electrica. In plus, conceptul I-PACE demonstreaza cât de mult spatiu interior ofera designul cu cabina avansata si grupul motopropulsor electric Jaguar.
Conceptul I-PACE prezinta noua abordare Jaguar privind interfata intuitiva a comenzilor, in stilul cabinei de pilotaj, intâlnita la aeronave. Filosofia de design pune accent pe amplasarea ergonomica a comenzilor si pe tehnologia care presupune implicarea soferului.
Consola centrala flotanta a conceptului I-PACE este un element principal in dezvoltarea ergonomiei, utilitatii si performantelor postului de conducere Jaguar. Consola se ridica si se lipeste de plansa de bord, pentru a inconjura soferul si asigura un grad ridicat de interconectare cu vehiculul, prin pozitionarea comenzilor schimbatorului de viteze pe tijele metalice de sustinere.
Conceptul I-PACE ofera performantele dinamice si raspunsul pentru care este renumit un Jaguar. In acest scop, este echipat cu motoare electrice pe puntile fata si spate. Acestea dezvolta impreuna o putere de 400 CP si un cuplu de 700 Nm, disponibile instantaneu.
Tractiunea integrala cu propulsie electrica asigura o manevrabilitate perfecta pe toate suprafetele si in toate conditiile de vreme. Raspunsul este imediat, iar sistemul asigura un control exceptional al distributiei cuplului fata-spate si raspunde prompt la comenzile soferului, conditiile de deplasare si caracteristicile vehiculului.
Jaguar F-PACE stabileste standardul in clasa lui, in ceea ce priveste comportamentul rutier echilibrat, manevrabilitatea si rafinamentul, iar conceptul I-PACE va face acelasi lucru. Designul sofisticat al suspensiei, avantajele unui centru de greutate coborât si incorporarea experientei acumulate in dezvoltarea modelelor F-TYPE si F-PACE vor evidentia clar conceptul I-PACE, fata de toate celelalte vehicule electrice.
Suspensia fata are aceeasi configuratie cu 2 brate triunghiulare, intâlnita la F-TYPE si F-PACE, deoarece acesta s-a dovedit a fi cel mai performant sistem.
„La volan, experienta soferului reflecta designul dinamic al conceptului I-PACE. Este un adevarat Jaguar si vom dovedi ca un vehicul cu zero emisii poate fi cu adevarat sportive” declara Mike Cross, Inginer sef pentru integritatea vehiculelor, Jaguar Land Rover.
Suspensia spate independenta “Integral Link” a conceptului I-PACE, existenta pe limuzinele Jaguar XE si Jaguar XF, precum si pe F-PACE, a reprezentat o alegere inspirata. Complexitatea sa o depaseste pe cea a multor sisteme multilink, pentru a asigura echilibrul incomparabil al experientei de condus, manevrabilitatii si rafinamentului. Suspensia independent “Integral Link” permite inginerilor responsabili cu sasiul sa regleze separat rigiditatea longitudinala si laterala. Acest lucru asigura libertatea de a optimiza atât confortul, cât si comportamentul dinamic, fara niciun compromis.
Autonomia conceptului I-PACE este in jurul valorii de 500km, conform standardelor NEDC (New European Driving Cycle). Luând in considerare o deplasare zilnica de 40-50km, majoritatea clientilor vor incarca masina doar o singura data pe saptamâna. Bateria poate fi incarcata in locurile special amenajate sau la domiciliu.
„Pe masura ce la nivel global infrastructura de incarcare continua sa se dezvolte - si cu o autonomie suficienta, care presupune ca incarcarea bateriilor va trebui facuta doar o data pe saptamâna - automobilele precum conceptul I-PACE vor convinge soferii ca un vehicul electric poate fi suficient de performant si de practic pentru a fi folosit in fiecare zi” adauga Ian Hoban, Director gama de vehicule, Jaguar Land Rover.
Bateria utilizeaza celule de tip “sac”, care au fost selectate pentru densitatea energiei, performantele termice superioare datorate rezistentei interne reduse si libertatii de design pe care o permit. Si, spre deosebire de alte formate de celula concurente, ofera si un potential excelent de dezvoltare, in special in privinta densitatii energiei - asigura o autonomie mai mare la aceleasi dimensiuni ale bateriei sau o autonomie similara, dar cu dimensiuni si greutate mai mici.
Modelul se anunta a fi disponibil din a doua jumatate a anului 2018.