Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive Test: Noul Ford Focus 1.6 EcoBoost cu 150 CP

Drive Test: Noul Ford Focus 1.6 EcoBoost cu 150 CP

Publicat în data de: 29 Martie 2012
Categorii: Ford, Drive-test, Stiri.
 

Am testat noul Ford Focus pe drumul Iași - București și retur. Echipat cu motor 1.6 Ecoboost de 150 CP și versiune Titanium, Noul Ford Focus ne-a impresionat atât cu performanțele dinamice cât și cu economia de carburant, reușind un echilibru perfect.



Mașina cu care am făcut traseul Iași - București - Iași, pentru lansarea oficială a unui alt Ford, B-MAX, a fost un Focus cu motor pe benzină de 1.6 litri EcoBoost de 150 CP și echiparea de vârf, Titanium, pus la dispoziție prin amabilitatea dealerului local ATI MOTORS.

Noua generație Ford Focus a fost lansată pe piață anul trecut cu un nou design exterior și interior, precum și importante modificări tehnice, în special la capitolul motorizări: mai puternice dar și mai economice. Noul Focus vine de asemenea și cu un pachet de tehnologii de siguranță de cel mai înalt nivel, toate fiind binevenite în acest segment.

Designul exterior a fost o temă constantă la Ford Focus, iar acum limbajul cinetic a fost dus la un nou nivel. Partea din față este remarcabilă, având și un profil aerodinamic. Cu o înălțime de 1.484 mm, o lungime de 4.358 mm și o lățime de 1.823 mm (fără oglinzi), noul Ford Focus cu 5 uși este cu 16 mm mai coborât, cu 21 mm mai lung și cu 16 mm mai îngust decât vechiul Focus. Ampatamentul este cu 8 mm mai lung, ajungând la 2.648 mm oferind astfel mai mult spațiu pasagerilor.

Poziția de condus este foarte bună, șoferul având la dispoziție patru moduri de reglare a scaunului, precum și volanul (pe două axe - adâncime și înălțime). Pasagerul din dreapta beneficiază de aceleași reglaje electrice a scaunului pentru obținerea unei poziții optime. În versiunea Titanium, Focus oferă scaunul șoferului cu reglaj lombar, ceea ce face și mai comodă călătoria pe distanțe lungi.

Ford Focus are un interior modern, gen carlingă, cu o consolă centrală stilată, proiectată în jurul șoferului, oferind acces excepțional la comenzile principale ale autovehiculului. Sistemul Human Machine Interface (HMI) de ultimă generație Ford este utilizat în interiorul cabinei, cu manete duble penta-direcționale pentru volan, care controlează cele două afișaje principale ale mașinii, unu aflat în mijlocul cadranului de bord și unul în partea superioară a consolei centrale. Cel din urmă este destul de mic și parcă că nu-și are locul într-o mașină ce trece de 20.000 euro. Mi s-a părut puțin ciudată, și neergonomică poziționarea controalelor pentru lumini (poziții, fază scurtă, fază lungă) în partea stângă a planșei de bord, sub volan.

În spate, noul Ford Focus oferă spațiu pentru trei pasageri, ce dispun de suficient spațiu atât pentru picioare cât și pentru cap și umeri. Trebuie menționată și suspensia spate multi-link Control Blade, ce oferă o rulare mai lină pentru pasageri. Bancheta este confortabilă și se poate rabata la nevoie sub raportul 60:40, mărind spațiul de încărcare al portbagajului ce oferă doar 363 litri.

Vizibilitatea în spate nu este fenomenală, mai ales la varianta cu geamuri fumurii, însă senzorii de parcare vin în compensare, chiar dacă nu 100%. Probabil ține și de obișnuință, dar eu am răsuflat ușurat când am revenit pe mașina mea, fără geamuri fumurii.

Spațiile de depozitare sunt numeroase, potrivite pentru o mașină de familie, noul Focus oferind un torpedo și o cotieră cu spațiu amplu, alături de suporturile de pahare, suportul pentru ochelari din plafonieră și buzunarele de pe spătarele scaunelor față.

Motorul turbo pe benzină de 1.6 litri EcoBoost a fost o revelație. Unitatea de capacitate cilindrică redusă oferă o putere suficientă de 150 CP și 240 Nm, chiar dacă la plecarea de pe loc mașina pare puțin cam grea și se desprinde greu din cauza inerției. Există și o versiune mai puternică a acestui motor, ce oferă până la 182 CP. Atât varianta de 150 CP cât și cea de 182 CP oferă o facilitate "transient overboost", care crește cuplul maxim la 270 Nm până la 15 secunde în timpul depășirilor sau accelerărilor puternice. Funcția overboost este furnizată într-un interval mare de viteze și oferă o performanță excelentă - la versiunea de 182 CP, 270 Nm sunt disponibili între 1.900 și 4.000 RPM.

Motorul de 150 CP este foarte elastic și accelerează bine în orice treaptă. Am putut astfel merge multe sute de km doar în treapta a 6-a de viteză, chiar dacă eram în localitate și mergeam cu maxim 60 km/h sau eram în afară și mergem cu maxim 100 km/h. Cruise controlul (sau pilotul automat, disponibil standard pe versiunea Titanium) se dovedește foarte util în cazul călătoriilor mai lungi, oferindu-ți opțiunea de a menține o anumită viteză maximă atunci când mergi prin localitate. Mașina accelerează singură la nevoie și menține viteza stabilită fără a mai fi nevoie să stai cu ochii pe vitezometru ca să nu depășești viteza maximă legală.

Direcția este foarte precisă, iar comportamentul în curbe este exemplar datorită sistemului de control avansat al cuplului motor (dotare standard!), ce pe baza unor senzori optimizează constant cuplul distribuit fiecărei roți față, pentru a corespunde condițiilor de drum și aderență.

Transmisia manuală cu 6 trepte este foarte bine etajată și contribuie la reducerea consumului de carburant. Funcția „Shift Indicator”, printr-un indicator luminos, afișat pe cadranul de bord, alertează când putem reduce și mai mult consumul de combustibil trecând într-o treaptă superioară.

De asemenea, noul Focus are standard și funcția Auto-Start-Stop ce oprește automat motorul când staționăm, la semafor, de exemplu. În traficul aglomerat, când mai mult stai pe loc decât înaintezi, și atunci când o faci avansezi cu doar 2-3 metri, funcția auto stop/start devine deranjantă și poate fi dezactivată de la butonul amplasat pe consola centrală.

În traseul nostru de aproape 900 km, în condițiile unui condus destul de liniștit, am obținut un consum mediu de 6,5 litri, ceea ce ne-a surprins - bineînțeles într-o manieră plăcută. Conform fișei tehnice, Ford Focus cu motor 1.6 EcoBoost de 150 CP consumă extraurban 5 litri/100 km și în medie 6.0 litri/100 km, deci ne-am încadrat destul de bine.

Siguranța oferită de noul Focus este la un nou nivel, ridicând mult ștacheta în segmentul său. Încă de la versiunea de bază Ford a dotat standard vehiculul cu toate sistemele moderne precum ABS+EBA+ESP, airbaguri frontale, laterale și tip cortină, sistem de control avansat al cuplului Torque Vectoring Control și discuri de frână pe toate roțile. Versiunea Titanium are în plus stopuri cu tehnologie LED și sistemul de asistență la urcarea în rampă HLA. Opțional, noul Focus poate fi echipat cu sistemul Active City Stop ce frânează automat la detectarea unei coliziuni iminente, precum și cu un sistem de recunoaștere automată a semnelor de circulație sau cu cel de atenționare în „unghiul mort”. Dacă mai menționez și sistemul care vă avertizează la detectarea unui comportament ce indică o scădere a nivelului de atenție (când ești obosit) poate părea chiar prea mult pentru segmentul său. Ei bine, nu! Ford Focus are aceste dotări.

Ca fapt divers, sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri, standard pe versiunea Titanium, cred că a vrut să ne joace o festă sau ceva, pentru că încă de la plecare ne-a aprins martorul la bord și ne trimitea la service, cu toate că anvelopele erau, „ochiometric”, într-o stare foarte bună. Posibil să fi fost presiunea prea mare, și nu prea mică. Asta dovedește, încă odată, că noul Focus pune accentul pe siguranță.

De altfel, noul Focus a fost certificat și de Euro NCAP ca fiind o mașină foarte sigură, de 5 stele, fiind și primul vehicul cu patru premii Euro NCAP Advanced.

Noul Ford Focus este disponibil în România cu trei caroserii (hachback 5 uși, sedan cu 4 uși și wagon ), motoare pe benzină și diesel ce oferă puteri între 85 CP și 180 CP și trei versiuni de echipare. Prețurile pornesc de la 13.145 Euro și ajung la 18.345 Euro (fără TVA).

În concluzie, Ford Focus este o mașină de familie aspectuoasă, prietenoasă cu mediul, cu multe dotări standard și opționale, sigură, ce își merită toți banii. Rămâne doar să o testați, la cel mai apropiat dealer Ford!

Date tehnice Ford Focus:
- Lungime x lățime x înălțime 4358x1823x1484 mm
- Ampatament: 2648 mm
- Masa proprie: 1333 kg
- Sarcina utila: 567 kg
- Capacitate rezervor: 53 litri
- Volum portbagaj: 277-1148 litri

Date tehnice motor Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 CP
- Capacitate cilindrică: 1596 cmc
- Transmisie: 6 M/T
- Putere maximă (kW/CP@RPM): 110 /150@5700 rpm
- Cuplu maxim: 240 Nm/1600-4000 rpm; 270 Nm/1900-3500rpm
- Viteza maximă 210 km/h
- Accelerație 0-100 km/h: 8,6 s
- Consum (urban / extraurban / mixt) litri/100 km: 7.7 / 5.0 / 6.0
- Carburant: benzină
- Normă poluare: Euro 5
- Emisii CO2: 139 g/km

 
 
Citește și:
› Ford investește în România pentru a construi un model complet ele ...01/05/2021
› Noul Ford Puma hibrid a demarat producția la Craiova ...09/10/2019
› Ford pregătește un Mustang electric pentru 2020 ...08/09/2018
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.