Despre noua Honda Civic, în versiune hachback, am vorbit
aici, într-un test cu același motor de 1.8 litri de 142 CP. Modelul sedan a fost proiectat să ofere același aspect sportiv ca și versiunea hatchback, aceeași platformă tehnică stabilă, performantă, silențioasă, și în plus, un spațiu interior mai mare și un portbagaj mai încăpător.
Modelul Civic cu 4 uși 2012 dispune de o formă dinamică ce nu arată doar foarte bine, ci îmbunătățește aerodinamica și eficiența consumului de combustibil. Fiecare detaliu al designului noului model Civic sedan a fost atent proiectat pentru a oferi o călătorie plăcută. Farurile HiD regândite oferă o luminozitate mult mai clară și mai consistentă și par să se integreze perfect cu liniile capotei. Jantele din aliaj de 16” creează un aspect ce completează profilul conic, în timp ce oglinzile retrovizoare rabatabile, de dimensiuni generoase, facilitează parcarea în cele mai înguste spații. Mai mult, vehiculul are în dotarea standard și cameră video pentru marșarier ce face ca parcarea să fie doar o formalitate.
Interiorul noului Honda Civic Sedan este aproape identic cu cel al versiunii hatchback. Bordul este orientat către șofer ce are la îndemână toate controalele. Volanul multifuncțional include butoane pentru controlul audio și cel al computerului de bord. Scaunele din față sunt foarte confortabile, având și suport lombar.
La Honda găsim întotdeauna dorința de îmbunătățire a performanțelor, a consumului de combustibil și a nivelului emisiilor. Așadar, noul model Civic cu 4 uși este echipat cu un motor 1.8 i-VTEC, creat special pentru a oferi putere eficientă și un răspuns prompt. Motorul este disponibil atât cu o transmisie automată în 5 trepte cât si cu o transmisie manuală în 6 trepte. Modelul din testul nostru avea o transmisie manuală, la fel ca și hatchback-ul din testul anterior. Am remarcat astfel un comportament la fel de bun al grupului moto-propulsor, mașina oferind suficientă putere atunci când era nevoie iar stabilitatea în curbe te îndemna la abordarea virajelor cu multă încredere.
Consumul, conform fișei tehnice, este de 8,8 litri/100 km în mediul urban și 5,6 litri/100 km în mediu extra-urban. Noi am înregistrat un consum mediu de 7,3 litri, puțin mai mult decât media oficială de 6,7 litri, însă trebuie să precizăm că nu am mers în modul cel mai economic posibil, iar motorul avea sub 5.000 km la bord, deci încă în rodaj. Cu siguranța dacă foloseam funcția ECON avem șanse la un consum mai redus.
Modelul testat de noi, Honda Civic Sedan 1.8i ES costă 20200 Euro cu toate taxele incluse, destul de mult prima vedere, însă dotările sunt bogate: airbaguri, ABS, EBD, VSA, aer condiționat automat, geamuri electrice față/spate, jante aliaj de 16 inch, volan multifuncțional din piele, Radio CD cu MP3 și 6 difuzoare, cameră video pentru marșarier, cruise control, etc.
Păcat că în ofertă nu se află și o variantă cu motor diesel, aceasta fiind preferată de mulți clienți de mașini sedan cu 4 uși.
Date tehnice Honda Civic 4 uși 1.8 i-VTEC 142 CP:
- Dimensiuni: 4.545 x 1.755 x 1.435mm
- Ampatament: 2675 mm
- Portbagaj: 440 litri
- Rezervor: 50 litri
- Masa proprie: 1210-1245 kg
- Motor 1.8 SOHC i-VTEC
- Cilindree: 1798 cc
- Putere: 104 kW/142 CP@6500 rpm
- Cuplu maxim: 174 Nm@4300 rpm
- Viteză maximă: 200 km/h
- Accelerație 0-100 km/h: 9,0 sec
- Consum mediu: 6,7 litri/100 km