Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test: Noua Honda Civic 1.8 i-VTEC de 142 CP

Drive test: Noua Honda Civic 1.8 i-VTEC de 142 CP

Publicat în data de: 13 Aprilie 2012
Categorii: Honda, Drive-test, Stiri.
 

Honda a lansat de curând noua generație Civic în România, astfel că, prin amabilitatea dealerului local Hachi Motors din Iași, am avut ocazia să facem un scurt drive test cu versiunea cu motor pe benzină de 1.8 litri 142 CP și echipare Sport.



Noua Honda Civic a debutat anul trecut în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt iar în România a fost lansată în februarie. Încă de la primul anunț oficial al lansării am aflat că inginerii Honda au testat timp de 4 ani noul model în încercarea de a construi cel mai bun Civic din toate timpurile, și am crezut că se exagerează. Ei bine, nu. Și m-am convins de asta cu ocazia testării noului Honda Civic.

Este adevărat, încă de la prima vedere a noului model, dacă ai întipărită imaginea vechiului Civic în minte, ce părea venit din altă lume, ai tendința să crezi că l-au stricat, l-au cumințit, și a devenit un hatchback ca toate celelalte. Însă, la noul Civic, cuvântul de ordine este optimizare.

Designerii noului model Civic au păstrat aspectul sportiv și futurist al mașinii, dar l-au construit astfel încât să exprime noile calități într-o manieră cât mai elegantă. Astfel, noul Civic are o gardă la sol mai mică cu 20 mm și este mai lat cu 10 mm decât predecesorul său, având un stil ce evidențiază eleganța sportivă și futuristă precum și designul practic al acestuia. Când te uiți la noul Civic, ochiul urmărește o linie curgătoare, elegantă, ce pornește de la partea din față, continuă de-a lungul profilului lateral neted, pentru a ajunge sub geamuri. În spate, stopurile au fost optimizate pentru a avea un impact vizual maxim dar și o mai bună eficiență aerodinamică, fiind poziționate mai sus pentru a asigura o vizibilitate îmbunătățită șoferului. Grupurile optice spate au niște protuberanțe menite să taie curenții de aer laterali. Al treilea stop de frână are și rol de spoiler, cu funcție aerodinamică pentru că gestionează curenții de aer și oferă stabilitate mașinii la viteze mari.

Stabilitate la viteze mari este obținută inclusiv prin gestionarea curenților de aer de sub vehicul, cu ajutorul unui scut din bară în bară, cu margini deflectoare. Împreună cu protecțiile de dimensiuni mai mari ale suspensiei spate, acest scut adaugă stabilitate în special la depășirea vehiculelor lungi pe autostradă, în condiții de vânt puternic.

Tot în spate se remarcă luneta cu design modificat față de vechiul Civic, oferind acum mai multă vizibilitate, primind totodată și un ștergător și un sistem degivrant.

Interiorul a suferit de asemenea o transformare, zic eu, de asemenea în bine. Civic era cunoscut pentru designul interior unic și futurist, pentru designul exterior sportiv și în același timp, pentru interiorul practic și spațios. Aceste caracteristici esențiale ale designului au fost păstrate în dezvoltarea noului model Civic, dar accentul a fost pus pe sentimentul de eleganță din interiorul habitaclului. Bordul orientat către șofer are toate comenzile principale la îndemână, iar în zona cadranelor în centrul atenției se află turometrul, cu zona roșie aproape de 7.000 rpm ce te îndeamnă la „forjarea” motorului.

Volanul multifuncțional, îmbrăcat în piele la versiunea Sport, se reglează atât pe înălțime cât și pe adâncime, oferind șoferului poziția optimă în condus. Între scaunele față există un spațiu de depozitare pentru două sticle de 1 litru și două sticle de 350 ml. Sunt incluse, de asemenea, o priză de 12V, port USB și port AUX-in. Pentru a putea fi utilizate cu ușurință, aceste spații de depozitare au fost poziționate la îndemâna șoferului. În mod asemănător, schimbătorul de viteze a fost mutat în apropierea volanului, iar mișcarea schimbătorului a fost modificată pentru o ergonomie sporită. Frâna de mână a fost mutată lângă scaunul pasagerului, unde poate fi acționată mult mai ușor de către șofer.

Noul scaun pentru șofer dispune de un suport lombar cu aer și lateral, ceea ce înseamnă că poate fi reglat pentru a oferi confort persoanelor de dimensiuni diferite.

La drum, noul Civic impresionează prin silențiozitate. Inginerii Honda au efectuat nenumărate teste pentru a identifica sursele zgomotelor precum și tipurile de zgomot ce creează cel mai mare disconfort. S-au axat nu doar pe reducerea zgomotului maxim la rulare, dar și pe reducerea la minim a contrastului dintre frecvențele diferite ale zgomotelor ce ajung la șofer din exteriorul habitaclului datorită, spre exemplu, diferitelor suprafețe de rulare. Și au reușit asta din plin.

Motorul de 1.8 litri i-VTEC cu aspirație normală ce dezvoltă 142 CP are o accelerație și decelerație întotdeauna line și confortabile indiferent dacă te afli în trafic urban sau extraurban. Zgomotul și vibrațiile au fost reduse semnificativ, iar la acest capitol motorul 1.8 litri i-VTEC este mult mai eficient decât predecesorul său.

Dezvoltând 142 CP la 6500 rpm și un cuplu de 174 Nm la 4300 rpm, motorul are un răspuns rapid la turații reduse și medii, fiind în același timp extrem de rafinat pe întreaga plajă de turații. Mai mult, performanțele dinamice au fost îmbunătățite; necesită 9.1 secunde pentru a atinge 100 km/h, cu pornirea de pe loc, conform fișei tehnice. Cu toate acestea, consumul este mai mic cu circa 10%. În cei 110 km, parcurși mai mult prin oraș, dar și în afară, am obținut un consum mediu de 7 litri/100 km, o valoare destul de apropiată de cea oficială.

Pe lângă introducerea sistemului Idle Stop (auto stop/start), consumul de combustibil este îmbunătățit și prin modul ECON. Butonul verde amplasat în stânga planșei de bord schimbă setările motorului pentru un consum cât mai redus de carburant și oferă feedback în timp real despre modul în care apăsarea pedalei de accelerație afectează consumul de combustibil și mediul înconjurător. Lumina vitezometrului se face albastră atunci când autovehiculul este la ralanti și rămâne albastră în timpul accelerării sau decelerării bruște. Devine verde dacă autovehiculul este condus în mod economic.

Noul Civic este echipat și cu sistemul Indicator Shift Indicator Light (SIL) localizat pe tabloul de bord în zona șoferului. Sistemul de control al motorului detectează dacă nivelul cuplului este corespunzător condițiilor de drum și avertizează vizual șoferul despre cel mai bun moment pentru schimbarea treptei de viteză cu scopul de a mări economia de carburant.

Honda Civic este disponibil în România în 3 variante de echipare - Confort, Sport și Executive - și 3 variante de motorizare (1.4 benzină - 100 CP, 1.8 benzină - 142 CP și 2.2 diesel - 150 CP). Prețurile pornesc de 14.490 Euro (fără TVA), pentru versiunea cu motor pe benzină1.4 i-VTEC de 100 CP, echipare Confort. Modelul testat de noi, cu motor 1.8i de 142 CP și Echipare Sport are un preț de bază de 15.990 Euro (sau 19.828 Euro cu TVA inclus).

Material realizat în colaborare cu Adelina Botez.

Date tehnice Honda Civic 1.8 Sport M/T:
- Dimensiuni: 4300x1770x1470 mm
- Ampatament: 2595 mm
- Portbagaj: 407 litri
- Rezervor: 50 litri
- Masa proprie: 1270-1344 kg
- Motor 1.8 SOHC i-VTEC
- Cilindree: 1798 cc
- Putere: 104 kW/142 CP@6500 rpm
- Cuplu maxim: 174 Nm@4300 rpm
- Viteză maximă: 215 km/h
- Accelerație 0-100 km/h: 9,4 sec
- Consum mediu: 6,1 litri/100 km

 
 
Citește și:
› Honda HR-V, facelift și îmbunătățiti importante pentru 2019 ...13/08/2018
› VIDEO: Honda a prezentat motocicleta care se auto-balansează ...09/01/2017
› Hyundai GENESIS G90 lansat pe piața din Europa la Geneva 2016 ...02/03/2016
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.