BMW Group lucrează de la premisa că diferite tipuri de sisteme de propulsie alternativă vor coexista, pentru că nu există o soluție singulară care să acopere întregul spectru de nevoie de mobilitate ale clienților de pe mapamond. Vehiculele cu hidrogen reprezintă o alternativă importantă și completează sistemele de propulsie electrice pe baterii. Această diversitate bogată de tehnologii de propulsie electrificată - din care trenurile de rulate plug-in hybrid sunt un alt exemplu - subliniază angajamentul BMW Group față de obținerea unei mobilități cu emisii zero ca parte a unei strategii elaborate.
În 2022, BMW Group își propune să prezinte următoarea generație a sistemelor de propulsie electrică cu pile de combustie cu hidrogen într-un automobil de serie mică bazat pe actualul BMW X5. BMW i Hydrogen NEXT oferă o primă imagine a ceea ce poate oferi acest model. BMW Group urmărește să ofere clienților automobile cu pile de combustie cel mai devreme în 2025, dar planul depinde foarte mult de cerințele pieței și de condițiile generale.
BMW i Hydrogen NEXT demonstrează că această tehnologie poate fi integrată eficient într-un automobil dinamic precum BMW X5. Modificări ușoare ale designului mașinii îl fac, în mod deliberat, să fie recunoscut ca un model BMW i, ca parte a strategiei de a folosi acest sub-brand pentru a promova inovația și ca incubator pentru toate tehnologiile noi ale BMW Group.
În partea frontală, modificările sunt vizibile cel mai clar în modelul distinctiv de culoare BMW i Blue de pe capotă. Acest model reapare în formă tridimensională în prizele de aer. Forma și culoarea modelului formează un flux dinamic de-a lungul părții frontale și a părții laterale a caroseriei de culoare Mineral White. Detaliile de pe jantele din aliaj ușor fac de asemenea parte din limbajul BMW i. La spate se remarcă difuzorul de culoare BMW i Blue ale difuzorului. Designul lor gol, fără țevi de eșapament, evidențiază clar că sistemul de propulsie al automobilului nu produce emisii.
Vehiculele electrice cu pile de combustie cu hidrogen (FCEV) sunt capabile să asigure o deplasare cu emisii zero, cu caracteristici de utilizare similare vehiculelor convenționale: timpi de realimentare sub patru minute, autonomie lungă fără influențe majore din partea climei, perfromanțe dinamice si nici un compromis în ceea ce privește confortul. Pentru ca toate acestea să devină posibile, este necesară o infrastructură de hidrogen bine pusă la punct. În majoritatea țărilor, asemenea infrastructuri de aprovizionare sunt încă într-o fază incipientă de dezvoltare.
BMW Group a oferit deja o demonstrație a cât de potrivită este tehnologia pentru utilizare cotidiană. BMW Group și Toyota Motor Corporation și-au unit forțele în 2013 pentru codezvoltarea unui sistem de propulsie care utilizează tehnologia pilelor de combustie. Din vara anului 2015, divizia de cercetare a BMW Group a testat o flotă mică de vehicule-prototip BMW Seria 5 GT cu pile de combustie cu hidrogen, propulsate de un tren de rulare dezvoltat în comun cu set de pile de combustie Toyota.
În 2016, cele două companii au semnat un agrement de parteneriat pentru dezvoltarea produsului. De atunci, au lucrat împreună la generațiile viitoare de sisteme de propulsie cu pile de combustie și la componente modulare scalabile pentru vehiculele cu pile de combustie cu hidrogen. Alianța cu Toyota Motor Corporation arată cum BMW Group și-a intensificat eforturile pentru a dezvolta tehnologii de propulsie alternative pentru condus fără nici un fel de emisii. Cei doi parteneri au mare încredere în tehnologia pilelor de combustie și vor continua să lucreze împreună la dezvoltarea suplimentară a acesteia pe măsură ce infrastructura și piața cresc pe mapamond.
În ianuarie 2017, BMW Group și Toyota s-au unit cu 11 companii de top din energie, transporturi și industriale pentru a lansa o inițiativă globală cunoscută drept Consiliul Hidrogenului. Acesta are ca obiectiv să dezvolte o viziune unitară și să dezvolte pe termen lung o revoluție energetică alimentată cu hidrogen. Din iunie 2019, Consiliul Hidrogenului a crescut la 60 de companii membre.