Acesta va fi plătit eșalonat în timp, pe durata de utilizare a mașinii, cu o tranșă mai mică la început, dar a cărei valoare va crește în fiecare an.
Suma finală de plata nu va mai fi calculată cu un coeficient de reducere, ci, dimpotrivă, va fi ajustată în creștere cu un coeficient a cărui valoare va crește în fiecare an în care mașină funcționează și poluează.
Nu se va aplică mașinilor care au timbrul plătit ci pentru cele care abia urmează să fie înmatriculate sau la care taxa s-a restituit.
În prezent, timbrul de mediu este calculat în funcție de nivelul emisiilor de dioxid de carbon, dar cu o cota de reducere cu atât mai mare cu cât mașină este mai veche, în ideea că o mașină veche, deși poluează mai mult decât un autovehicul nou, funcționează pentru o perioada mai scurtă și, astfel, poluează mai puțin în timp.
Nu este o idee nouă. A mai fost vehiculată de oamenii din domeniu, importatori și producători dar care cereau o taxa anuală în paralel cu timbrul de mediu, în ideea de a descuraja folosirea îndelungată a mașinilor.