"Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină", a spus Gavrilescu, Ministrul mediului, citat de
Gândul.
Ministrul mediului a comentat că e pusă în pericol calitatea aerului din cauză că foarte multe mașini vechi au intrat în țară de la începutul anului, înregistrându-se o creștere de 80% față de anul precedent.
„Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare și la Comisie, iar apoi să fie și dezbătută”, a mai spus Gavrilescu.
Anul trecut, Parlamentul a aprobat
eliminarea timbrului de mediu, în pofida opoziției producătorilor din industria auto, care au avertizat anterior că astfel sunt puse în pericol 15.000 locuri de muncă.
La începutul anului 2017, erau zvonuri că în locul timbrului de mediu/taxei de primă înmatriculare, va fi introdusă o
taxă de poluare sub formă de vinieta, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului.