Porsche a dezvăluit noul SUV Cayenne pentru 2015. Modelul a primit un mic facelfit exterior dar și un nou motor V6 turbo, precum și o versiune plug-in hybrid, devenind primul SUV premium cu asemenea propulsie.
›Galerie foto:
La prima vedere, noul Caynne vine cu modificări subtile în ceea ce privește designul exterior, în special în partea frontală, unde se remarcă o grilă mai mare și o bară de protecție restilizată, cu mai multe prize de aer pentru îmbunătățirea racirii motorului. Au fost modificate ușor și aripile frontale precum și capota motorului, acum mai bine conturată.
Farurile Bi-xenon sunt disponibile în dotarea standard pe versiunea Diesel, S și S E-Hybrid, ce au de asemenea și lumini de zi cu LED-uri (DRL). Noul Cayenne Turbo vine cu faruri cu LED-uri și sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS). În spate, noul SUV Porsche Cayenne se remarcă printr-un hayon mai angular precum și o bară ușor modificată, ce încorporează țevile de eșapament.
Cea mai importantă modificare se află însă sub capotă, unde noul Porsche Cayenne S a primit un nou motor V6 bi-turbo de 3,6 litri, dezvoltat în întregime de Porsche. Motorul ce generează 420 CP la 6.000 rpm și 550 Nm între 1.350 și 4.500 rpm va înlocui actualul propulsor V8 de 4,8 litri cu aspirație normală, oferind un plus de 20 CP și 50 Nm în timp ce este mai economic cu 1 litru în consumul de carburant. Astfel, noul Porsche Cayenne S pentru 2015 accelerează de la 0-100 km/h în 5,5 secunde (5,4s cu pachetul Sport Chrono) și poate atinge o viteză maximă de 259 km/h.
Noul Porsche Cayenne Turbo vine cu un motor V8 de 4,2 litri turbo, ce dezvoltă 520 CP și 750 Nm, ceea ce-i permite să prindă suta în doar 4,5 secunde și poate atinge o viteză maximă de 279 km/h.
Versiunile Cayenne Diesel combină sportivitatea cu o și mai bună eficiență a consumului de carburant. De exemplu, unitatea de 3.0 litri V6 produce 262 CP și 580 Nm, dar consumă 6,6 litri/100 km.
Noul Porsche Cayenne S E-Hybrid are un motor V6 de 3.0 litri cu 333 CP alături de un motor electric de 95 CP, iar împreună oferă 416 CP ș 590 Nm. Astfel, SUV-ul hibrid cu alimentare de la priză poate accelera de la 0-100 km/h în 5,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 243 km/h. În modul 100% electric, grație bateriei Li-Ion, vehiculul poate atinge 124 km/h și are o autonomie de 18-36 km, în funcție de condițiile de drum și stilul de condus.
Porsche a mai anunțat că noul Cayenne pentru 2015 a primit îmbunătățiri la șasiu pentru a oferi un confort mai bun fără să afecteze dinamica SUV-ului. În interior, cabina a primit un aer proaspăt grație noului volan multifuncțional cu padele pentru schimbarea treptelor iar inginerii au îmbunătățit și sistemul Auto Stop/Start Plus.
Noul Porsche Cayenne cu facelift și îmbunătățiri tehnice pentru 2015 va ajunge pe piață în octombrie, la prețuri - valabile în Germania - pornind de la 66.260 euro pentru Cayenne Diesel, Cayenne S va costa 80.183 Euro, Cayenne S Diesel - 82.087 Euro, iar Cayenne Turbo - 128.378 euro. Noul Cayenne S E-Hybrid va costa 82.087 euro.
Modelul va debuta în premieră mondială în fața publicului la Salonul Auto de la Paris, în octombrie.