"Suntem încrezători că redresarea Opel/Vauxhall va accelera semnificativ cu sprijinul nostru", a afirmat șeful PSA, Carlos Tavares.
În urma tranzacției, PSA va controla 16% din piața auto europeană, fiind depășită doar de grupul german Volkswagen, cu o cotă de piață de 24%. Combinarea grupului PSA cu Opel și brandul său britanic Vauxhall va crea al doilea mare producător auto din Europa, în urma grupului german Volkswagen, și înaintea alianței Renault-Nissan.
PSA va prelua 12 fabrici Opel/Vauxhall, care au aproximativ 40.000 de angajați. Pe fondul temerilor privind concedierile, Carlos Tavares a promis că va menține actualele angajamente ale GM față de angajați.
Statul francez deține o participație de 14% în Peugeot și are două locuri în Consiliul de Administrație, în urma acordării unui pachet de asistență financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deține 14% din acțiunile producătorului auto francez.
*foto: schimbul de proprietar la Opel/Vauxhall: PSA Group CEO, Carlos Tavares și GM CEO, Mary Barra la conferința de presă din Paris.