Pentru aceasta, BMW Group a semnat "o scrisoare de intenție" cu constructorul chinez Great Wall Motor. Producția primului MINI electric pe baterii la uzina principală din Oxford, cu începere din 2019, reprezintă un semnal clar al angajamentului mărcii MINI față de viitorul electrificării.
Următorii pași vor fi stabilirea detaliilor unui posibil acord de joint-venture și cooperare și clarificarea aspectelor precum alegerea locației de producție și investițiile concrete. BMW Group nu are nici o intenție de a planifica o organizație de vânzări suplimentară în China. Compania este ferm angajată să continue cooperarea de succes cu structura de vânzări deja existentă.
Independent de considerațiile strategice privind marca MINI, BMW Group va extinde joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA), de mare succes în China, pe care îl are cu partenerul Brilliance. Pe lângă cele două locații de producție a automobilelor, BBA are deja în funcțiune o uzină de motoare, care include o fabrică de baterii pentru automobilele electrificate ale mărcii BMW produse local la Shenyang. Aceasta este prima uzină de baterii operată în China de un constructor de automobile premium.
În ultimii ani, BBA a devenit un punct de reper al succesului mărcii BMW pe cea mai mare piață și reprezintă un model pentru dezvoltarea continuă a MINI în China. Aproximativ 560.000 de automobile ale mărcii BMW au fost livrate clienților în China pe parcursul anului 2017 - mai mult decât în următoarele două piețe ca importanță, SUA și Germania, la un loc. În 2017, China a fost a patra cea mai mare piață pentru MINI, cu aproximativ 35.000 de unități livrate. Acest lucru subliniază potențialul global suplimentar al mărcii.
Strategia de succes pentru extinderea rețelei globale de producție a BMW Group urmează o regulă clară: producția urmărește piață. Cu toate acestea, extinderea mărcii BMW în cele mai mari piețe ale sale, precum China, nu a dus la o scădere a producției la uzinele germane ale companiei. Din contră, între 2007 și 2017, producția în Germania a crescut cu aproape un sfert, la aproximativ 1,15 milioane de automobile pe an. În același timp, aproape jumătate din toată producția BMW are loc acum la uzine din afara Germaniei.
O strategie similară de creștere ar putea accelera dezvoltarea semnificativă a mărcii MINI fără a pune la îndoială angajamentul BMW Group față de Marea Britanie. Compania a făcut investiții semnificative de-a lungul anilor pentru a-și intensifica implicarea în țară.