Lotus a lansat oficial noul monopost de Formula 1, denumit E20 (fiind cel de-al 20-lea șasiu produs la uzina din Enstone, Marea Britanie). Piloții oficiali ai echipei sunt finlandezul Kimi Raikkonen și francezul Romain Grosjean.
›Galerie foto:
Cu ocazia prezentării, Eric Boullier, șeful echipei, a declarat că obiectivul principal este readucerea Lotus pe lista învingătorilor de curse din 2012 și a spiritului de învingător pe care echipa l-a avut cu câteva decenii în urmă.
Piloții oficiali ai echipei sunt finlandezul Kimi Raikkonen, campion mondial de Formula 1 în 2007 și francezul Romain Grosjean, campionul seriei GP2 din 2011. Pilotul de teste și de rezervă va fi belgianul Jerome d’Ambrosio.
Numele Lotus este cunoscut pentru că a adus în lumea curselor foarte multe inovații. Directorul tehnic James Allisson a anunțat principalele noutăți ale monopostului, care consistă în linia de eșapament redesenată complet, ca și suspensia față și spate, ceea ce duce la o îmbunătățire a aerodinamicii. Lotus E20 este echipat cu un motor Renault V8, denumit RS27-2012.
Campionatul Mondial de Formula 1 2012 va începe pe 18 Martie în Australia și va avea 20 de etape. Primele teste oficiale vor avea loc începând de Marți 7 Februarie la Jerez de la Frontera, în Spania. Constructorul de automobile Lotus Cars este prezent și în România, prin Forza Rossa, reprezentant regional. Showroom-ul Lotus România se află la Otopeni, în cladirea Airport Plaza de lângă Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Cifrele cheie ale noului Lotus E20:
0.1 Timpul pe care îl câștigă pe fiecare tur Lotus E20, datorită greutății mai mici, pe măsură ce benzina se consumă (fără să ținem cont de degradarea pneurilor)
1.6 Timpul în care Lotus E20 se oprește de la 100km/h
4.9 Timpul în care Lotus E20 ajunge la 200 km/h plecând de pe loc
6 Numărul de ore care sunt necesare unei echipe de 12 mecanici să reconstruiască mașina pe circuit (de la un șasiu cu subansamblele deja instalate). Plecând de la zero, pentru a construi o mașină cu totul sunt necesare șapte zile unei echipe de 150 de persoane
7 Numărul de rapoarte de viteză al cutiei de viteze al monopostului Lotus E20
500 Temperatura, în grade Celsius, pe care ambreiajul Lotus E20 o atinge în timpul unei curse
640 Greutatea minimă, în kilograme, a monopostului Lotus E20
900 Temperatura, în grade Celsius, a gazeor de eșapament, atunci când motorul este în sarcină maximă
1,100 Temperatura, în grade Celsius, pe care o atinge un disc de frână al Lotus E20 în timpul unei curse
2,500 Numărul mediu de schimbări al rapoartelor de viteză pe care piloții le fac în timpul unei curse
11,000 Numărul de schițe tehnice produse în timpul construcției monopostului Lotus E20 (cu 28% mai multe decât pe modelele precedente)
30,000 Numărul de componente individuale ce compun monopost-ul Lotus E20
250,000 Numărul de ore de lucru acumulat de echipa tehnică pentru design-ul Lotus E20