Studiul J.D. Power, acum la cea de-a 27 ediție anuală, analizează problemele întâmpinate în ultimele 12 luni de către proprietarii mașinilor produse în 2013. Numărul de probleme întâmpinate per 100 de autovehicule (PP100) determină fiabilitatea fiecărui model.
Studiul a analizat 177 probleme specifice, grupate în opt categorii majore:
- Exterior
- Motor/Transmisie
- Audio/Comunicații/Sistem infotainment/Navigație
- Interior
- Experiență de conducere
- Dotări/Comenzi/Afișaje
- Sistem încălzire/ventilație/aer condiționat
- Scaune
Dintre concluziile principale ale studiului, poate cea mai importantă este că toată media totală a industriei auto a crescut la 152 PP100 în studiul 2016 comparat cu 147 PP100 în studiul făcut în 2015. Șapte dintre problemele din TOP10 sunt legate de design, ele reprezentând 39% dintre problemele raportate în studiul din 2016 (60 PP100) cu o creștere de 2 procente față de anul trecut. Totodată, în urmă ultimului studio se poate observa o scădere ușoară a problemelor legate de motor/transmisie de la 26 PP100 în 2015 la 24 PP100 în 2016.
Lexus este declarat cel mai fiabil brand
Pentru al cincilea an consecutiv, Lexus este declarat cel mai fiabil brand, cu un scor de 95 PP100. Porsche ocupă locul doi după Lexus cu un scor de 97 PP100, locul trei fiind ocupat de Buick (106 PP100). Toyota ocupă locul patru cu un scor de 113 PP100 și primește premii și mențiuni speciale pentru modelele Toyota Prius+, Toyota Sienna, Toyota Tundra, Lexus ES, Lexus GS și Lexus GX.
Recomandări pentru consumatori:
Bazându-se pe acest studio, J.D. Power fac următoarele recomandări:
- Când alegeți noua mașină, acordați atenție în mod special diferitelor tehnologii disponibile, ținând cont de problemele raportate de alți proprietari
- Comparați tehnologiile diverșilor producători și citiți recenziile făcute de alți proprietari, astfel încât să puteți determina dacă modelul vizat este superior altora sau dacă prezintă probleme în utilizare
- Înainte de achiziție – poate în timpul test drive-ului – solicitați consultantului de vânzări să vă demonstreze orice aspect cu care nu sunteți familiar sau cu care nu vă simțiți confortabil
Despre studiu
Studiul J.D. Power din 2016 este bazat pe răspunsul a 33.560 de proprietari de mașini din 2013 după 3 ani de proprietate. Studiul s-a desfășurat în perioada Octombrie – Decembrie 2015.