Imbinarea liniilor taioase cu cele curbate, ce definesc noul RX in intregul lui, reprezinta o evolutie indrazneata in stilul modelului.
Mai mult decat atat, acest model atemporal - ce este totodata si cel mai bine vandut din gama de crossovere de lux - isi imbunatateste performantele prin noile sisteme de propulsie hibrida si benzina, tehnologii sofisticate de siguranta si prin caracteristici tehnologice menite sa sporeasca nivelul de confort, totul pentru a oferi cel mai bun vehicul sport-utility al marcii Lexus de pana acum.
Design exterior: elegant si modern cu linii expressive si atletice
Atunci cand a venit momentul proiectarii noului model RX, dorinta echipei de design a fost crearea un model mai indraznet, cu o caroserie mai puternica decat cea a modelului anterior, pastrand in acelasi timp intact caracterul elegant si luxos, amplificand in schimb trasaturile ergonomice. Mixul dintre liniile taioase, ca ale unui diamant, cu cele curbe ale noului RX, continua sa dezvolte dialectul recognoscibil al designului caroseriilor exterioare ale nou lansatelor modele Lexus (IS, NX si RC in special).
O puternica declaratie vizuala
Partea frontala a noului RX este caracterizata de o varianta amplificata a grilei fusiforme - emblematica pentru Lexus - cu o bordura cromata si faruri LED triple in forma literei L. Impreuna cu noile faruri de ceata LED ce incadreaza blocul optic, noul RX emana o aura eleganta si futurista in acelasi timp.
Tema designului partii frontale cu grila fusiforma a noului RX se regaseste si in modul in care a fost desenata partea din spate a masinii, oferind un nivel ridicat de echilibru estetic si de consistenta a caracterului vehicului per ansamblu. Intr-o nota particulara sunt stalpii camuflati, ce redau senzatia unui plafon plutitor, efect nemaiintalnit pana acum la vreun model Lexus.
Alte caracteristici exterioare ale noului model RX sunt farurile cu reglarea jetului de apa pentru spalare, o noua redesenare a trapei panoramice, barele de plafon solide si manerele iluminate ce incorporeaza Sistemul Smart Entry. De asemenea, in paleta de culori au fost adaugate trei noi culori exterioare: negru grafit, maro cupru si albastru inchis.
Dimensiuni reimaginate intr-un pachet indraznet si elegant
Deoarece posesorii generatiei curente de RX sustin ca dimensiunile exterioare ale vehicului sunt ideale pentru nevoile lor zilnice de transport, designerii Lexus au facut o prioritate din pastrarea relativ intacta a dimensiunilor caroseriei, redirectionandu-si energia spre imbunatatirea aspectului exterior. Noul RX are exact aceeasi inaltime (1690 mm pentru versiunea pe benzina, 1685 mm pentru RX 450h) si o usoara crestere a latimii per total (pana la 10 mm, rezultand 1895 mm), in timp ce lungimea a crescut cu 120 mm, ajungand la 4890 mm. Ampatamentul a crescut cu 50 mm, ajungand la 2790 mm, rezultatul fiind o crestere a spatiului pentru picioare, dar fara a modifica dimensiunile portbagajului. De asemenea, garda la sol este mai mare cu 10 mm, in ciuda faptului ca inaltimea este neschimbata in raport cu cea a modelului anterior.
Aerodinamica imbunatatita
Noi elemente aerodinamice au fost incorporate in forma exterioara a noului RX. Aceste imbunatatiri nu au crescut doar coeficientul de forma (acum la 0,33), ci au reusit sa asigure atat un grad mai mare de stabilitate, cat si un nivel redus al zgomotului in cabina.
Sistemul de propulsie
Noul Lexus RX ofera trei variante de motorizare propulsoare:
• RX 450h echipat cu un motor hibrid V6 de 3.5 litri pe benzina cu injectie directa, disponibil pe pietele Lexus din Europa, în România de la 61.950 €
• RX 200t echipat cu un motor de 2.0 litri turbo pe benzina cu injectie directa, 4 cilindri in linie si o transmisie automata cu 6 trepte, disponibil pe pietele selectate din Europa, în România de la 48.450 €
• RX 350 echipat cu un motor V6 de 3.5 litri pe benzina cu injectie directa si o transmisie automata cu 8 trepte, disponibil in Rusia, Ucraina, Kazahstan, Caucaz si Balcani.