Jaguar XE este singurul model din segmentul său care folosește o structură monococă, construită preponderent din aluminiu. Această structură extrem de robustă, și totuși ușoară, împreună cu suspensia față cu brațe duble triunghiulare și suspensia punte spate multi-link sunt fundamentale pentru dinamica inovatoare a modelului XE.
Expertiza Jaguar în construcția structurilor din aluminiu asigură rezultate excepționale în ceea ce privește consumul de carburant și emisiile de dioxid de carbon: datorită noilor motorizări diesel Ingenium, modelul XE poate înregistra valori de 3.8l/100 km și 99g/km CO2 – devenind cel mai economic Jaguar de până acum. Dispunând de motorul supraalimentat de 3.0-litri V6, pe benzină, motor împrumutat de la multi-premiatul Jaguar F-TYPE, varianta XE S este capabilă să atingă o viteză de la 0 la 100 km, în 5.1 secunde.
Jaguar XE, ce utilizează intensiv aluminiul, este primul model dezvoltat pe baza noii arhitecturi modulare Jaguar Land Rover. Ampatamentul lung de 2,835 mm și poziția joasă a scaunelor îi conferă proporții ideale și un profil aerodinamic.
Interiorul spațios oferă un înalt nivel de confort, iar materialele și finisajele, lucrate cu măiestria distinctă Jaguar, diferențiază modelul XE de orice alt model din segmentul său. Sistemul infotainment InControl, complet nou, oferă tehnologii de ultimă generație pentru a conecta mașina și pasagerii cu restul lumii. Ecranul tactil de 8-inch oferă un acces ușor și intuitiv către toate funcțiile disponibile și aplicațiile mobile iOS și Android.
Sistemul de tracțiune All Surface Progress Control (ASPC) – dezvoltat în baza experienței offroad de decenii Jaguar Land Rover - poate restabili în câteva secunde tracțiunea prin control electronic.
Tehnologia de proiecție laser permite sistemului Head Up Display să genereze imagini clare și cu un contrast ridicat (cum ar fi detaliile despre viteză și navigație), care rămân vizibile chiar și în lumina directă a soarelui.
O cameră video stereo este montată în spatele oglinzii retrovizoare pentru a oferi o imagine 3D a drumului: aceste date de mare precizie sunt folosite pentru funcții precum frânarea autonomă de urgență și sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare.
XE este și primul model Jaguar echipat cu sistem de direcție servoasistat electric, reglat pentru a oferi un răspuns de excepție, cu un consum de energie scăzut, comparativ cu sistemele hidraulice. Din punct de vedere al cumpărătorului, Jaguar se laudă cu cel mai mic cost total al deținerii unui model din portofoliu, dar și cu cel mai mic nivel al emisiilor înregistrate de un model Jaguar până în prezent.
Modelul Jaguar XE va dispune de trei motorizări. Două motorizări de 2.0-litri, Diesel, dezvoltând 163 CP și, respectiv, 180 CP, două motorizări de 2.0-litri, pe benzină, dezvoltând 200 CP și, respectiv, 240 CP și o motorizare de 3.0-litri, pe benzină, dezvoltând 340 CP.
Fiecare XE este dezvoltat pentru a oferi combinația ideală între agilitate, confort la volan, rafinament și performanță. Aceste atribute vin în completarea design-ului exterior și a finisajelor interioare de excepție. Echiparea ce stă la baza gamei XE se va numi Pure, urmată de Prestige, Portfolio, R-Sport și S, cel mai orientat către performanță model XE. Acesta își răsplătește șoferii cu manevrabilitatea de excepție și rafinamentul motorului supraalimentat V6 de 3.0-litri, dezvoltând 340 CP și un cuplu de 450 Nm.
Noul Jaguar XE va fi disponibil spre vânzare în România începând cu primăvara anului 2015.