Honda Accord a fost adus la zi cu o serie de modificări în ceea ce privește confortul la rulare, manevrabilitate și dotări, modelul fiind
prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, în martie. Față de
modelul anterior Honda Accord, aspectul exterior a fost ușor restilizat, pentru a completa modificările de sub capotă.
Din exterior, noul Accord se distinge prin modificările discrete la blocurile optice și barele de protecție. Farurile au un aspect mai curat, datorită semnalizatoarelor cu sticlă clară (anterior aveau culoarea chihlimbarului). Grila radiatorului a pierdut o bară cromată, având acum doar două, spoilerul a fost redesenat, cu lumini de ceață integrate. În cazul echipărilor de vârf (Executive, așa cum a fost modelul din teste), farurile sunt bi-HID (xenon pe fază scurtă și lungă) și dispun de sistemul Active Cornering Lights pentru vizibilitate sporită pe timp de noapte.
În spate, noul Accord sedan a primit blocuri optice cu finisaje roșii pentru lumina de mers înapoi și indicatori care să se asorteze. Stilul exclusivist este completat de o garnitură cromată deasupra numărului de înmatriculare.
Schimbările de stil exterior au fost completate de un număr de modificări subtile la interior. Avem materiale noi pentru scaune și panourile ușilor, însă renunțarea la bordul în două tonuri nu a fost tocmai o idee bună. La modelul din teste atmosfera a fost puțin cam mohorâtă, amplificată probabil și de vremea de afară. Volanul reglabil, din piele, are la fel de multe butoane și ca modelul anterior, dar asta e bine că șoferul are la îndemână principalele controale, pentru sistemul audio, computer de bord, cruise control, etc.
În ceea ce privește confortul, scaunele din piele perforată arată și conferă o senzație foarte plăcută, cu suport lombar ce se adaptează corpului șoferului și a pasagerului, alături de reglaje electrice pe toate direcțiile. Merită amintite de asemenea și integrarea Bluetooth și comandată vocală, cu butoane pe volan, sistemul audio premium cu 10 difuzoare și intrarea USB.
Bancheta din spate oferă un spațiu suficient pentru doi adulți și un copil, fiind de asemenea și rabatabilă complet sau în raportul 60/40. Suprafața vitrată este extinsă de trapa cu acționare electrică, bidirecțională.
Habitaclul este mai silențios acum, având o performanță NVH (noise-vibration-harshness) superioară. Mai precis, noul Accord a beneficiat de o spumă cu densitate mărită în și sub capotă, precum și în zona bordului. Izolarea fonică de sub podea a fost de asemenea revizuită și îmbunătățită prin utilizarea unor scuturi fonoabsorbante pe țevile de eșapament. Seria de tehnici de izolare fonică este completată cu o ușoară creștere (+0,9 mm) a grosimii lunetei, ce contribuie la confortul pasagerilor.
Tot pentru confort, inginerii Honda au modificat amortizoarele pentru a le adapta cât mai bine la condițiile de drum în Europa. Astfel, ameliorarea detaliată a amortizoarelor duale a dus la îmbunătățiri în stabilitate la viteze mari dar și la confortul la rulare pe drumuri mai proaste.
Modelul disponibil la scurtul nostru drive test avea sub capotă un motor pe benzină de 2.0 litri i-VTEC, cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte, și îmbunătățit ușor pentru a fi mai eficient în consumul de carburant.
Propulsorul dezvoltă 156 CP la 6300 rpm și 192 Nm între 4.100 și 5.000 rpm, suficient pentru un condus dinamic, fără pretenții de sportivitate. Surprinzător, motorul răspunde foarte bine și la sub 2.000 rpm, fiind foarte elastic și econom. Conform fișei tehnice, consumul mediu de carburant este de 7 litri/100 km. Cei care doresc un consum cât mai redus de carburant pot ține seama și de indicatorii de schimbare optimă a treptelor (SIL - Shift Indicator Light), afișați pe cadranul turometrului.
Noua Honda Accord se remarcă și prin sistemele de siguranță activă și pasivă, ce vor face călătoriile să fie parcurse fără nici o grijă. Una dintre cele mai importante schimbări în echiparea Accord este adăugarea sistemului Active Cornering Lights, ce permite iluminarea sporită a drumului când autovehiculul virează: lampa de pe partea relevantă se va aprinde când șoferul semnalizează în direcția respectivă sau când volanul este rotit mai mult de 90 de grade. La mersul înapoi, ambele lămpi vor fi activate pentru a asigura șoferului o vizibilitate sporită în lateral. Tot pentru marșarier, noul Accord are și o cameră video, cu afișare pe display-ul central.
O altă nouă tehnologie pentru Honda Accord o reprezintă sistemul de asistență pentru faza lungă. Acest sistem este controlat de o cameră, amplasată în spatele oglinzii retrovizoare, ce detectează farurile sau stopurile vehiculelor din față și reduce automat intensitatea luminii la faza scurtă, dacă este activată faza lungă.
Noul Honda Accord cu facelift este disponibil pe piața din România din luna octombrie, prețurile pornind de la 19.480 Euro (fără TVA). Modelul Accord 2.0 Executive costă 24.480 Euro (fără TVA). Pentru detalii accesați
www.honda-iasi.ro.