Sergio Marchionne, CEO al Fiat și Chrysler, a anunțat astăzi că vânzările de mașini Chrysler în Europa au fost oprite. Conform
planului, Fiat va uni brandurile Chrysler și Lancia pentru a opri pierderile și a tăia costurile cu 1,5 miliarde de euro până în 2014. Sub Fiat, vânzările Chrysler au ajuns la aproape un sfert din totalul când era sub controlul Daimler.
„Nu puteam menține două branduri peste tot, așa că a trebuit să decidem”, a declarat Olivier Francois, director al grupului Fiat ce conduce brandurile Lancia și Chrysler. „Lancia este marca cea mai cunoscută în Europa, în timp ce în SUA și restul lumii Chrysler este un brand mai global.”
Fiat va continua să vândă modele Jeep în Europa, alături de lancia. Marchionne vrea să extindă brandul Jeep al Chrysler și Alfa Romeo al Fiat la scară globală, concurând cu mărci din grupurile General Motors și Volkswagen. Lancia va fi un brand european, îmbogățit cu mașini Chrysler.
Chrysler 300 sedan va fi vândut ca
Lancia Thema începând cu trimestru patru, Chrysler 200 va ajunge în showroom-urile europene ca
Lancia Flavia, în timp ce alte modele ale mărcii americane vor fi rebranduite pentru a mări linia de modele a Lancia.
Fiat vrea să dubleze vânzările Lancia până la aproximativ 250.000 mașini în 2014, de la 99.400 unități vândute anul trecut. Combinația cu Chrysler este critică pentru Lancia, care este prea mică pentru a supraviețui singură, a spus Marchionne. „Va fi foarte dificil pentru Lancia să-și dubleze vânzările având în vedere concurența acerbă”, a declarat Massimiliano Romano, directorul unui brokeraj din Italia. „Marchionne face mutarea în direcția potrivită. Marginile sunt însă mici, așa că trebuie să-și optimizeze resursele.”