Majoritatea mașinilor mici au avut rezultate slabe în noul test de impact parțial frontal al Institutului pentru Siguranța pe Autostrăzi (IIHS). Dintre toate, doar Chevrolet Spark a primit un rating acceptabil.
›Galerie foto:
Spark a fost singura mașină din clasa sa care a primit calificativul de top în noul test de impact parțial frontal efectuat de IIHS. Introdus în 2012, noul test recreează condițiile în care colțul frontal al vehiculului lovește alt vehicul sau obiect. În timpul testului, colțul mașinii de pe partea șoferului se ciocnește de o barieră, la 40 mph (circa 65 km/h).
Testul este mai dificil decât în cazul unui impact frontal obișnuit pentru că se depășește zona cu deformare controlată din fața vehiculului, direcționând energia prin mașină într-un mod diferit, de unde poate rezulta prăbușirea compartimentului de pasageri.
„Vehiculele mici, ușoare, au un dezavantaj evident în ceea ce privește siguranța. De aceea este mai important să alegem una cu cea mai bună protecție a ocupanților”, a declarat Joe Nolan, vice președinte IIHS. „Din păcate, ca și grup, mașinile mici nu performează la fel de bine ca alte categorii de mașini în acest tip de impact”.
Testele mai dure, precum acest test parțial frontal, au micșorat numărul mașinilor cu siguranță de top în clasamentul IIHS, în 2013 fiind cu 70% mai puține vehicule care au câștigat aceste onoruri decât în anul anterior.
Datorită revizuirii testelor și creșterea importanței testului de impact frontal parțial, Fiat 500, Ford, Fiesta, Honda Fit/Jazz, Nissan Versa, Toyota Prius C și Toyota Yaris au pierdut ratingul de top.
Cu rezultatele cele mai slabe s-au prezentat Honda Fit și Fiat 500, ambele având probleme serioase de structură. Conform IIHS, ușa șoferului de pe Fiat 500 s-a deschis în timpul testului, crescând riscul ca șoferul să fie aruncat din mașină.
Mașinile testate de IIHS au fost: Chevrolet Spark, Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris, 2014 Ford Fiesta, 2014 Mitsubishi Mirage, Nissan Versa, Toyota Prius C, Hyundai Accent, Fiat 500 și Honda Fit.