Noul RS Q8 îmbină cu succes puterea versiunilor RS, cu eleganța unui coupé premium și flexibilitatea SUV-urilor.
"Pentru prima dată în istoria de 25 de ani a modelelor RS, Audi scoate pe șosele un SUV coupé de talie mare, rafinat și cu ADN de automobil sport foarte performant", a declarat Oliver Hoffmann, director Audi Sport GmbH. "Cu un motor Bi Turbo V8 pe benzină, Audi RS Q8** este vârful de lance al gamei RS".
Motorul: putere și eficiență maximă
Motorul noului RS Q8 în V8 de 4 litri (consum mixt de combustibil de 12,1 l/100 km și emisii de CO₂ mixte de 276 - 277 g/km*) este capabil de performanțe impresionante, demne de un model sport, respectiv o putere de 600 CP (441 kW) și cuplu de 800 Nm (între 2.200 și 4.500 rpm). Cele două turbocompresoare și sistemul de injecție directă permit accelerarea de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde iar de la 0 la 200 km/h în 13,7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opțional dynamic plus permite atingerea a 305 km/h. Ordinea de aprindere 1-3-7-2-6-5-4-8 contribuie la crearea unui sunet sportiv, inconfundabil.
Eficiența motorul Bi Turbo este completată de sistemul mild-hybrid (MHEV) de 48 de volți. Componentele acestui sistem reduc consumul cu până la 0,8 litri la 100 de kilometri parcurși. La încetinire și frânare, sistemul recuperează până la 12 kW, energie stocată în bateria litiu-ion. Modelul recuperează energie sau poate rula liber, cu motorul oprit, până la 40 de secunde. Demarorul repornește ulterior motorul în câteva fracțiuni de secundă, prin acționarea accelerației. Tehnologia semi-hibridă permite funcționarea sistemului start/stop la viteze de până la 22 km/h.
Sistemul de dezactivare a cilindrilor eficientizează și mai mult consumul. Când motorul este supus unor sarcini reduse sau medii și funcționează la turație redusă sau medie, sistemul dezactivează cilindrii 2, 3, 5 și 8 prin decuplarea în câteva milisecunde a injecției de combustibil, dezactivarea aprinderii și închiderea supapelor de admisie și evacuare. Când motorul funcționează în patru cilindri, punctele de operare ale cilindrilor activi trec la sarcini mai ridicate și își comută setările pentru o eficiență sporită, cilindrii dezactivați funcționând ca amortizor pneumatic. Cilindrii sunt reactivați automat când șoferul apasă accelerația.
Dinamismul oferit de motor este completate de tracțiunea integrală permanentă quattro și transmisia automată tiptronic cu opt trepte. Diferențialul central pur mecanic distribuie cuplul către punțile față și spate în raport 40:60. În cazul unui derapaj, va fi transmis automat mai mult cuplu spre puntea cu tracțiune mai bună: 70% din cuplu poate fi transmis către puntea față și până la 85% către puntea din spate. Sistemul de control individual al cuplului fiecărei roți face mașina ușor de manevrat și sigură. În viraje, diferențialul quattro sport distribuie cuplul necesar către roțile din spate. Și funcția torque-vectoring optimizează tracțiunea, stabilitatea și ținuta dinamică.
Perfect pentru orice mod de condus
Audi drive select pune la dispoziția șoferului opt opțiuni: confort, auto, dinamic, eficient, all-road, off-road și modurile specifice modelor RS, care pot fi configurate individual, respectiv RS1 și RS2. Acestea vor fi activate direct de pe volan prin acționarea butonului RS-MODE.
Pachetul dynamic plus, cel care limitează electronic viteza la 305 km/h, are șasiu setat pentru sportivitate maximă, sistem electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu, diferențial sport quattro și sistem de frânare ceramic RS.
Cu ajutorul adaptive air suspension sport, pasagerii noului RS Q8 să se simtă în largul lor pe pistele de curse sau în off-road. Garda la sol poate varia ca înălțime cu 90 de milimetri.
Sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu, oferit opțional, reduce balansul mașinii (ruliul) la virajele dinamice la minimum. Acest sistem este integrat în sistemul electric principal de 48 de volți al mașinii servind și la recuperarea energiei.
Opțiunea direcție integrală, aduce un plus de stabilitate mașinii la schimbarea benzii. Hill Descent Control, permite noului Audi RS Q8 să înainteze plăcut pe drumuri asfaltate.
În echiparea standard mașina are jante din aluminiu de 22 de inch, design cu 10 spițe, formă de stea și anvelopele de 295/40, cele mari instalate de Audi pe un model de serie. Opțional pot fi alese jante din aluminiu de 23 de inch, design rotor cu spițe în Y și diverse finisaje. După roți este instalat sistemul de frânare RS cu discuri din material compozit, ventilate din interior.
Exterior impunător
Audi RS Q8 impresionează oriunde își face apariția prin grila Singleframe octogonală, grila radiatorul specifică modelelor RS cu finisaj high gloss black și grila RS gloss black cu formă de fagure. Aceste detalii, în combinație cu prizele de aer laterale și blade-ul high gloss black, accentuează caracterul sportiv.
Elementele specifice gamei RS lățesc caroseria cu 10 mm în față și 5 mm în spate. Jantele de 23 inch subliniază caracterul marcant al modelului, iar pragurile continue RS finisate în nuanța Manhattan Gray, conferă caroseriei o alură atletică. Eleronul RS de la nivelul plafonului încheie spectaculos linia superioară a mașinii. În spate se remarcă difuzorul cu design special. Modelul este disponibil în nouă culori la exterior.
Clienții pot alege și două configurații diferite de faruri LED. Farurile RS Matrix LED închise la culoare se remarcă prin semnătura luminoasă tridimensională a luminilor de zi cu caracter digital, similar blocurilor optice spate cu LED. Farurile RS Matrix LED și blocurile optice spate includ lumini de semnalizare dinamice cu o animație RS când mașina este descuiată sau încuiată.
Interior spațios, sportiv și modern
Panoul de instrumente suplu și liniile orizontale dau sentimentul de spațiu foarte vast. Elementul central al bordului este afișajul tactil MMI touch response. Atunci când nu este activ, datorită designului special, ecranul devine o suprafață neagră unitară. Consola lată și simetrică a tunelului central este încadrată de elemente cu finisaj Aluminium Race Anthracite.
Audi virtual cockpit și MMI furnizează informații de tipul presiunii din anvelope, cuplul, puterea, temperatura, timpii de circuit și forțele g. Martorul de bord sugerează șoferului să schimbe treapta când s-a atins turația maximă a motorului. Afișajul opțional head-up display dispune, de asemenea, de grafică specifică gamei RS.
Scaunele sport sunt acoperite cu piele Nappa Black Pearl/Alcantara și au sigla RS. O versiune mai luxoasă este reprezentată de scaunele RS sport tapițate cu piele Valcona, model de fagure și siglă RS embosată. Alături de funcția de masaj, scaunele sport RS sunt ventilate, având pielea perforată. În versiunea standard scaunele sunt negre, dar pot fi comandate și în nuanța Cognac sau Granit Gray. Pachetele RS de design includ cusături contrastante roșii sau gri pe protecțiile pentru genunchi, inelul volanului, covorașe, levierul selectorului și marginile centurilor de siguranță.
Pe volanul multifuncțional se remarcă emblema RS, acesta fiind îmbrăcat în piele perforată și având padele pentru schimbarea treptelor. În spate modelul are o banchetă glisantă cu trei locuri. Când se rabatează spătarele acesteia, portbagajul ajunge la o capacitate de 1.755 de litri.
Asistență pentru siguranță maximă
Gama complexă de peste 30 de sisteme de asistență include funcții, ca tempomatul adaptiv, asistentul pentru eficiență, pentru intersecții, avertizarea la schimbarea benzilor de rulare și camerele video de 360 de grade. Acestora li se adaugă un sistem de infotainment premium, MMI navigation plus cu modulul Audi connect pentru transfer de date, cu standardul LTE Advanced și hotspot Wi-Fi. Sistemul de navigație recunoaște preferințele șoferului în baza călătoriilor anterioare și face sugestii inteligente. Serviciile online Audi connect includ elemente predictive în procesul de planificare a rutei.