Audi A3 Limuzină se prezintă acum cu un nou look sportiv și totodată elegant. Comparativ cu varianta predecesoare, automobilul este acum cu 4 centimetri mai lung, măsurând 4,50 metri, în timp ce ampatamentul rămâne neschimbat. Lățimea a crescut cu 2 centimetri, la 1,82 metri, iar înălțimea totalizează 1,43 metri, automobilul fiind acum mai înalt cu 1 centimetru. Astfel a fost posibilă mărirea spațiului la nivelul capului, pentru locurile din față cu 2 centimetri, inclusiv datorită coborârii poziției scaunului șoferului. Totodată a crescut și spațiu la nivelul coatelor. Capacitatea portbagajului ce însumează 425 litri a rămas la fel ca la modelul anterior.
Marcat de forță și eleganță: exteriorul
Partea frontală a limuzinei este dominată de grila Singleframe mare a radiatorului, cu design în formă de fagure. Grila generoasă este flancată de farurile atractive, cu marginile exterioare luând forma unui trapez decalat în jos. Aici sunt găzduite noile lumini de zi digitale la versiunea cea mai avansată a farurilor, cea care dispune de tehnologie Matrix LED. Luminile de zi digitale sunt formate din pixeli grupați în 15 module LED ce permit comutarea individuală și conferă fiecăreia dintre diferitele versiuni ale modelului A3 Limuzină câte o semnătură luminoasă specifică.
La modelul A3 Sportback, linia caroseriei ce este trasată deasupra pragurilor crește spre blocurile optice din spate, înaintea pasajelor roților posterioare, ceea ce accentuează dinamic spatele scurt. În schimb, linia caroseriei limuzinei A3 se extinde până la bara de protecție din spate. Astfel designerii au subliniat lungimea limuzinei ce e mai mare cu 15 centimetri față de Sportback. Totodată, profilul câștigă în acest fel un plus de eleganță rafinată. Suprafața concavă de sub umerii solizi ai caroseriei accentuează și mai pregnant blisterele quattro, precum și pragurile și dă naștere unui joc intens între lumini și umbre. Linia plafonului coboară dinamic de la montantul B, amintind de un coupé și se încheie cu eleronul marcant de la nivelul plafonului. Disponibil opțional cu finisaj de carbon, eleronul reprezintă un accent vizual ce subliniază alura plină de forță a acestui model dinamic.
Caroserie aerodinamică
Caracteristicile aerodinamice sunt optimizate de spatele mai ridicat în comparație cu modelul anterior, precum și de difuzorul mare. Drept urmare, noul Audi A3 Limuzină cu motor 2,0 TDI 110 kW (150 CP) se poate mândri cu un coeficient aerodinamic de 0,25, ceea ce reprezintă o îmbunătățire cu 0,04 față de prima generație. Benefică în acest sens este și priza controlabilă de aer rece, care se află în spatele grilei Singleframe a radiatorului și are două obloane acționate electric, ce reglează în manieră inteligentă fluxul de aer în funcție de situație. Adițional, scuturile de sub automobil, oglinzile exterioare cu caracteristici aerodinamice optimizate și sistemul activ de răcire a frânelor reduc rezistența la înaintare și optimizează astfel calitățile aerodinamice ale modelului.
Orientat spre șofer și digitalizat: bordul automobilului
Bordul modelului A3 Limuzină se remarcă prin orientarea accentuată spre șofer, de la designul interiorului, la display și elementele de comandă. Astfel, observăm că panoul de instrumente și display-ul central MMI touch sunt ușor înclinate spre persoana de la volan. Display-ul are diagonala de 10,1 inchi și se remarcă prin operarea extrem de intuitivă. În dotarea standard sunt incluse funcția de recunoaștere a textului scris de mână și comanda vocală pe baza limbajului natural, ce poate face uz opțional și de datele din cloud pentru a recunoaște comanda. Panoul de instrumente de 10,25 inchi poziționat după volan este digital chiar și la versiunea de echipare de bază. Iar afișajul Audi virtual cockpit plus măsoară 12,3 inchi și oferă trei vederi diferite, inclusiv grafică sport cu cifrele scrise în font înclinat și layout deosebit de dinamic. Turația și viteza sunt afișate sub formă de diagrame tip bară, cu elemente angulare în roșu. Opțional, sistemul de afișaje poate fi completat cu display-ul head-up ce proiectează informațiile importante pe parbriz, în câmpul vizual direct al șoferului.
Ultra-conectat: de la infotainment, la sistemele de asistență
Sistemul de infotainment cel mai avansat oferit pentru Audi A3 Limuzină este MMI Navigation plus, bazat pe a treia generație a platformei modulare de infotainment (MIB 3). Capacitatea acesteia de procesare este de zece ori mai mare decât a predecesorului, conectarea automobilului fiind realizată la viteză LTE Advanced. Pasagerii își pot astfel, de asemenea, conecta smartphone-urile la internet prin hotspot-ul WiFi al automobilului. Sistemul MMI Navigation plus include în dotarea sa standard numeroase servicii Audi connect, inclusiv funcția ce oferă informații on-line din trafic. Sunt oferite, de asmenea știri și informații adiționale, precum fotografiile, orarul și evaluările utilizatorilor pentru punctele de interes căutate.
Din portofoliu fac parte, desigur, și serviciile Car-to-X, ce fac uz de inteligența colectivă a flotei Audi, ce raportează către automobilele cu dotare corespunzătoare, de exemplu, zonele periculoase, limitările de viteză sau locurile de parcare libere de-a lungul drumului. Când opriți automobilul, aplicația myAudi continuă instrucțiunile de navigație prin intermediul smartphone-ului. Astfel, clienții ajung la destinație direct, fără ocolișuri.
A3 Limuzină este conectat la smartphone și prin intermediul Audi smartphone interface, ce integrează telefoanele cu iOS și Android în sistemul MMI al automobilului. O altă interfață de conectare a smartphone-ului cu automobilul este Audi phone box, care conectează telefonul la antena mașinii și îl încarcă inductiv. De asemenea, automobilul poate fi încuiat, descuiat și pornit folosind cheia digitală Audi connected de pe smartphone-urile cu Android. Funcția de personalizare permite memorarea profilurilor individuale pentru până la șase utilizatori diferiți, incluzând în memorie și setările pentru scaun, sistemul de climatizare și sistemele media. Sistemul radio DAB+ este o dotare standard. Printre dotările opționale se numără funcția radio on-line și funcția radio hibrid, ce comută automat între FM, DAB și streaming on-line, în funcție de cât de puternic este semnalul fiecărei opțiuni, pentru a asigura astfel recepția optimă. Începând de la mijlocul anului, asistentul vocal Amazon Alexa va completa portofoliul.
In plus, sistemele de asistență au devenit și mai eficiente, datorită interconectării lor strânse. La sistemul Audi pre sense front, de pildă, camera video instalată în spatele oglinzii retrovizoare interioare, împreună cu radarul frontal, sunt interconectate pentru a preveni accidentele sau, cel puțin, a le reduce gravitatea. Inclus în dotarea standard, asistentul pentru evitarea coliziunilor folosește la rândul său datele provenite de la acest sistem format din cameră și senzori. Asistentul Adaptive Cruise, o inovație din clasele superioare, susține șoferii cu ghidare laterală și longitudinală. Sistemul de asistență pentru sporirea eficienței îl notifică pe cel de a volan în momentele în care se recomandă să ridice piciorul de pe pedala de accelerație, stabilind și în baza informațiilor furnizate de sistemul de navigație aceste puncte în care ar fi bine ca șoferul să renunțe la accelerație. Asistentul de avertizare la ieșirea din mașină, asistentul pentru traficul perpendicular și camerele video pentru generarea imaginilor panoramice din jurul mașinii vor intra în gamă la scurt timp după lansarea noului model pe piață.
Trei motoare la linia de start
Noul model A3 Limuzină este disponibil cu trei variante de motorizare: două motoare TFSI și un motor TDI. Iar aceste trei variante au toate ceva anume în comun: eficiența ridicată. 35 TFSI este un motor de 1,5 litri cu injecție directă de benzină, ce generează 110 kW (150 CP) și este disponibil în două versiuni: cu noua transmisie manuală cu șase trepte (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,0-4,7*; emisii CO2 mixte în g/km: 114-108*) și cu transmisia automată foarte rapidă S tronic cu șapte trepte (consum mixt de combustibil în l/100 km: 4,9-4,7 *; emisii CO2 mixte în g/km: 113-107*).
Alături de tehnologia cylinder-on-demand de dezactivare temporară a cilindrilor, sistemul de propulsie face uz pentru eficientizare și de un sistem mild-hybrid de 48 volți, în combinație cu transmisia automată S tronic cu dublu ambreiaj. Sistemul mild-hybrid recuperează energie la frânare, susține motorul cu ardere cu până la 50 Nm la demaraj și la accelerarea la turație mică și permite în numeroase situații limuzinei A3 să ruleze liber cu motorul oprit. La utilizarea în condiții normale, această tehnologie poate reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litri la 100 de kilometri.
Motorul 2,0 TDI de 110 kW (150 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 3,9-3,6*; emisii CO2 mixte în g/km: 101-96*) este, de asemenea, combinat cu o transmisie S tronic cu șapte trepte, ce permite schimbarea treptelor cu ajutorul noului selector cu tehnologie shift-by-wire.
Confortabile și totodată dinamice: suspensiile
Suspensiile noului Audi A3 Limuzină au fost reglate sportiv și armonios și chiar cu o precizie ușor mai ridicată decât la generația precedentă. Această precizie și viteza de reacție se datorează în mare măsură sistemului central de manevrabilitate dinamică, ce asigură interacțiunea optimă a tuturor componentelor relevante pentru dinamica transversală a automobilului. Ca alternativă la configurația standard, Audi oferă suspensiile sport. În gama de dotări opționale intră și suspensiile cu amortizoare controlate, ce oferă un interval mare între setările ce asigură confort ridicat și cele pentru manevrabilitatea agilă. Sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select permit, de asemenea, șoferului să beneficieze de reglajele diferite ale suspensiilor: de la confort foarte ridicat, la setări extrem de eficiente sau extrem de dinamice. Acest sistem modifică însă și, de exemplu, caracteristicile răspunsului accelerației și setările direcției progresive, ce își variază asistarea în funcție de unghiul de virare.