Înțelegerea este o confirmare a rezultatelor pozitive ale celor doi ani de colaborare și discuții dintre cele două companii și este un punct de referință în ceea ce privește accelerarea și consolidarea parteneriatului într-o manieră sustenabilă.
Concret, companiile au agreat să: 1. stabilească un joint venture care produce autovehicule în Statele Unite, 2. să dezvolte împreună tehnologii pentru vehicule electrice, 3. să dezvolte împreună tehnologii de conectivitate, 4. să colaboreze pentru tehnologii avansate de siguranță și 5. să extindă produse complementare.
Totodată, alături de obiectivul de a dezvolta și întări colaborarea pe termen lung, Toyota și Mazda au fost de acord să intre într-o alianță reciprocă de acționariat care menține independența și egalitatea ambelor companii. În colaborarea de capital, cele două companii au agreat ca Toyota să subscrie și să cumpere acțiuni nou emise de Mazda și, totodată, Mazda va subscrie și va achiziționa acțiuni proprii Toyota în sumă echivalentă acțiunilor Mazda. Valoarea acțiunilor cumpărate reciproc de către cele două companii va fi echivalentă.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat: “Esențialul parteneriatului nostru cu Mazda este că am descoperit un nou partener, care iubește cu adevărat mașinile. Totodată, a aprins spiritul competitiv Toyota, crescând atenția noastră pentru a nu fi depășiti de Mazda. Aceasta este o colaborare în cadrul căreia cei ce iubesc mașinile vor conlucra pentru a face autovehicule și mai bune. Este, totodată, înfăptuirea dorinței noastre de a nu lăsa mașinile să devină mărfuri vreodată.”
Reprezentând Mazda, Președintele și CEO-ul Masamichi Kogai a declarat: “Nimic nu m-ar bucura mai mult decât ca prin această alianță să impulsionăm industria auto și să creăm mai mulți fani auto prin aducerea laolaltă a două spirite competitive care să se potențeze reciproc, ducând la inovații și la creșterea de talente și lideri.”
Industria auto cunoaște provocări din ce în ce mai mari, inclusiv regulamente de mediu și de siguranță mai stricte pentru autovehiculele noi, dar și apariția unor competitori din alte industrii, precum și diversificarea afacerilor din sfera mobilității. Având în vedere viitorul acestei industrii, în plus față de a-și pune în valoare punctele forte individuale pentru a îmbunătăți în continuare tehnologii și pentru a-și întări și mai mult bazele afacerilor, Toyota și Mazda au ca scop să își extindă colaborarea și să obțină o creștere sustenabilă prin intermediul parteneriatului lor și să adreseze și să depășească aceste provocări existente.
Pe 13 mai 2015, Toyota și Mazda au inițiat o colaborare pentru a dezvolta un parteneriat comun, cu beneficii reciproce, prin valorificarea resurselor celor două companii și completarea mutuală a produselor și tehnologiilor cu scopul de a face mașini și mai atrăgătoare. De atunci, ambele companii au discutat diverse zone de explorat, bazându-se pe principiul creării unei relații de lungă durată, favorabilă și de egalitate.
Pe termen mediu și lung, cele două companii vor construi o relație ce respectă autonomia și egalitatea celor două părți și vor acționa eficient în proiectele agreate. Companiile vor accelera colaborarea bilaterală în calitate de parteneri pe termen lung și vor contribui la dezvoltarea unei societăți sustenabile prin depășirea așteptărilor clienților.