,,Una din variantele pe care noi am luat-o în calcul a fost o taxare a consumului de combustibil. Un pachet în doi piloni. Pe de o parte o taxare a combustibilului cu o sumă mică de fapt, care s-ar fi regăsit într-un impact de maximum doi lei pe un plin de benzină pe lună și un pilon de impozitare diferențiată, pentru că în clipa de față noi nu impozităm în mod diferențiat în funcție de norma de poluare a motorului”, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pașca Palmer, citată de
Mediafax.
Ministrul Mediului admite că actuala taxă de înmatriculare, denumită ,,timbru de mediu”, prin care se impozitează introducerea în circulație pe teritoriul României a autoturismelor în funcție de vechimea motorului și capacitatea cilindrică a acestuia, nu este una corectă, dar nu este de acord cu eliminarea ei fără a fi înlocuită cu o nouă formulă de taxare.
Cristiana Pașca Palmer spune că banii încasați de stat prin timbrul de mediu reprezintă 45% din buget Fondului de Mediu, fiind principala sursă de finanțare pentru programele de mediu ale Guvernului.
,,În clipă de față noi lucrăm la un punct de vedere cum că suntem de acord cu legea Dragnea pe principiul că fiscalitatea trebuie redusă, că timbrul de mediu în formă lui actuală ar trebui eliminat, dar asta nu se poate face fără a pune în loc altceva. Sunt consecințe foarte grave. Dacă noi nu mai avem niciun fel de taxare a poluării asta va rezulta într-o creștere și mai mare a problemei poluării aerului. România a fost într-o situație de preinfringement de la comisia europeană din cauza calității aerului în aglomerările urbane. Am avut 19 orașe în această situație. Mai avem trei, București, Iași și Brașov. Intrarea României în infringement înseamnă un cost de la 120.000 până la 200.000 de euro pe zi, pe care îi va suportă toată lumea”, a completat ministrul Mediului.