"53% dintre respondenți spun că sunt loiali față de brandul produselor analizate, iar 42% față de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii", potrivit studiului "Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali", lansat de EY România, citat de
Mediafax.
Deși brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenții spun că sunt influențați cel mai mult de garanția și calitatea produsului/serviciului (32% în România, față de 27% la nivel global), urmate de prețul și condițiile de livrare (20% în România, față de 29% media globală).
Mediul online este cea mai utilizată sursă de informare de către consumatorii români în procesul de achiziție a unui produs sau serviciu.
Consumatorii români tineri se informează mai ales online în privința caracteristicilor, disponibilității și prețului produselor și serviciilor de care sunt interesați.
Studiul a analizat percepțiile asupra întregii experiențe de cumpărare a unui număr de 310 consumatori români cu vârsta între 20 și 35 de ani.