Săptămâna aceasta, miercuri, în cadrul celei de-a 129-a Adunări Generale Anuale de la Ingolstadt, Consiliul de Administrație informează acționarii despre activitatea curentă, inițiativa privind modelul și tehnologia și obiectivele din Planul de Acțiune și Transformare ca un factor de acțiune pentru strategia "Audi.Vorsprung.2025."
"Anul 2018 este un an cheie pentru Audi, cu o schimbare la viteză extrem de mare, care ne va pune treptat înapoi în ofensivă", spune Rupert Stadler, Președintele Consiliului de Administrație al AUDI AG. "Vom continua să reducem criza motorinei și vom restructura o mare parte a organizației noastre globale pentru cursul pe care l-am stabilit pentru viitor. În același timp, ne apropiem de punctul culminant al lansării celui mai mare model din istoria companiei noastre și intrăm în epoca mobilității electrice cu Audi e-tron".
Fiind primul model mare, complet electric al mărcii, SUV-ul Audi e-tron va avea premiera mondială la Summit-ul Audi de la Bruxelles din 30 august. Odată cu extinderea rapidă a portofoliului de mașini complet electrice și plug-in hibride din fiecare gamă de modele, compania intenționează să vândă aproximativ 800.000 de automobile electrificate pe an până în 2025. Pentru versiunea de producție a prototipului Audi e-tron, clienții vor putea, pentru prima dată, să rezerve în mod flexibil diverse funcții online. În total, marca își propune să genereze, până în anul 2025, o contribuție anuală la profitul operațional de 1 miliard Euro prin servicii digitale prin intermediul portalului pentru clienți myAudi.
Audi instalează o unitate centrală de management al produselor care raportează direct CEO-ului pentru a ghida planificarea, implementarea și operarea produselor digitale și, prin urmare, stabilește o valoare digitală adăugată organizațional la același nivel cu activitatea de bază existentă. În acest scop,
Audi dezvoltă, de asemenea, o platformă IT integrată pentru conectivitatea vehiculelor și servicii digitale. Cu ajutorul unui backend partajat de înaltă performanță, modelele de la Audi și celelalte mărci ale Grupului Volkswagen vor putea fi utilizate în mod compatibil; acest lucru înseamnă, de exemplu, că setările clienților și conținutul vor fi transferate fără probleme între automobilele diferitelor mărci ale Grupului.
"Dorim să avem mașini electrice și servicii digitale premium care sunt, de asemenea, atractive din punct de vedere economic. Aceasta este ambiția noastră clară pentru mobilitatea viitorului", subliniază Alexander Seitz, Membru al Consiliului de Administrație pentru Finanțe, IT și Integritate. "În acest scop, folosim sinergiile Grupului semnificativ mai eficient și eliberăm resurse pentru proiectele strategice prin Planul nostru de Acțiune și Transformare".
Odată cu Planul său de Acțiune și Transformare, care are deja succes, Audi urmărește să obțină încasări pozitive în valoare totală de 10 miliarde Euro până în anul 2022 prin reducerea costurilor și noi surse de venituri. Audi prioritizează sistematic resurselor obținute din progresul în materie de eficiență pentru inovațiile cu relevanță ridicată pentru clienți, precum și pentru Vorsprung durch Technik în aria competitivă.
În cadrul exercițiului financiar curent, Audi își întinerește și extinde portofoliul de model cu peste 20 de lansări noi pe piață. Noua limbă a design-ului Audi și noul concept de operare complet digital din interior vor fi introduse în toate segmentele, începând cu clasa premium de mașini de dimensiuni mari. După lansarea noului A8 la sfârșitul anului 2017 și a lui A7 în martie 2018 pe primele piețe, un nou model de top va apărea pe piață începând cu jumătatea acestui an: noua generație a modelului A6. Până în 2020, Audi intenționează să își mărească vânzările de unități în segmentul de autoturisme de dimensiuni mari, definitorii pentru marcă, cu aproximativ 50 de procente. Înainte de sfârșitul acestui an, cele două SUV-uri de top, Q8 și Audi e-tron, vor extinde oferta de produse a Celor Patru Inele în acest segment de prestigiu.
Audi va lansa noi SUV-uri sport și în segmentele compact și mijlociu în anul 2018, consolidând astfel poziția pe piață a SUV-urilor premium, pentru care cererea este mare în întreaga lume. În plus față de noua generație Q3, modelul sport SQ2* își va avea premiera în următoarele luni. În China, SUV-urile Audi vor fi disponibile pentru prima dată ca versiuni cu ampatament lung: Q2 L și Q5 L. Până la sfârșitul anului 2019, Audi va lansa un total de unsprezece SUV-uri noi, inclusiv alte modele fără predecesori precum Audi Q4, care va fi lansat anul viitor.
La Lamborghini, în acest an are loc lansarea pe piață a primului super SUV din lume: Lamborghini Urus (consum combinat de combustibil în l/100 km: 12,3; emisii combinate de CO2 în g/km: 279**) va fi livrat primilor clienți în această vară. Înainte de a apărea chiar în showroom-uri au fost primite comenzi în avans pentru acest model în doar o lună în volumul din producția totală din 2018. Ducati își continuă extinderea portofoliului în acest an cu cinci motociclete noi, dintre care două fără niciun predecesor. Ducati Panigale V4 este prima motocicletă care scoate pe stradă tehnologia de curse sub forma unui motor de serie în patru cilindri, iar Scrambler 1100 extinde seria scrambler care este deosebit de populară printre clienții mai tineri.
Numărul mare de lansări de modele și de scoateri de pe piață în contextul inițiativei modelului Audi, care va fi deosebit de intens în a doua jumătate a anului, va avea, la început, un impact negativ în acest an. Alte provocări vor rezulta în 2018 din cerințele de omologare la scară industrială în legătură cu trecerea la Procedura Armonizată la Nivel Mondial pentru Testarea Vehiculelor Ușoare (WLTP).
În primul trimestru al anului 2018, Grupul Audi a obținut venituri de 15.320 milioane Euro (2017: 14.378 milioane Euro) și un profit operațional de 1.300 milioane Euro (2017: 1.244 milioane Euro). Adoptarea pentru prima dată a noilor standarde contabile IFRS a determinat un impact negativ de aproximativ 0,1 miliarde Euro asupra profitului operațional. Rentabilitatea operațională a vânzărilor pentru perioada ianuarie - martie a fost de 8,5% (2017: 8,7%). În ciuda cheltuielilor ridicate făcute în avans pentru noile modele, tehnologii și echipamente de producție, fluxul de numerar net s-a ridicat la 1.919 milioane Euro (2017: 1.487 milioane Euro).
Pentru tot anul 2018, AUDI AG își menține ținta de rentabilitate operațională a vânzărilor în cadrul coridorului strategic țintă de 8-10%, în ciuda agendei sale ambițioase și a condițiilor dificile. Compania anticipează livrări de automobile Audi la nivelul record al anului 2017, când au fost predate clienților 1.878.105 automobile. Veniturile Grupului Audi ar trebui să crească ușor față de nivelul de anul trecut, de 60.128 milioane Euro. După cum se estimează în raportul anual actual, pot apărea fluctuații semnificative în ceea ce privește livrările și cifrele financiare-cheie pe parcursul anului.
* Această mașină nu este încă în vânzare. Încă nu a fost omologată și, prin urmare, nu face obiectul îndrumării 1999/94/EG. ** Cifrele privind consumul de combustibil și emisiile de CO2, prezentate în intervale, depind de anvelopele / roțile utilizate.