Home
› Noutăți › Noua generație Ford Fiesta pentru 2017, cel mai tehnologizat autoturism de clasă mică din lume
Noua generație Ford Fiesta pentru 2017, cel mai tehnologizat autoturism de clasă mică din lume
Publicat în data de: 01 Decembrie 2016 Categorii:
Ford, Facelift, Stiri.
Ford a prezentat noua generație Ford Fiesta pentru 2017, cel mai avansat, din punct de vedere tehnologic, automobil de clasă mică din lume, în cadrul evenimentului special „Go Further” organizat în Koln, Germania.
›Galerie foto:
Noua generație Fiesta este dezvăluită ca prezentând cea mai sofisticată gamă de tehnologii de asistență la condus și de opțiuni de conectivitate oferite vreodată pe un model de volum de clasă mică, pe piața din Europa. Gama de versiuni disponibile este cea mai amplă și versatilă din toți cei 40 de ani de istorie a acestui model.
Ford a prezentat patru versiuni de producție diferite pentru Fiesta, inclusiv stilata Fiesta Titanium, versiunea de performanță Fiesta ST-Line, versiunea premium Vignale și crossover-ul Fiesta Active – acesta fiind primul model din noua gamă Active care va fi extinsă, în anii următori, pentru a cuprinde majoritatea modelelor Ford.
Disponibil cu trei și cinci uși, Fiesta va oferi un nivel superior de calitate și rafinament, aducând un elegant nou aspect exterior și un interior revoluționar, cu opțiuni de personalizare mai numeroase ca oricând. Caracterul de automobil „plăcut de condus” care a făcut din Fiesta cel mai bine vândut automobil de clasă mică, timp de patru ani consecutivi, este și mai evident în noua generație.
“Faptul că împărtășim pasiunea clienților noștri față de Fiesta ne-a permis să ridicăm caracterul adorabil, distractiv și plin de dinamism al acestui model la un nou nivel, cu mai multe versiuni ca niciodată – fiecare dintre ele având propria personalitate” a declarat Jim Farley, Vice-președinte executiv și Președinte, Ford Europa. El a mai adăugat: “Acum avem o versiune Fiesta pentru fiecare șofer, inclusiv luxoasa Fiesta Vignale și crossover-ul Fiesta Active, cu tehnologii avansate și dotări la care clienții mașinilor de clasă mică puteau doar să viseze cu câțiva ani în urmă.”
Printre cele mai bune dotări de asistare a șoferului disponibile în această clasă - care se bazează pe tehnologii de detectare ce pot monitoriza calea de rulare cu până la 130 m în față - se numără și Sistemul de detectare a pietonilor, într-o versiune îmbunătățită, care este capabilă, în premieră, să ajute la prevenirea coliziunilor pe timp de noapte. Sistemul Ford de asistență activă la parcare oferă, la rândul său, posibilitatea de a controla și frânele în timpul manevrelor de parcare „mâini libere”, pentru a împiedica ciocnirile la viteză redusă.
De asemenea, Fiesta este primul model Ford dotat cu un sistem audio premium „B&O PLAY” și prima generație Fiesta care oferă acoperiș panoramic și culisant. SYNC 3, sistemul sofisticat de comunicații și divertisment, include și ecrane tactile de până la 8 inch; în același timp, reducerea cu aproape 50% al numărului de butoane de pe consola centrală garantează comenzi și mai intuitive, într-un interior spațios și ergonomic.
Gama de motorizări de ultimă generație include un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri și 140 CP, precum și un motor diesel TDCi de 1,5 litri și 120 CP - primul motor diesel de mare putere disponibil pe Ford Fiesta. Compania anticipează niveluri de emisii care pot coborî până la 82 g/km CO2, datorită unei noi transmisii cu 6 viteze, concepută pe baza tehnologiilor avansate de reducere a frecării.
Gama Fiesta a fost extinsă
Cea mai cuprinzătoare gamă Fiesta de până acum vine ca răspuns la cererea în creștere a consumatorilor pentru opțiuni cât mai variate și o calitate sporită la nivelul automobilelor din segmentul B.
Noua generație Fiesta va fi disponibilă, pentru prima oară, și în versiunea de lux Vignale, alăturându-se celorlalte modele Vignale care oferă produse și servicii superioare. Fiesta Vignale se alătură modelelor Mondeo, S-MAX, Kuga și Edge Vignale, ca expresie la superlativ a mărcii Ford în Europa, și aduce dotări cum ar fi jantele din aliaj de 18 inch cu design individualizat, un exterior exclusivist prin detaliile și culorile sale, precum și un interior elegant, cu scaune tapițate în piele, cu cusături încrustate și designul hexagonal specific.
Fiesta Active este primul model crossover Fiesta, care combină dinamica specifică modelului Fiesta, caracterul practic al unui hatchback și stilul funcțional, de inspirație SUV, incluzând o gardă la sol mai mare, șine de plafon și panouri de protecție suplimentare.
Puțin mai devreme, în cursul acestui an, Ford a prezentat pentru prima oară o gamă nouă de modele - ST-Line - care oferă un design exterior și interior inspirat de modelele Ford Performance, precum și motoare performante pe benzină (EcoBoost) și motorină (TDCi), pentru clienții care aspiră la imaginea sport a modelelor ST de la Ford, dar nu au nevoie de performanța maximă garantată de motoarele optimizate tip ST și de șasiul cu tehnologii sport.
Modelul Fiesta ST-Line este caracterizat de un design exterior sportiv, individualizat prin jantele din aliaj, barele de protecție și pragurile laterale. Interiorul se caracterizează prin scaunele sport, pedalele din aliaj și volanul tip motorsport, iar experiența la volan este optimizata datorită suspensiei tipice automobilelor sport.
A fost prezentat și elegantul model Fiesta Titanium, un etalon al calității și performanțelor pe care Fiesta le va oferi clienților din întreaga Europa. Modelele Ford cu niveluri superioare de echipare au reprezentat aproape 60% din cifra de vânzări în primele 10 luni ale anului 2016. Modelele Titanium au reprezentat 48% din vânzările de automobile Fiesta din acest an. Fiesta va fi disponibilă și cu echiparea Trend.
“Înmatriculările de modele de clasă B, cu dotări superioare, au crescut cu 24% față de anul anterior, în paralel cu o creștere de 11% a cererii de modele entry-level" a declarat Roelant de Waard, Vice-președinte și Director de Marketing, Vânzări și Service, Ford Europa. “Ford oferă acum o gamă mai amplă de opțiuni pentru clienții din segmentul B, cu un raport preț-valoare excepțional prin noul KA+, la care se adaugă noua familie Fiesta de autoturisme extrem de captivante și personalizate.”
[+] Noul Ford Fiesta 2017 - Dosar de presa (click pentru afisare)
Cel mai avansat, din punct de vedere tehnologic, automobil de clasă mică din lume
Noua generație Ford Fiesta se caracterizează printr-o gamă amplă de tehnologii de top în această clasă, care vizează amplificarea confortului, funcționalității și siguranței. Tehnologiile avansate de asistare a șoferului se bazează pe cele două camere video, trei senzori radar și 12 senzori cu ultrasunete care, împreună, au capacitatea de a monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului și de a scana drumul din față pe o distanță de până la 130 m – adică o distanță mai mare decât lungimea unui teren de fotbal.
Fiesta este primul model Ford care oferă o versiune îmbunătățită a Sistemului de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor, ce poate depista pietonii de pe carosabil sau in apropierea carosabilului, ori care ar putea intersecta traiectoria mașinii; depistarea este acum posibilă și pe timp de noapte, folosind lumina farurilor.
Sistemul este proiectat să reducă amploarea unor posibile coliziuni frontale cu alte vehicule sau cu pietoni, respectiv să ajute șoferii să evite complet anumite impacturi. Unghiul mai larg al camerei video permite o urmărire mai bună a pietonilor.
O altă dotare disponibilă pentru prima oară pe Fiesta este Sistemul de asistență activă la parcare, cu senzor pentru parcarea perpendiculară, care ajută șoferii să identifice spații de parcare adecvate și să parcheze în mod „mâini libere” în spatele sau în laterala altei mașini. Perfecționată pentru Fiesta, această tehnologie poate, acum, și să acționeze frânele dacă șoferii nu răspund la îndrumările sistemului și la avertizările de apropiere atunci când execută manevrele de rulare în față și în spate și când coliziunea cu o mașină sau alt obiect staționar este iminentă.
“Pentru unii șoferi, tehnologiile noastre de parcare automatizată reprezintă un fel de „șoc tehnologic”; ele sunt atât de avansate încât clienții care le folosesc pentru prima oară pot fi ușor șocați”, a declarat Darren Palmer, director Ford pentru linia de automobile de clasă mică, Ford Europa. “Intervențiile asupra frânelor efectuate de sistemul de asistență activă la parcare îi pot feri pe șoferii neatenți de coliziunile la viteze reduse și pot face ca parcările în locuri strâmte să devină mai puțin stresante” a mai spus acesta.
Alte caracteristici disponibile pentru prima oară la Fiesta și care oferă o funcționalitate sporită cuprind:
• Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, care poate, acum, sa monitorizeze limite diferite de viteză, aplicabile diferitelor benzi ale unei autostrăzi, și să actualizeze informațiile afișate pe bord atunci când șoferul schimbă banda de circulație;
• Faza lungă automată, care este și mai eficientă în situațiile în care un delimitator central separă sensurile de mers și care poate detecta camioanele care vin din față pentru a evita orbirea șoferilor situați deasupra delimitatorului. O nouă funcție de comutare automată a fazelor sporește confortul șoferilor la trecerea dintre faza lungă și faza scurtă.
Fiesta este primul automobil din segmentul său din Europa care oferă un Sistem de alertă la intersectarea cu traficul care poate avertiza șoferii, la ieșirea dintr-o parcare, cu privire la vehiculele ce ar putea să treacă prin spatele lor. Această dotare se numără printre cele 15 tehnologii de asistare a șoferului de care dispune Ford Fiesta, alături de tempomatul adaptiv, limitatorul inteligent de viteză, sistemul de avertizare pentru unghiul mort, sistemul de indicare a distanței, sistemul de avertizare a șoferului, sistemul de menținere a benzii de rulare, sistemul de avertizare la părăsirea benzii și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale.
Dotările SYNC 3 și B&O PLAY pentru divertisment de excepție
Sistemul Ford de comunicații și divertisment SYNC 3 îi va permite șoferului Fiesta să controleze sistemul audio, sistemul de navigație și smartphone-urile conectate, prin comenzi vocale simple, conversaționale.
Apăsând un buton și rostind pur și simplu “I need a coffee” („Am nevoie de o cafea”), “I need petrol” ("Am nevoie de combustibil”) sau “I need to park” („Vreau să parchez”), șoferii pot să localizeze cele mai apropiate cafenele, benzinării sau parcări și pot găsi gări, aeroporturi și hoteluri. Sistemul este compatibil cu sistemul Apple CarPlay și sistemul Android Auto™. SYNC 3 oferă și funcția SYNC AppLink, ce permite activarea prin voce a aplicațiilor de pe smartphone, inclusiv aplicațiile Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather și Los 40 Principales.
Afișajul tactil, cu ecran color de 8 inch, recunoaște toate gesturile consacrate de telefoanele inteligente, inclusiv „pinch and swipe”. SYNC 3 poate fi comandat și în varianta cu afișaj tactil de 6,5 inch, iar opțiunea MyFord Dock, în combinație cu un ecran tactil color de 4,2 inch, permite utilizatorilor să stocheze, să fixeze și încarce dispozitive portabile cum ar fi telefoanele mobile și sistemele de navigație. Toate afișajele disponibile pe Fiesta oferă o rezoluție de primă clasă și o luminozitate de până la 20 ori mai mare decât aceea a ecranelor furnizate de concurenții din domeniul auto, facilitând și mai mult citirea informațiilor de pe ecran și navigarea prin meniul de funcții.
Reflectând tendința consumatorilor de a adopta dispozitive multimedia portabile, Fiesta oferă conectivitate Bluetooth și două porturi USB ca dotare standard, cu opțiunea suplimentară a unui CD-Player integrat. Sistemul radio DAB este disponibil pe toată gama Fiesta. Indiferent de modul ales de șoferii Fiesta pentru a accesa muzica preferată, sistemul audio va oferi un sunet de înaltă calitate – mergând până la primul sistem audio B&O PLAY disponibil pe un model Ford.
Noile sisteme audio B&O PLAY - disponibile exclusiv pe gama de modele Ford - oferă o experiență audio elevată datorită faptului că sunt special proiectate si personalizate pentru fiecare model Ford, mergând până la calibrarea și amplasarea fiecărui difuzor in poziția optimă. În cazul Fiesta, asta înseamnă 10 difuzoare, inclusiv un subwoofer montat pe podea și un difuzor central, pentru gama medie, montat în partea superioară a tabloului de bord, proiectat cu un design unic și decorat o siglă din aluminiu B&O PLAY. Puterea totală a sistemului este de 675W, acesta fiind gestionat de un amplificator electronic care controlează egalizarea și mixarea sunetului, inclusiv modul selectabil Surround Sound, pentru un sunet și mai bogat și puternic, indiferent de locul ocupat în mașină.
Calitatea este in ADN-ul Fiesta
Noua generație Fiesta oferă un nivel și mai ridicat de calitate, prin caracteristicile tehnice îmbunătățite, tehnologia inovativă și aspectul său sofisticat, care include prima trapă panoramică vitrată pe toată lungimea, formată din două panouri de sticlă de înaltă rezistență, cu tentă fumurie, ce acoperă aproape toată lățimea mașinii.
Designul și finisajul exterior conferă mașinii un aspect premium. Senzorii de parcare sunt montați la nivelul caroseriei, fără protuberanțe, duzele ștergătoarelor de parbriz sunt ascunse sub marginea superioară a capotei, nu există șuruburi vizibile la stopuri sau la bara din spate, linia de închidere dintre plafon și hayon a fost micșorată cu 30%, toate acestea fiind exemple care ilustrează obsesia echipei de constructori ai automobilului Fiesta pentru calitate, cu rezultate pe care clienții le vor aprecia imediat.
Suprafețele continue, fără îmbinări vizibile, se regăsesc și în interior. O consolă centrală monobloc se continuă, în mod discret, cu panoul inferior de comenzi, pentru un aspect mai armonios; nu există niciun dispozitiv de fixare evident în zona podelei. Noua generație Fiesta dispune de vopseluri la cea mai înaltă calitate din industrie, chiar și pe suprafețele tridimensionale complexe.
Materiale folosite în fabricarea scaunelor și a mochetei din echiparea noii generații Fiesta au fost primele testate la Dunton, Marea Britanie, după modernizarea laboratorului Ford pentru materiale.
Elementele de sprijin lateral ale scaunelor au trecut prin 60.000 de cicluri de testare, a se verifica rezistența lor la uzură. Robustețea culorilor lor a fost testată cu un ”meteometru” și analizată cu un spectrometru pentru a exista garanția că materialele nu se decolorează în urma expunerii prelungite la razele ultraviolete. Pielea de pe scaune trebuie să reziste la cafeaua măcinată și la vopseaua din pantalonii din denim. Volanele îmbrăcate în piele sunt testate din punct de vedere al rezistenței la loțiunile de plajă.
Alte caracteristici, preluate în premieră pe Fiesta de la modelele Ford din clasele mai mari includ volanul încălzit, pentru confort în diminețile reci de iarnă, și un nou, elegant panou bord care include un afișaj TFT multifuncțional, de 4,2 inch, acesta fiind și cel care oferă mesajul de întâmpinare la pornirea automobilului.
O caroserie mai rigidă, un nivel redus al zgomotului și vibrațiilor de la motor, o izolare mai bună a grupului propulsor și un parbriz antifonat contribuie la o experiență mai confortabilă, de nivel premium, pentru șofer și pasagerii săi. Nivelul de antifonare, cel mai ridicat din această clasă, include un nivel al zgomotului de trafic de 29,3 sone (o unitate de măsură pentru intensitatea sunetului), la o viteză de rulare de 100 km/h (62 mph), adică o îmbunătățire de 7% față de generația anterioară.
De asemenea, șoferii vor constata că utilizarea zilnică a devenit și mai facilă. Răspunzând la informațiile primite de la clienți, Fiesta are în prezent ștergătoare de parbriz care acoperă o suprafață cu 13% mai mare, portiere care necesită un efort cu 20% mai redus pentru a le închide, precum și o gură de alimentare optimizată pentru a reduce scurgerile de carburant – păstrând în același timp sistemul de alimentare EasyFuel, care împiedică alimentarea cu un tip de combustibil greșit.
Sistemul de protecție pentru marginile portierei include o clapetă de protecție escamotabilă, integrată în portieră, care se deplasează pe poziție într-o fracțiune de secundă de la deschiderea portierei, împiedicând deteriorarea vopselei și a caroseriei și ajutând șoferii atunci când parchează în spații strâmte. Noua structură constructivă a plafonului dirijează apa pluvială dincolo de marginile plafonului, reducând riscul ca șoferul sau pasagerii să fie udați atunci când urcă sau coboară din automobil.
Testările suplimentare din timpul și de la finalul procesului de fabricație au îmbunătățit și mai mult calitatea. O nouă tehnologie de fabricație analizează frecvența zgomotului produs în timpul procesului de matrițare și poate identifica o componentă care nu întrunește standardele de calitate înainte ca aceasta să părăsească presa.
“Am acordat multă atenție elementelor și caracteristicilor pe care clienții le observă fără să își dea seama, de la liniile de îmbinare și până la rezistența pedalelor”, a declarat Palmer. “Fiesta este una dintre prezențele universale pe șosele iar obiectivul nostru a fost să oferim un automobil care să atragă de fiecare dată o privire admirativă.”
Design exterior în continuă evoluție
Toate cele patru versiuni Fiesta prezentate la Köln au în comun un design exterior care continuă îndrăzneala și vioiciunea Fiesta, adăugând însă note mai elegante, precum și un aspect mai dinamic și mai fluid.
Designul simplificat, liniile mai drepte și suprafețele reorganizate oferă o impresie vizuală mai puternică. Capota prezintă un aspect mai potolit, fără protuberanța centrală, ceea ce permite dominanța vizuală a noii grile frontale mai ample. Farurile elegante oferă un nou efect multi-dimensional care este recognoscibil imediat, fie zi sau noapte.
Profilul lateral este mai așezat și mai puțin ascuțit, iar în combinație cu lungimea caroseriei mai mare cu 71 mm și cu lățimea caroseriei mai mare cu 12 mm oferă o senzație de lungime și un aspect de calitate superioară. Linia mediană se prelungește până la faruri, iar linia ferestrelor este și ea alungită, în armonie cu aspectul fluid și neîntrerupt. Chiar și oglinzile laterale prezintă o linie dreaptă între secțiunea superioară și cea inferioară, care nu mai este întreruptă de luminile de semnalizare.
Partea laterală a caroseriei oferă un nivel de cizelare excepțional pentru acest segment, destinat să emită reflexii captivante sub luminile citadine. Aspectul unic al roților cu jante de până la 18 inch, cu design asimetric, e destinat să evoce deplasarea chiar și atunci când acestea sunt imobile. În partea din spate, noile stopuri orizontale accentuează aspectul mai lat al mașinii, prin volumele mai ample și modelul de iluminare în formă de C.
“Reacția generală a clienților la designul dinamic al generației actuale Fiesta, o reacție care continuă să fie extrem de bună, reprezintă un factor important al poziției de lider în acest segment, pe care Fiesta o ocupa chiar și după 7 ani”, a declarat Joel Piaskowski, director de proiectare Ford Europa. “Am continuat să evoluăm limbajul de design pentru a îl face contemporan, dar fără ca prin aceasta să pierdem personalitatea specifică Fiesta, pe care clienții noștri o apreciază. Noua generație Fiesta este mai rafinată, este mult mai cizelată, dar își păstrează atracția emoțională. Exteriorul este simplificat din punct de vedere vizual, permițându-ne să creăm personalități mai puternice pentru versiunile din noua gamă, fiecare dintre ele având grilă, fascii și detalii care vor atrage o plajă mult mai amplă de clienți".
Fiecare dintre cele patru versiuni ale Ford Fiesta oferă un design unic, ce a fost construit plecând de la un design simplificat, de bază, putând fi personalizat în continuare prin opțiuni de individualizare care includ plafonul și capacele de oglinzi contrastante, în alb, negru, Bohai Bay Mint sau noua culoare Chrome Copper. Gama de culori exterioare a fost îmbogățită cu Blue Wave și, pentru Fiesta Vignale, cu Milano Grigio.
Fiesta Vignale exercită, prin designul unic al grilei frontale, precum și ancadramentele frontale și ale farurilor de ceață, săgeata de pe laterală și elementele decorative din partea din spate, o atracție plină de eleganță. Fiesta Titanium este decorată cu elemente cromate, pentru un stil simplist dar elegant. Farurile de ceață verticale sunt conectate prin bara de protecție cu o linie jucăușă, care face ca automobilul să aibă un aspect mai optimist și mai primitor.
Grila frontală a versiunii Fiesta ST-Line, cu plasa simplă inspirată de modelele Ford Performance, este menită să fie reprezentativă pentru performanța acestei versiuni sportive. Caroseria în stil sport este mai unghiulară și mai agresivă. Un spoiler spate contribuie la obținerea unui aspect de stabilitate și control deplin.
Fiesta Active se diferențiază în plus prin suspensiile înălțate, cu elemente închise la culoare ce se continuă de la marginea barei de protecție, prin arcurile roților și pe praguri, până în partea din spate. Grila frontală hexagonală, împreună cu elementele de culoare închisă de la hayon, și barele pentru portbagaj și plafonul contrastant, sunt menite toate să contribuie la obținerea unui aspect mai rezistent și versatil.
Confortul interior și stilul individualizat
Designul interior, orientat către utilizator, al noii generații Fiesta este influențat de interacțiunile consumatorului cu dispozitivele inteligente și tabletele. Lăsând o primă impresie de spațiu mai mare și superior calitativ, datorită designului ergonomic și materialelor plăcute la atingere folosite, inclusiv pentru panoul de bord, interiorul organizat logic dar totuși plin de căldură oferă un spațiu calm și liniștit pe care clienții îl pot personaliza cu ajutorul unei game de noi opțiuni de individualizare.
Destinate să adauge un caracter individualizat dar care să mențină echilibrul și armonia habitaclului, opțiunile includ elemente decorative pentru panoul de bord, mânerele portierelor și capacele oglinzilor retrovizoare, în culorile Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue sau Chrome Copper.
“Interiorul noii generații Fiesta este revoluționar, din punct de vedere al designului dar și al execuției”, a declarat Piaskowski. “Fiecare interior subliniază și întărește, din punct de vedere vizual, diferitele personalități din gama Fiesta. Noile versiuni de design vor oferi clienților materiale și finisări de calitate, tehnologii avansate, precum și posibilitatea de a își exprima personalitatea prin opțiunile de individualizare."
Filozofia unui interior liniștitor este sprijinită de comenzile și mai ușor de folosit. Numărul de butoane de pe consola centrală a fost redus cu aproape jumătate, numeroase comenzi de conectare și divertisment fiind relocate în afișajul tactil de 8 inch. Alegerea pozițiilor celor mai naturale și ergonomice pentru comenzi și afișajele tactile au fost confirmate prin folosirea programelor de tip „eye-tracking”, iar ecranul central și panoul de bord sunt poziționate astfel încât să ofere informațiile în mod clar, la o simplă privire.
Pasagerii de pe bancheta din spate beneficiază de spațiu pentru genunchi cu 16 mm mai mare, scaunele au spătare mai subțiri și mai moi, cu sprijin lateral mai consistent. Cotiera de la scaunul din față este poziționată astfel încât să fie și mai accesibilă - 19% dintre șoferii cei mai înalți și cei mai scunzi ai modelului Fiesta pot acum să utilizeze cotiera în mod confortabil. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime și oferă sprijin lombar pentru un confort sporit; amplasarea tetierei a fost și ea optimizată în favoarea tuturor ocupanților.
Hayonul noii generații Fiesta este mai lat, pentru a ușura accesul la portbagaj, iar spațiul total de depozitare a obiectelor personale include un torpedo cu 20% mai spațios și spațiu pentru dispozitivele media cu un volum total de 1l, amplasat în consola centrală. Portierele din spate au spații de depozitare pentru sticle de 0,6l pentru excursiile în familie.
Mai inteligent, mai rezistent, mai sigur
Ford anticipează că sistemele de siguranță active și pasive ale modelului Fiesta, combinate cu gama largă de tehnologii de asistare a șoferului, vor conduce la obținerea scorului maxim la testele de siguranță Euro NCAP. Fiesta este primul model Ford din Europa care beneficiază de simulări computerizate ale testelor de impact pentru întregul vehicul, utilizând noua tehnologie avansată de analiză a ansamblurilor complete (Finite Element Analysis); astfel, se facilitează optimizarea dotărilor de siguranță, pornind de la airbag-uri și până la armăturile caroseriei.
Caroseria Fiesta conține cu 36 la sută mai mult oțel-bor pentru rezistență mai mare în zonele cheie, inclusiv în secțiunea superioară a stâlpului B (construit într-o nouă abordare, cu o configurație în T pentru a transfera mult mai eficient forța impactului lateral spre plafon). Secțiunile transversale ale portierelor au fost reproiectate și ele și protejează suplimentar pasagerii împotriva pătrunderii la impact lateral, iar acum portierele sunt dotate și cu senzori de presiune care permit activarea sistemelor de restricționare cu câteva milisecunde mai devreme.
Elementele de restricționare prezintă caracteristici inovatoare, cum ar fi un element de blocare a centurii de siguranță – un dispozitiv acționat mecanic ce ajută la prevenirea alunecării centurii în timpul unui accident, și care elimină necesitatea montării unui airbag în zona genunchilor șoferului. Bancheta din spate este dotată acum cu limitatoare de greutate și elemente de pre-tensionare – acestea fiind oferite până acum doar pentru ocupanții scaunelor din față – pentru a asigura și mai bine pasagerii și a ajuta la prevenirea vătămărilor asociate cu centura de siguranță.
Părinții cu copii mici vor beneficia de airbag-uri pentru scaunul din dreapta față care pot fi dezactivate astfel încât să poată monta scaunele speciale pentru copii. Protecția pietonilor este îmbunătățită prin farurile are sunt proiectate să se retragă la impact iar capota pliabilă și ansamblul ștergătorului de parbriz sunt concepute să cedeze în cazul unui impact frontal.
Sisteme sofisticate de propulsie
O gamă simplificată de motoare sofisticate, atât diesel cât și pe benzină, ce îndeplinesc standardele Euro 6, oferă o performanță ridicată și un consum eficientizat, pentru o experiență la volan de top în această clasă și pentru a reduce costurile de utilizare.
Motorul pe benzină de Ford EcoBoost de 1,0 litri, câștigător al mai multor premii, este disponibil în versiuni de putere de 100 CP, 125 CP și 140 CP, precum și împreună cu noua transmisie manuală cu 6 trepte și cu arhitectură care reduce frecarea, contribuind la obținerea unor emisii de CO2 de numai 97 g/km*; opțional, pentru versiunea de 100 CP se poate opta pentru o transmisie automată cu 6 trepte și cu padele de schimbare a vitezelor.
Motorul turbo-alimentat, în trei cilindri, 1,0 EcoBoost este dotat cu tehnologii avansate, inclusiv injecția directă de benzină la presiune înaltă, dublă distribuție variabilă și un concept inovativ de amplasare a arborelui cotit pentru o optimizare de neegalat.
Motorul TDCi de 1,5 litri, care oferă 120 CP, este primul propulsor diesel de mare putere oferit pentru Fiesta – furnizând o combinație versatilă de putere, cuplu și eficiență a consumului pentru o experiență plăcută la volan, precum și o cutie de viteze manuală în șase trepte și emisii reduse de CO2 – anticipându-se 89 g/km. Motorul de 1,5 litri TDCi este de asemenea oferit și în versiunea cu 85 CP – 10 CP în plus față de cel mai eficient model Fiesta din generația anterioară, din punct de vedere al consumului – cu emisii anticipate de CO2 de 82 g/km prin noua cutie de viteze manuală în șase trepte de la Ford.
Motorul de 1,5 litri TDCi beneficiază de un concept optimizat al camerei de combustie, de supraalimentare – inclusiv de geometrie variabilă pentru versiunea de 120 CP – și de un sistem sofisticat de injecție, care optimizează performanța. Sistemul inteligent de reîncărcare regenerativă sporește eficiența prin antrenarea selectivă a alternatorului și încărcarea bateriei atunci când vehiculul rulează liber sau frânează.
Motorul pe benzină de 1,1 litri de la Ford are aceeași arhitectură în trei cilindri ca și motorul de un litru EcoBoost și este oferit cu o nouă transmisie manuală în cinci trepte pentru versiunile de 70 CP și 85 CP, înlocuind motorul pe benzină de 1,25 litri cu aspirație naturală și asigurând o putere mai mare și emisii de CO2 reduse, anticipându-se valori de până la 101 g/km.
Eficiența consumului este mărită și prin echiparea cu tehnologia Auto Start Stop pentru toate motoarele și cu funcția Active Grille Shutter pentru motoarele 1,0 litri EcoBoost și 1.5 litri TDCi (acesta din urmă în versiunea 85 CP). Un nou buton Eco pentru transmisia manuală reglează parametrii motorului și alimentării, ajutând șoferii să economisească și mai mult combustibil atunci când doresc. Structura aerodinamică a scutului de sub mașină reduce și ea rezistența la înaintare.
Șofat și mai plăcut
Noua generație Fiesta vine cu noi îmbunătățiri la cea mai bună dinamică din clasa sa, oferind o aderență sporită, performanțe de frânare mai bune și o direcție mai plăcut de utilizat, împreună cu niveluri sporite de confort și rafinament, datorită fiecărei componente optimizate astfel încât să îmbunătățească experiența la volan.
Folosirea la scară mai mare a oțelului-bor, a sudurii cu laser, a unor puncte de contact mai rigide pe șasiu și la punctele de prindere a cadrului transversal oferă o rigiditate sporită cu 15%. Ecartamentul frontal este mărit cu 30 mm, ecartamentul spate este mărit cu 10 mm și ampatamentul este mărit cu 4 mm, permițând optimizarea suspensiilor astfel încât să deservească roți mai mari, de până la 18 inch. O bară stabilizatoare frontală mai rigidă, goală pe dinăuntru, contribuie la un control mai bun al ruliului și senzația unei direcții mai ferme. Frecarea coloanei de direcție este redusă cu 20% iar cutiile de viteze oferă schimbări de viteză și mai line și fluide.
Șasiul noii generații Fiesta oferă în prezent o aderență în viraje cu 10% mai mare, datorată Sistemului de control electronic al cuplului motor, care ameliorează experiența la volan prin acționarea subtilă a frânelor, pe anumite roți, mărind aderența și stabilitatea. Distanțele de frânare la o viteză de 100 km/h (62 mph) au fost reduse cu peste 8%. Modelele cu peste 100CP sunt echipate cu discuri de frână spate.
Noile suspensii dublu-conectate sunt de două ori mai rigide decât cele de pe generația anterioară, făcând posibil un răspuns mai rapid la comenzile de direcție. Suspensiile sunt curbate într-o formă special proiectată pentru a garanta mai buna izolare față de denivelările drumului și, împreună cu o bară de stabilizare spate mai mare, reduce impactul micilor gropi și nivelul de zgomot de trafic în interiorul mașinii.
“Experiența plăcută la volan reprezintă elementul central al atracției exercitate de Fiesta iar noua generație Fiesta păstrează integral acel caracter ce a încântat mai multe generații de șoferi, cu cea mai dinamică, cea mai sportivă și cea mai echilibrată experiență de până acum”, a declarat Joe Bakaj, Vice-președinte Product Development, Ford Europa. „Oferind un aspect mai stilat, un rafinament mai profund, mai multă tehnologie și mai multă distracție, automobilul de clasă mică preferat de întregul continent este acum mai Fiesta ca oricând”