Lexus a lansat în premieră la Salonul Auto de la Detroit versiunea ultra-performantă a noului RC Coupe. Noul Lexus RC F este echipat cu cel mai puternic motor V8 al companiei, ce generează 450 CP.
›Galerie foto:
Lexus RC F a fost creat ca și concurent direct pentru BMW M4, fiind echipat în exterior cu un kit aerodinamic mai agresiv, ce include o nouă bară frontală de protecție, praguri revizuite și aripi ventilate. Se remarcă grila de mari dimensiuni și jante din aluminiu forjat de 19 inch. Mașina poate fi echipată și cu un pachet opțional de fibră de carbon, ce adaugă un acoperiș și capota motorului din fibră și un eleron activ, ce se activează la peste 80 km/h și se retrage la viteze mai mici de 40 km/h.
Interiorul este standard RC, dar cu scaune sport, instrumente de bord revizuite, pedalier din aluminiu și volan nou, mai sportiv.
Marele impact vizual al lui RC F este pe măsura puterii impresionante a noului motor de 5.0 litri. Generând peste 450 CP, noul Lexus RC F este cel mai puternic model cu motor V8 produs până acum de brandul japonez de mașini premium, divizie a Toyota.
Pentru a valorifica potențialul motorului cu cea mai bună eficiență, Lexus RC F folosește o nouă transmisie cu 8 trepte, special calibrată, în premieră pentru un mode cu motor amplasat în față și tracțiune spate, precum și un sistem ce distribuie cuplul roților în mod variabil (Torque Vectoring Differential) pentru a asigura cea mai bună aderență și control al vehiculului.
„Am construit RC F pentru plăcerea tuturor entuziaștilor, indiferent de nivelul lor de experiență. Există o falsă percepție că mașinile de curse sunt greu de condus. De fapt, sunt ușor de condus în mâinile potrivite pentru că au fost construite special în funcție de nivelul de calificare al șoferilor. Așa e și cu RC F. Electronicele pot fi modificate instant la bord pentru a oferi niveluri potrivite de performanță și protecție. Dar chiar și la setările de bază, este o bombă”, a declarat Yukihiko Yaguchi, inginer șef pentru RC F.
Noul Lexus RC F are un motor de 5.0 litri cu 32 de valve ce dezvoltă 450 CP și 520 Nm. Vehiculul poate accelera de la 0-100 km/h în 4,7 secunde și poate atinge o viteză maximă de 270 km/h. Interesant este că „motorul rulează în ciclul Atkinson la viteze de croazieră pentru îmbunătățirea consumului de carburant, și schimbă pe ciclul Otto la turații ridicate, pentru performanțe mai bune”.
Dezvăluirea noului Lexus RC F de la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) coincide cu a 25-a aniversare a brandului Lexus, lansat la același eveniment.