Cu un total de 14.022 unități, Gallardo nu este doar modelul Lamborghini cu cea mai mare producție, ci este și unul dintre cele mai de succes vehicule super sport.
Lansat pe piață acum zece ani, odată cu cea de-a 40-a aniversare a companiei, Gallardo a marcat fundamental istoria Lamborghini. În primele patru decade, compania a produs în medie doar 250 de mașini pe an. În decada lui Gallardo, producția a crescut la circa 2.000 unități pe an, păstrând natura exclusivistă a mărcii.
Cariera lui Lamborghini Gallardo a început în 2003, la Salonul Auto de la Geneva. Cu un design unic și extrem, creat de Centro Stile Lamborghini, Gallardo a fost și un concept tehnic competitiv din prima zi: șasiu din aluminiu, motor V10 cu aspirație normală, transmisie secvențială e-gear complet robotizată, sistem de tracțiune integrală permanentă.
Versiunea decapotabilă Gallardo Spyder a fost lansată în 2005, iar Gallardo Superleggera în 2007. A doua generație Gallardo a fost lansată în 2008, aducând un nou motor cu injecție directă de 560 CP, plus alte îmbunătățiri. Noul Gallardo LP 570-4 Superleggera a urmat în 2010 cu motor de 570 CP, plus versiunea decapotabilă Gallardo LP 570-4 Spyder Performante. Ocupând o altă nișă în spectrul versiunilor Gallardo a fost și ediția limitată LP 550-2 Velentino Balboni și LP 550-2 Spyder.
Punctul culminant al performanțelor sportive între cele 32 de variante Gallardo a fost marcat de Super Trofeo Stradale și, în final, de Gallardo Squadra Corse.
Lamborghini Gallardo a fost vândut în peste 45 de țări din toată lumea.
Compania italiană nu a dezvăluit nimic despre succesorul lui Gallardo, dar conform speculațiilor din presă, acesta este așteptat să se numească
Cabrera. Modelul va fi introdus curând și ar putea avea un motor V10 de 5,2 litri și circa 600 CP.