"Comisia de privatizare, condusă de Sebastian Vlădescu, și echipa Ford s-au întâlnit, luni, la AVAS, pentru a analiza impactul deciziei Comisiei Europene asupra procesului de privatizare al Automobile Craiova. Cele două părți au discutat aspectele tehnice necesare intrării în vigoare a contractului", se arată într-un comunicat al AVAS, remis agenției MEDIAFAX.
Potrivit comunicatului, cele doua părți sunt optimiste că până la sfârșitul lunii martie Ford Motor va deveni acționar majoritar la Automobile Craiova, ceea ce va permite dezvoltarea acestui proiect industrial cu impact asupra regiunii. Ford a fost singurul ofertant în licitația organizată anul trecut de Guvern pentru pachetul de 72,4% din acțiunile Automobile Craiova deținut de stat.
Ford va intra în posesia acțiunilor după ce va plăti statului 57 de milioane de euro. Comisia Europeană a lansat, în octombrie 2007, o investigație privind procesul de privatizare și a solicitat, la sfârșitul lunii februarie 2008, Guvernului să recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, sumă care reprezintă, potrivit oficialilor europeni, ajutor de stat ilegal acordat constructorului auto.
La privatizarea uzinei auto din Craiova, AVAS a impus cumpărătorului să realizeze o producție de minim 200.000 de automobile în al patrulea an de la privatizare, să efectueze o serie de investiții și să-i păstreze pe cei 3.900 de foști angajați ai întreprinderii Automobile Craiova și ai filialei acesteia, Daewoo România.