Ultimul automobil Lancia Ypsilon subcompact va ieși de pe linia de fabricație a uzinei cu o istorie de 41 de ani pe 24 noiembrie 2011, transmite
Mediafax.
Decizia are loc în condițiile în care supracapacitatea de producție din Europa ar putea crește anul viitor cu 41%, la 2,92 milioane de vehicule, potrivit estimărilor companiei de analiză a pieței IHS Automotive.
În urma măsurii, capacitatea de producție a Fiat va scădea cu până la 140.000 de vehicule pe an.
"Sectorul auto mondial suferă de ani de zile de supracapacitate. În Europa, situația a ajuns în punctul de sufocare", a declarat directorul general al Fiat, Sergio Marchionne.
Șeful Fiat a participat vineri, alături de directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, și șeful Ford Motor în Europa, Stephen Odell, la
o reuniune a liderilor companiilor de profil cu reprezentanți ai Comisiei Europene, pentru a discuta perspectivele industriei auto.
Asociația europeană ACEA a cerut liderilor politici să acționeze rapid pentru a readuce încrederea în regiune.
Marchionne a fost ales vineri președinte ale ACEA.
"Una dintre speranțele mele este de a vedea dorința de refacere a stabilității economice în Europa, care ar reduce presiunile asupra industriei auto. Avem nevoie de o piață sănătoasă pentru a putea rezolva problema supracapacității", a afirmat Marchionne la Bruxelles.