La un preț mediu de 6 mil. euro pe kilometrul de autostradă cu cât se construiește în România, înseamnă că, dacă toți banii ar merge în construirea de autostrăzi, în preajma lui 2020 România ar trebui să aibă 1.000 de kilometri de autostradă construiți doar cu banii UE, scrie
zf.ro
Din nefericire, banii UE se adresează întregului sector de transport și privesc, prin urmare, și autostrăzile, și șoselele, și căile ferate, și căile navigabile.
În planul de autostrăzi publicat la finele anului trecut, guvernul bugetează totuși o sumă însemnată din cei 6,1 miliarde de euro, anume 4,8 miliarde de euro, ceea ce ar însemna 800 de kilometri de autostradă.
Acordul de Parteneriat adoptat ieri de Comisia Europeană consfințește că România va finanța toate cele 11 „obiective tematice“ pentru care se putea cere finanțare de la UE, deși specialiștii au sugerat în trecut să fie alese doar câteva zone strategice cum ar fi infrastructura, tocmai pentru ca progresul să fie evident.