"În 2016, vom avea aproape 250 de kilometri de autostradă finalizați. Vom circula efectiv pe încă 50 de kilometri la finele anului 2015. Adică, vom pleca de la Sibiu la Nădlac și vom pleca de la Cluj spre Borș și vom pleca de la Cluj spre Tg. Mureș și de la Făgăraș spre Brașov-Turda-Sebeș și vor fi începute lucrările de la Iași spre Transilvania, de la Pitești spre Transilvania, adică spre Sibiu și, sper, și cele la Comarnic-Brașov", a spus Rus, într-o conferință de presă, citat de
Agerpres.
Șeful de la Transporturi a precizat că, în 2016, cu siguranță se va putea circula pe Sibiu-Nădlac și pe Cluj-Borș, excepție făcând o zona cuprinsă între Mihăiești și Suplacu de Barcău, care s-ar putea să fie finalizată în 2017. De asemenea, tot din 2016 se va putea circula pe Cluj — Tg. Mureș, pe Tg. Mureș — Făgăraș, Sibiu — Făgăraș și Făgăraș — Brașov.
Ioan Rus a subliniat că au fost identificate câteva proiecte critice, precum Valea Oltului, iar în următoarele două săptămâni urmează să fie nominalizat câștigătorul contractului de fezabilitate.
Potrivit acestuia, în 2015 DN 7 Pitești — Sibiu va fi extins din loc în loc cu a treia bandă, pentru fluidizarea traficului.
Și pe DN1 au fost identificate mai multe zone unde se poate face a treia bandă.
La priorități sunt trecute lucrări care vor începe în 2015 și vor viza rezolvarea problemelor de infrastructură din regiuni mai puțin dezvoltate economic.
În prezent sunt operabili aproximativ 700 de kilometri de autostradă, conform ministrului Transporturilor, Ioan Rus