update 14 iunie:
Primele vehicule create de Saab sub noul proprietar vor fi electrice, bazate pe modelul Saab 9-3. Mașinile electrice vor fi puse în vânzare la începutul anului 2014, a anunțat noul proprietar al constructorului, National Electric Vehicle Sweden AB și producătorul suedez de automobile, într-un comunicat de presă comun.
Cele două părți s-au înțeles să nu divulge prețul tranzacției.
Saab nu a mai construit mașini din martie 2011, când producția a fost oprită ca urmare a lipsei fondurilor. Compania a intrat în faliment în decembrie 2012.
Saab 9-3 ePower (foto) a fost prezentat la Paris Motor Show din 2010 sub formă de prototip electric.
text original 7 iunie:
National Electric Vehicle Sweden (NEVS) va plăti între 1,5 și 1,8 miliarde de coroane (210-250 milioane de dolari) pentru Saab, excluzând compania de piese de schimb Saab Parts, conform unor știri venite din Suedia.
NEVS nu a confirmat aceste informații. „Pot doar să vă spun că am licitat pentru Saab”, a declarat pentru Automotive News Europe purtătorul de cuvânt al companiei, Mikael Ostlund.
Administratorul ce se ocupă de falimentul Saab, Hans Bergqvist nu a fost disponibil pentru comentarii.
Conform propriului site, compania NEVS este deținută în proporție de 51% de National Modern Energy Holdings cu sediul în Hong-Kong, ce se concentrează pe producția de energie din surse alternative în China. Restul de 49% este deținut de Sun Investment, o companie japoneză ce sprijină întreprinderile cu energie alternativă.
NEVS a fost creată în aprilie, „doar cu scopul de a cumpăra bunurile Saab”, conform companiei, al cărui președinte este Karl-Erling Trogen, un fost director la Volvo Trucks.
NEVS nu vorbește despre planurile sale pentru Saab, refuzând să spună dacă are de gând să producă doar mașini electrice la uzina Trollhatten, Suedia.
Saab a cerut falimentul în decembrie, după ce a rămas fără bani în nenumăratele încercări de a-și îndeplini țintele de vânzări. General Motors a vândut compania în februarie 2010 către producătorul de mașini sport Spyker.