Acestea, de foarte multe ori au “prins la mijloc” proprietarul autovehiculului avariat în sensul că, de multe ori, fie reparațiile s-au făcut în ateliere neautorizate de către producător, fie s-au folosit piese de schimb necorespunzătoare, fie ambele, ceea ce a condus, în numeroase cazuri, la scăderea calității lucrărilor efectuate.
Problemele de acest fel, care apăreau sporadic în perioada anterioară anului 2009 au devenit, în ultima vreme, frecvente, ajungând deseori subiect de presă și tema de dezbatere între entitățile implicate în cadrul unor conferințe și evenimente de profil.
Din experiență membrilor APIA, s-a constatat că la această situație a contribuit, pe lângă unele lipsuri sau inconsistente ale legislației referitoare la asigurarea auto și informarea deficitară a proprietarilor/utilizatorilor de autovehicule implicate în evenimente rutiere, în ceea ce privește procedura de urmat în caz de dauna, precum și opțiunile existente.
În acest sens, în calitate de asociație profesională reprezentativă pentru sectorul auto din România APIA a elaborat și
a postat un pachet informativ în care sunt descrise drepturile dar și opțiunile pe care le are proprietarul/utilizatorul unui autovehicul avariat în urmă unui accident rutier, atât în ceea ce privește unitatea reparatoare la care urmează să să efectueze remedierea daunei cât și în ceea ce privește componentele utilizate.
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile – APIA – a luat ființă în anul 1994 și reunește azi cele mai importante societăți din domeniul automobilului: producătorii naționali, importatorii de autovehicule precum și alte firme de renume din domeniul componentelor și accesoriilor auto sau al lubrifianților.
Începând cu anul 1996, APIA este membru al Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile – OICA, forul mondial al constructorilor de automobile.