Topul 100 „Cool Brands” a fost realizat de 66 de formatori de opinie și trendsetteri români. Lista inițială a cuprins 300 de branduri, selectate în urma cercetării și documentării în publicații sau social media. Conform revistei Forbes România, selecția formatorilor de opinie, intervievarea acestora, analiza și interpretarea rezultatelor a fost realizata de ANTZ, agentie de coolhunting. Cei 66 de formatori de opinie au ales 10 branduri/categorie, în ordinea crescătoare privind factorul „cool” pe care acestea îl dețin din punctul lor de vedere.
Printre cele mai cool branduri, alături de smart, se mai numără Dior, Valentino, Starbucks, Ikea, Librăriile Cărturești, Harley-Davidson, OMV, Createur5dEmotion, Clinica Regina Maria sau Plafar.
În perspectiva celor de la Forbes, factorul “cool” este prin excelență subiectiv și personal. Formatorilor de opinie nu li s-a dat o definiție precisă a termenului, dar au fost rugați să pornească de la următoarele criterii: inovație, stil, originalitate, autenticitate, dezirabilitate și unicitate.
„Sloganul smart este „Open your mind!”, așa că ne bucurăm să vedem că trendsetterii din România sunt deschiși și văd în smart automobilul prezentului și viitorul: mașina citadină, pregătită pentru cele mai cool experiențe. În fond, este cool să fii smart!”, a declarat Monica Floriștean, Marketing/Communications Mercedes-Benz Cars.