Dacă nu știi
ce scule trebuie să ai într-un atelier auto, poți să ții cont de recomandările noaste:
1. Mașina de înșurubat cu impact este una dintre cele mai importante scule pe care trebuie să le ai într-un atelier auto. Dacă în cazul celorlalte scule poți să faci puțin rabat de la calitate pentru început, șurubelnița sau mașina de înșurubat cu impact trebuie să fie de calitate. Ce înțelegem prin calitate?
- trebuie să fie profesională, să funcționeze cu acumulatori de cel puțin 18 V, acumulatorii să aibă de la 5 Ah în sus, momentul de torsiune să aibă cât mai mulți Nm și să poți seta cu ușurință treptele momentului de torsiune. Ca în cazul tuturor sculelor care funcționează cu acumulatori un mare plus ar fi să fie brushless/în traducere să aibă motor fără perii, această funcție prelungește durata de viață a motorului, iar investiția va fi sigur amortizată destul de rapid.
2. Mașina de lustruit sau mașina de polisat este indispensabilă în atelierele auto care se ocupă și de caroseria auto, nu doar de partea de vulcanizare care presupune în special lucrul cu o mașină de înșurubat cu impact sau cu truse de de scule de mână mixte. Ce înseamnă mai exact un polish auto? Se referă de fapt la șlefuirea unei părți din lacul protector al caroseriei, mai exact al stratului de la exterior, cel care dă de fapt culoarea mașinii. Printre principalele caracteristici ale unei mașini de lustruit se numără: turația constantă și turația reglabilă, care asigură o îndepărtare egală a lacului, dimensiunea talerului (cele mai uzuale dimensiuni variază între 150 mm și 240 mm) și, bineînțeles, puterea mașinii de polisat.
3. Suflanta cu aer cald sau pistolul cu aer cald, se folosește tot pentru lucrări care țin de caroserie, dacă ai îndepărtat un strat de vopsea/folia de pe geamurile mașinii, chiar și pentru îndepărtarea parbrizului prin încalzirea marginilor acestuia.
4. Fierăstraul sabie este esențial dacă te ocupi de dezmembrări auto: spre deosebire de polizorul unghiular care este mai degrabă potrivit dacă sudezi imediat după ce tai caroseria tăiată (taie la cald, ceea ce înseamnă că împrăștie scântei și în felul acesta crește riscul de coroziune), fierăstrăul sabie taie la rece, nu împrăștie scântei, iar riscul de coroziune este scăzut.
5.
Compresorul se utilizează împreună cu sculele pneumatice și poți să îl folosești pentru curățarea sculele electrice, umflarea roților etc.
6. Trusa de scule de mână mixtă. De aici nu trebuie să lipsească: cheile fixe/reglabile de diferite dimensiuni, clești, ciocane, șurubelnițe și chiar și banalul patent. Poți să îți achiziționezi o trusă de scule de mână deja echipată sau să îți creezi singur una, personalizată pe nevoile tale.
7. Cricul: indiferent dacă este mecanic sau hidraulic, cricul este indispensabil în momentul în care lucrezi sub mașină ca să fii sigur că ajungi chiar și în locurile greu accesibile. Cele mai uzuale cricuri auto sunt cele de tip: butelie, crocodil, foarfecă sau offroad. În general un cric auto poate avea o capacitate de ridicare cuprinsă între 1.2 T si 50 T, iar în ceea ce privește funcțiile extra, roțile de transport sau acționarea cu pedală îți pot ușura foarte mult munca.