Noi modele entry-level cu propulsie plug-in hybrid pentru BMW Seria 3 �i BMW Seria 5
Cel mai accesibil BMW Seria 3 plug-in hybrid pe pia�a din Rom�nia, 320e Sedan, va costa 36250 Euro f�r� TVA, �n timp ce 520e Sedan va fi disponibil pentru 45550 Euro f�r� TVA.
BMW Group continu� ofensiva de electrificare cu lansarea pe pia�� a �nc� patru modele plug-in hybrid. Din martie 2021, clien�ii vor avea deja posibilitatea de a alege dintre patru variante plug-in hybrid pentru BMW Seria 3 �i cinci pentru BMW Seria 5.
Eficien�a energetic�, economia �i pl�cerea condusului sunt combinate �n noile modele plug-in hybrid entry-level ale BMW Seria 3 �i BMW Seria 5. Din martie 2021, ambele game vor fi completate cu alte dou� modele. Noile variante ale modelelor BMW Seria 3 Sedan �i BMW Seria 3 Touring, precum �i BMW Seria 5 Sedan �i BMW Seria 5 Touring dispun de a patra genera�ie a tehnologiei BMW eDrive.
�n acest fel, BMW Group �i continu� �n mod constant ofensiva �n domeniul automobilelor cu sisteme de propulsie electrificate. Pentru anul 2021, BMW Group �i propune s� creasc� v�nz�rile de automobile cu sisteme de propulsie electrificate cu aproximativ 50% fa�� de 2020, deja un an cu performan�e record. Noile modele plug-in hybrid ale BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 ofer� pentru a atrage noi grupuri de clien�i c�tre solu�ii de mobilitate electrificat�. Pentru BMW Seria 3 vor exista deja patru modele plug-in hybrid, dintre care trei vor fi disponibile op�ional �i cu BMW xDrive. BMW Seria 5 va cuprinde cinci modele, trei dintre ele dispun de trac�iune integral� inteligent� ca dotare standard sau op�ional�. �n total, BMW Group va oferi 15 modele BMW �i un model MINI cu propulsie plug-in hybrid din martie 2021. Extinderea actual� a gamei reprezint� urm�torul pas logic pe drumul c�tre o gam� de modele care va include deja 25 de automobile electrificate p�n� �n 2023.
Noua gam� include urm�toarele variante de model:
BMW 320e Sedan: consum mediu mixt 1,3-1,8 l/100 km; consum mediu de energie 16,1-18,1 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 29-41 g/km; pre� de v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 36250 euro,
BMW 320e Touring: consum mediu mixt 1,4-1,9 l/100 km; consum mediu de energie 16,7-18,6 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 32-44 g/km; pre� de v�nzare �n Germania (inclusiv TVA 19%) 49.000 euro,
BMW 320e xDrive Touring: consum mediu mixt 1,5-2,2 l/100 km; consum mediu de energie 17,3-19,5 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 35-49 g/km; pre� v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 38000 euro,
BMW 520e Sedan: consum mediu mixt 1,3-1,8 l/100 km; consum mediu de energie 16,3-18,2 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 30-41 g/km; pre� de v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 45500 euro,
BMW 520e Touring: consum mediu mixt 1,5-1,9 l/100 km; consum mediu de energie 17,0-18,4 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 34-43 g/km; pre� de v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 48150 euro.
Intrare economic� �n lumea pl�cerii condusului electrificat
Sistemul plug-in hybrid specific modelului pentru noile variante entry-level const� dintr-un motor pe benzin�, de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce ofer� 120 kW/163 CP �i un motor electric a c�rui putere maxim� este de 83 kW/113 CP (BMW 520e Sedan �i BMW 520e Touring: 80 kW/109 CP). �mpreun� genereaz� o putere de p�n� la 150 kW/204 CP.
Interac�iunea controlat� inteligent a motorului termic �i a motorului electric ofer� pl�cere de a conduce specific� brandului, al�turi de o eficien�� remarcabil�. Cele dou� motoare �i transmit cuplul c�tre ro�ile spate prin intermediul transmisiei Steptronic cu opt trepte sau c�tre toate cele patru ro�i, cu ajutorul sistemului xDrive. �n plus fa�� de puterea sistemului (150 kW/204 CP), livrarea spontan� a puterii sistemului plug-in hybrid �i cuplul maxim al sistemului de 350 Nm asigur� un comportament sportiv, sus�inut de livrarea spontan� a puterii oferit� de motorul electric.
Noul BMW 320e Sedan accelereaz� de la 0 la 100 km/h �n 7,6 secunde �i atinge o vitez� maxim� de 225 km/h. Valorile corespunz�toare pentru noul BMW 320e Touring sunt de 7,9 secunde �i 220 km/h, �n timp ce pentru noul BMW 320e xDrive Touring sunt de 8,2 secunde �i 219 km/h. Noul BMW 520e Sedan sprinteaz� p�n� la 100 km/h �n 7,9 secunde, iar viteza sa maxim� este de 225 km/h. Noul BMW 520e Touring completeaz� sprintul standard �n 8,2 secunde �i atinge o vitez� maxim� de 218 km/h. �n modul de conducere full electric, noile modele plug-in hybrid din ambele game pot atinge o vitez� maxim� de 140 km/h.
Autonomie electric� ridicat� datorit� tehnologiei de ultim� genera�ie a bateriei
Datorit� eficien�ei exemplare a motorului electric �i a capacit��ii ridicate de stocare a bateriei de �nalt� tensiune, noile modele plug-in hybrid sunt ideale pentru a efectua o mare parte a condusului zilnic, cum ar fi naveta �ntre domiciliu �i serviciu, cu propulsie electric� pur� �i, astfel, f�r� emisii locale. Dezvoltate pe baza celei mai recente tehnologii a bateriei �i fabricate de BMW Group, bateriile litiu-ion ofer� un con�inut energetic brut de 12,0 kWh �i o capacitate de 34 Ah. Valorile pentru autonomia electric�, conform ciclului de testare WLTP, sunt de 48-57 de kilometri pentru noul BMW 320e Sedan, de 46-54 de kilometri pentru noul BMW 320e Touring, de 41-55 de kilometri pentru noul BMW 520e Sedan �i de 45-51 de kilometri pentru noul BMW 520e Touring.
Pe �osea, bateria de �nalt� tensiune este deosebit de eficient� datorit� gener�rii energiei la fr�nare. Cu cele dou� cabluri de �nc�rcare din echiparea standard, aceasta poate fi �nc�rcat� at�t la o priz� conven�ional� de uz casnic, c�t �i la un panou (wallbox) sau sta�ii de �nc�rcare publice. Bateria de �nalt� tensiune poate fi �nc�rcat� cu maximum 3,7 kW de la 0 la 80% din capacitatea sa total� �n 2,6 ore �i de la zero la 100% �n 3,6 ore.
Datorit� autonomiei lungi �i emisiilor de CO2 reduse, noile modele plug-in hybrid BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 �ndeplinesc criteriile care au fost stipulate pentru clasificarea ca automobil electric �n Germania �i drepturile speciale asociate pe drumurile publice.
Eficien�a maxim� �n condusul urban este asigurat� de �nc�rcarea zilnic�, pentru a beneficia de fiecare dat� de autonomia maxim� �n regim de condus electric. Sistemul inteligent plug-in hybrid asigur� recuperarea energiei la decelerare. Motorul electric are at�t func�ie de generator, pentru a asigura fr�na de motor, c�t �i de starter. Astfel este posibil� rularea �n mod coasting cu oprirea motorului cu ardere intern�.
Dac� acumulatorul de mare tensiune nu mai are rezerve de energie �i nu se ruleaz� �n regim de accelera�ie mare, sistemul comand� automat mai mult� putere de la motorul cu ardere intern�. Surplusul de putere este transformat din motorul electric/generator �n energie �i se asigur� astfel �nc�rcarea bateriei astfel �nc�t utilizatorul s� dispun� permanent de puterea maxim� a sistemului de 150 kW/ 204 CP.
Utilizare zilnic� �i �n c�l�torii f�r� restric�ii, nivel extins de echipamente standard
Bateria de �nalt� tensiune a tuturor modelelor plug-in hybrid BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 este instalat� sub banchet� pentru a economisi spa�iu. Aceasta �nseamn� c� volumul portbagajului pentru modelele Sedan �i Touring este aproape complet disponibil. Este vorba de 375 de litri la noul BMW 320e Sedan, respectiv de 410 litri la noul BMW 520e Sedan. La noul BMW 320e Touring, spa�iul de depozitare poate fi m�rit de la 410 la 1.420 litri, �n timp ce la noul BMW 520e Touring se poate extinde de la 430 la 1.560 litri. Sarcina maxim� de trac�iune admis� este de 1.500 de kilograme pentru modelele BMW Seria 3 �i de 1.700 de kilograme pentru modelele BMW Seria 5.
Spa�iul generos contribuie la versatilitatea atractiv� a modelelor plug-in hybrid, la fel cum face �i conceptul de propulsie cu dou� motoare. Datorit� rezervorului cu capacitate de 40 de litri la modelele BMW Seria 3 �i de 46 de litri la modelele BMW Seria 5, este asigurat� o autonomie ridicat�, subliniind capacitatea de c�l�torie a automobilelor electrice.
Modelele plug-in hybrid BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 sunt echipate standard �i cu protec�ie activ� pentru pietoni. C�nd ruleaz� electric la viteze de p�n� la 30 km/h, este generat un sunet conceput special pentru modelele BMW electrificate pentru a alerta al�i utilizatori ai drumului cu privire la automobilul care se apropie, f�r� a afecta confortul acustic al ocupan�ilor ma�inii.
Caracteristicile sportive ale noilor modele plug-in hybrid sunt �mbun�t��ite prin reglajul specific modelului �i transmisia sunetului propulsiei prin intermediul sistemului audio �n interior, o caracteristic� direct�, dar precis� a accelera�ie �i un program specific de schimbare a transmisiei Steptronic cu opt trepte, inclusiv fr�n� de motor.
De asemenea, echipamentele standard includ aer condi�ionat automat cu func�ii extinse (BMW 520e Sedan, BMW 520e Touring), aer condi�ionat automat (BMW 320e Sedan, BMW 320e Touring) �i �nc�lzire �i aer condi�ionat auxiliare. Interiorul automobilului poate fi pre�nc�lzit sau prer�cit dup� cum este necesar. Acest lucru asigur� temperaturi pl�cute �nainte de pornire, chiar dac� bateria are o stare de �nc�rcare sc�zut�. Interiorul poate fi precondi�ionat de la distan�� prin intermediul aplica�iei My BMW cu ajutorul unui smartphone.
Eficien�a energetic�, economia �i pl�cerea condusului sunt combinate �n noile modele plug-in hybrid entry-level ale BMW Seria 3 �i BMW Seria 5. Din martie 2021, ambele game vor fi completate cu alte dou� modele. Noile variante ale modelelor BMW Seria 3 Sedan �i BMW Seria 3 Touring, precum �i BMW Seria 5 Sedan �i BMW Seria 5 Touring dispun de a patra genera�ie a tehnologiei BMW eDrive.
�n acest fel, BMW Group �i continu� �n mod constant ofensiva �n domeniul automobilelor cu sisteme de propulsie electrificate. Pentru anul 2021, BMW Group �i propune s� creasc� v�nz�rile de automobile cu sisteme de propulsie electrificate cu aproximativ 50% fa�� de 2020, deja un an cu performan�e record. Noile modele plug-in hybrid ale BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 ofer� pentru a atrage noi grupuri de clien�i c�tre solu�ii de mobilitate electrificat�. Pentru BMW Seria 3 vor exista deja patru modele plug-in hybrid, dintre care trei vor fi disponibile op�ional �i cu BMW xDrive. BMW Seria 5 va cuprinde cinci modele, trei dintre ele dispun de trac�iune integral� inteligent� ca dotare standard sau op�ional�. �n total, BMW Group va oferi 15 modele BMW �i un model MINI cu propulsie plug-in hybrid din martie 2021. Extinderea actual� a gamei reprezint� urm�torul pas logic pe drumul c�tre o gam� de modele care va include deja 25 de automobile electrificate p�n� �n 2023.
Noua gam� include urm�toarele variante de model:
BMW 320e Sedan: consum mediu mixt 1,3-1,8 l/100 km; consum mediu de energie 16,1-18,1 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 29-41 g/km; pre� de v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 36250 euro,
BMW 320e Touring: consum mediu mixt 1,4-1,9 l/100 km; consum mediu de energie 16,7-18,6 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 32-44 g/km; pre� de v�nzare �n Germania (inclusiv TVA 19%) 49.000 euro,
BMW 320e xDrive Touring: consum mediu mixt 1,5-2,2 l/100 km; consum mediu de energie 17,3-19,5 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 35-49 g/km; pre� v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 38000 euro,
BMW 520e Sedan: consum mediu mixt 1,3-1,8 l/100 km; consum mediu de energie 16,3-18,2 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 30-41 g/km; pre� de v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 45500 euro,
BMW 520e Touring: consum mediu mixt 1,5-1,9 l/100 km; consum mediu de energie 17,0-18,4 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 34-43 g/km; pre� de v�nzare �n Rom�nia, f�r� TVA: 48150 euro.
Intrare economic� �n lumea pl�cerii condusului electrificat
Sistemul plug-in hybrid specific modelului pentru noile variante entry-level const� dintr-un motor pe benzin�, de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce ofer� 120 kW/163 CP �i un motor electric a c�rui putere maxim� este de 83 kW/113 CP (BMW 520e Sedan �i BMW 520e Touring: 80 kW/109 CP). �mpreun� genereaz� o putere de p�n� la 150 kW/204 CP.
Interac�iunea controlat� inteligent a motorului termic �i a motorului electric ofer� pl�cere de a conduce specific� brandului, al�turi de o eficien�� remarcabil�. Cele dou� motoare �i transmit cuplul c�tre ro�ile spate prin intermediul transmisiei Steptronic cu opt trepte sau c�tre toate cele patru ro�i, cu ajutorul sistemului xDrive. �n plus fa�� de puterea sistemului (150 kW/204 CP), livrarea spontan� a puterii sistemului plug-in hybrid �i cuplul maxim al sistemului de 350 Nm asigur� un comportament sportiv, sus�inut de livrarea spontan� a puterii oferit� de motorul electric.
Noul BMW 320e Sedan accelereaz� de la 0 la 100 km/h �n 7,6 secunde �i atinge o vitez� maxim� de 225 km/h. Valorile corespunz�toare pentru noul BMW 320e Touring sunt de 7,9 secunde �i 220 km/h, �n timp ce pentru noul BMW 320e xDrive Touring sunt de 8,2 secunde �i 219 km/h. Noul BMW 520e Sedan sprinteaz� p�n� la 100 km/h �n 7,9 secunde, iar viteza sa maxim� este de 225 km/h. Noul BMW 520e Touring completeaz� sprintul standard �n 8,2 secunde �i atinge o vitez� maxim� de 218 km/h. �n modul de conducere full electric, noile modele plug-in hybrid din ambele game pot atinge o vitez� maxim� de 140 km/h.
Autonomie electric� ridicat� datorit� tehnologiei de ultim� genera�ie a bateriei
Datorit� eficien�ei exemplare a motorului electric �i a capacit��ii ridicate de stocare a bateriei de �nalt� tensiune, noile modele plug-in hybrid sunt ideale pentru a efectua o mare parte a condusului zilnic, cum ar fi naveta �ntre domiciliu �i serviciu, cu propulsie electric� pur� �i, astfel, f�r� emisii locale. Dezvoltate pe baza celei mai recente tehnologii a bateriei �i fabricate de BMW Group, bateriile litiu-ion ofer� un con�inut energetic brut de 12,0 kWh �i o capacitate de 34 Ah. Valorile pentru autonomia electric�, conform ciclului de testare WLTP, sunt de 48-57 de kilometri pentru noul BMW 320e Sedan, de 46-54 de kilometri pentru noul BMW 320e Touring, de 41-55 de kilometri pentru noul BMW 520e Sedan �i de 45-51 de kilometri pentru noul BMW 520e Touring.
Pe �osea, bateria de �nalt� tensiune este deosebit de eficient� datorit� gener�rii energiei la fr�nare. Cu cele dou� cabluri de �nc�rcare din echiparea standard, aceasta poate fi �nc�rcat� at�t la o priz� conven�ional� de uz casnic, c�t �i la un panou (wallbox) sau sta�ii de �nc�rcare publice. Bateria de �nalt� tensiune poate fi �nc�rcat� cu maximum 3,7 kW de la 0 la 80% din capacitatea sa total� �n 2,6 ore �i de la zero la 100% �n 3,6 ore.
Datorit� autonomiei lungi �i emisiilor de CO2 reduse, noile modele plug-in hybrid BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 �ndeplinesc criteriile care au fost stipulate pentru clasificarea ca automobil electric �n Germania �i drepturile speciale asociate pe drumurile publice.
Eficien�a maxim� �n condusul urban este asigurat� de �nc�rcarea zilnic�, pentru a beneficia de fiecare dat� de autonomia maxim� �n regim de condus electric. Sistemul inteligent plug-in hybrid asigur� recuperarea energiei la decelerare. Motorul electric are at�t func�ie de generator, pentru a asigura fr�na de motor, c�t �i de starter. Astfel este posibil� rularea �n mod coasting cu oprirea motorului cu ardere intern�.
Dac� acumulatorul de mare tensiune nu mai are rezerve de energie �i nu se ruleaz� �n regim de accelera�ie mare, sistemul comand� automat mai mult� putere de la motorul cu ardere intern�. Surplusul de putere este transformat din motorul electric/generator �n energie �i se asigur� astfel �nc�rcarea bateriei astfel �nc�t utilizatorul s� dispun� permanent de puterea maxim� a sistemului de 150 kW/ 204 CP.
Utilizare zilnic� �i �n c�l�torii f�r� restric�ii, nivel extins de echipamente standard
Bateria de �nalt� tensiune a tuturor modelelor plug-in hybrid BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 este instalat� sub banchet� pentru a economisi spa�iu. Aceasta �nseamn� c� volumul portbagajului pentru modelele Sedan �i Touring este aproape complet disponibil. Este vorba de 375 de litri la noul BMW 320e Sedan, respectiv de 410 litri la noul BMW 520e Sedan. La noul BMW 320e Touring, spa�iul de depozitare poate fi m�rit de la 410 la 1.420 litri, �n timp ce la noul BMW 520e Touring se poate extinde de la 430 la 1.560 litri. Sarcina maxim� de trac�iune admis� este de 1.500 de kilograme pentru modelele BMW Seria 3 �i de 1.700 de kilograme pentru modelele BMW Seria 5.
Spa�iul generos contribuie la versatilitatea atractiv� a modelelor plug-in hybrid, la fel cum face �i conceptul de propulsie cu dou� motoare. Datorit� rezervorului cu capacitate de 40 de litri la modelele BMW Seria 3 �i de 46 de litri la modelele BMW Seria 5, este asigurat� o autonomie ridicat�, subliniind capacitatea de c�l�torie a automobilelor electrice.
Modelele plug-in hybrid BMW Seria 3 �i BMW Seria 5 sunt echipate standard �i cu protec�ie activ� pentru pietoni. C�nd ruleaz� electric la viteze de p�n� la 30 km/h, este generat un sunet conceput special pentru modelele BMW electrificate pentru a alerta al�i utilizatori ai drumului cu privire la automobilul care se apropie, f�r� a afecta confortul acustic al ocupan�ilor ma�inii.
Caracteristicile sportive ale noilor modele plug-in hybrid sunt �mbun�t��ite prin reglajul specific modelului �i transmisia sunetului propulsiei prin intermediul sistemului audio �n interior, o caracteristic� direct�, dar precis� a accelera�ie �i un program specific de schimbare a transmisiei Steptronic cu opt trepte, inclusiv fr�n� de motor.
De asemenea, echipamentele standard includ aer condi�ionat automat cu func�ii extinse (BMW 520e Sedan, BMW 520e Touring), aer condi�ionat automat (BMW 320e Sedan, BMW 320e Touring) �i �nc�lzire �i aer condi�ionat auxiliare. Interiorul automobilului poate fi pre�nc�lzit sau prer�cit dup� cum este necesar. Acest lucru asigur� temperaturi pl�cute �nainte de pornire, chiar dac� bateria are o stare de �nc�rcare sc�zut�. Interiorul poate fi precondi�ionat de la distan�� prin intermediul aplica�iei My BMW cu ajutorul unui smartphone.